«کودکان ابری» بهترین فیلم کوتاه «زرو پلاس» روسیه شد

  • شناسه خبر: 83622
«کودکان ابری» بهترین فیلم کوتاه «زرو پلاس» روسیه شد

فیلم کوتاه «کودکان ابری» ساخته رضا فهیمی از تولیدات انجمن سینمای جوانان رفسنجان بهترین فیلم دومین جشنواره فیلم کودک و جوانان «زرو پلاس» روسیه شد.

خانه » آخرین اخبار » «کودکان ابری» بهترین فیلم کوتاه «زرو پلاس» روسیه شد

به گزارش “خانه خشتی“، فیلم کوتاه «کودکان ابری» ساخته رضا فهیمی که در بخش مسابقه جشنواره کودک و جوانان «زرو پلاس» حضور داشت و با فیلم‌هایی از آلمان، استرالیا، انگلستان، کلمبیا، کانادا، هند، امریکا، فرانسه، نروژ و … به رقابت پرداخت و درنهایت موفق به کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره شد.

جشنواره بین‌المللی کودک و جوانان زرو پلاس روسیه با هدف توسعه صنعت فیلم کودک و جوان و اهمیت دادن به کیفیت محتوایی و فنی آثار داخلی و خارجی، فیلم‌هایی را که نیکی و زیبایی انسانی را از طریق تصاویر متحرک انتقال می‌دهند و به رشد و بالندگی کودکان و جوانان کمک می‌کنند را به نمایش می‌گذارد. این جشنواره در بخش‌های فیلم‌های کوتاه داستانی بین‌الملل، کوتاه انیمیشن بین‌الملل و مستند، برگزار شد و در روزهای برگزاری کارگاه‌های آموزشی، کلاس‌ها و برنامه‌های جنبی را با حضور فیلم‌سازان، کارشناسان و کودکان برگزار کرد. دومین دوره این جشنواره از ۳۰ نوامبر تا ۶ دسامبر در شهر تیومن روسیه برگزار شد.

برخی از عوامل فیلم عبارت‌اند از: نویسنده و کارگردان: رضا فهیمی، بر اساس داستان کودکان ابری نوشته محمد شریفی، تصویربردار: پیمان عباس زاده، تدوین: علیرضا احمدی و الهام فتحی، صدابردار: مسیح سراج، طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی، بازیگران: حسین شریفی، میلاد ترقی‌خواه، زهرا خلاجویی، تهیه‌کننده: انجمن سینمای جوانان رفسنجان

فیلم کوتاه داستانی «کودکان ابری» در ۱۸ دقیقه قصه دو دانش آموز روستایی را روایت می کند که بر سر مالکیت  چیزهایی که  هیچ وقت دستشان به آنها نمی رسد مثل آسمان و طبیعت دعوا می کنند و در آخر طی یک اتفاق همه نداشته هایشان را باهم تقسیم می کنند.

این اثر تا کنون در بخش مسابقه هفتمین جشنواره فیلم و تلویزیون کودک و نوجوان « دایتیاتکو » اوکراین، بخش مسابقه نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «کینو فست» رومانی، بخش مسابقه نوزدهمین جشنواره فیلم‌ کودک «فیل طلایی» هند، بخش مسابقه دومین جشنواره فیلم کودک و جوانان «زرو پلاس» روسیه و بخش مسابقه اولین جشنواره فیلم کودک و جوانان «لبخند» هند شرکت و جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «کینو فست» رومانی، جایزه سیفژ (اتحادیه فیلم‌های کودک و نوجوان) از هفتمین جشنواره فیلم و تلویزیون کودک و نوجوان « دایتیاتکو » اوکراین و جایزه بهترین فیلم‌برداری برای پیمان عباس زاده از هفتمین جشنواره فیلم و تلویزیون کودک و نوجوان « دایتیاتکو » اوکراین را دریافت کرده است.

منبع: فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه

برچسب ها:
"کودکان ابری" انجمن سینمای جوانان رفسنجان جشنواره خانه خشتی رضا فهیمی رفسنجان فیلم کوتاه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان