آیت الله علم الهدی در حرم مطهر رضوی:

شیعه‌ انگلیسی می‌گوید به امام زنده امروز کاری نداشته باشید/ نمی‌شود از یک طرف دست به دست آمریکا بدهیم تا مشکل اقتصادی حل شود اما از طرفی بگوییم ما پیرو خط امام هستیم

  • شناسه خبر: 83106
شیعه‌ انگلیسی می‌گوید به امام زنده امروز کاری نداشته باشید/ نمی‌شود از یک طرف دست به دست آمریکا بدهیم تا مشکل اقتصادی حل شود اما از طرفی بگوییم ما پیرو خط امام هستیم

امام جمعه مشهد مقدس گفت: دشمنان بدانند دیگر سر این مردم کلاه نمی‌رود زیرا با بصیرت هستند و همه توطئه‌ها را شنیده‌اند.

خانه » آخرین اخبار » شیعه‌ انگلیسی می‌گوید به امام زنده امروز کاری نداشته باشید/ نمی‌شود از یک طرف دست به دست آمریکا بدهیم تا مشکل اقتصادی حل شود اما از طرفی بگوییم ما پیرو خط امام هستیم

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، آیت‌الله سید احمد علم‌‌الهدی صبح امروز در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی و در جمع زائران و مجاوران این بارگاه ملکوتی اظهار کرد: در طول تاریخ اسلام در کنار توسعه قرآن و دین، مساله عداوت با پیامبر و اهل بیت(ع) ایشان همواره مطرح بود.

وی ادامه داد: تمام دستاورد ۸۰ سال و هزار ماه حکومت بنی‌امیه و دستاورد چند قرن حکومت بنی عباس را اگر کنار هم بگذاریم، دستاوردی جز جنایت و ستم نسبت به اهل بیت پیامبر نبوده است.

وی با اشاره به تفاوت میان حکومت بنی‌امیه و بنی‌عباس افزود: حکومت بنی‌امیه از نوع سرکوب‌گری اهل بیت(ع) بود، اما در دوره بنی‌عباس علاوه بر این نوع ظلم و ستمگری که همان سرکوب‌گری و جنایت بود، در صدد برآمدند اهل بیت(ع) را تا آنجایی که می‌توانند در جریان تثبیت قدرت و خلافت خود استخدام کنند که این بخش دوم جنایت در مظالم بنی‌امیه نبود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: از همه آنها نابکارتر مأمون ملعون بود که سعی داشت مقام ولایت را به گونه‌ای استخدام کند که برای آن سرکوب خود را نیز انجام دهد و هم مسیر ولایت‌مداری را از مسیر مستقیم منحرف کند.

وی با اشاره به اینکه مأمون می‌‌خواست در سایه توطئه، امام رضاکُشی را قرار دهد که جریان ولایت اهل بیت(ع) دچار انحراف شود، تصریح کرد: بر این اساس و در صدد این نقشه امام رضا(ع) را از مدینه به خراسان منتقل کرد، زیرا می‌خواست امام رضا کشی را برای تثبیت خلافت شیطانی خود قرار بگیرد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: مأمون می‌خواست این باور را در مردم به وجود بیاورد که خلافت قرار است در قاموس امام رضا(ع) قرار بگیرد و در کنار بی اخلاقی‌ها، خلافت و امامت را بعد از شهادت امام رضا تصاحب کند که برای همیشه جریان امامت سقوط کند و مساله رهبری اسلام در خلافت بنی عباس خلاصه شود، لذا این نقشه شیطانی مأمون بود.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: براین اساس مأمون یک موکب سلطنتی از مرو خراسان به مدینه فرستاد و مردم مدینه هم شادمان بودند که در رأس خلافت، امام قرار می‌گیرد اما در رأس حرکت، امام رضا(ع) تمام این نقشه شوم را نقش بر آب کردند.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان کنیزی در خانه امام رضا(ع) گریه می‌کرد و صدای شیون از خانه حضرت به پاخواست، گفت: کنیز اظهار داشت مردم شما خوشحال هستید که امام رضا(ع) را برای خلافت به خراسان می‌برند اما امام رضا(ع) در خانه به عزیزان خود فرمودند برای غربت و مظلومیت من گریه کنید این سفر، سفر شهادت من است.

وی با بیان اینکه مردم نیز متوجه شدند که قضیه فتنه و امام‌کُشی در میان است، تأکید کرد: مهم این است یک طرف قضیه، مدیریت و فکر برازنده و توانمند سیاسی آن حضرت بود که از همان ابتدا نقشه مأمون را نقش بر آب کرد.

وی با بیان اینکه مأمون در نقشه بعدی خود محفلی تشکیل داد و تمام شخصیت‌های مهم را دعوت کرد تا مجلس تفویض حکومت و خلافت برگزار کند و امام را در معرض عمل انجام شده قرار دهد،‌ اظهار کرد: اما امام رضا(ع) فرمودند اگر خلافت حقی است که خدا به تو داده نمی‌توانی در اختیار کسی دیگر قرار دهی اما اگر حق خدایی نیست چگونه می‌خواهی آن را ببخشی و لذا تیر مامون به خاک خورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امام رضا(ع)دوستی باید برای ما بصیرت‌افزایی داشته باشد و فتنه‌شناس و دشمن‌شناس باشیم و جریان‌ها را بدانیم.

وی با اشاره به اینکه امروز در کشور ما یک عده دفاع از خط امام می‌زنند اما از یک طرف می‌گویند چرا می‌گویید مرگ بر آمریکا، افزود: این همان توطئه شیطانی آن زمان است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه وجود اقدس امام هشتم در مقابله توطئه آن زمان و درمیان مردم بی‌بصیرت ایستادند، گفت: نمی‌شود از یک طرف دست به دست آمریکا بدهیم تا مشکل اقتصادی حل شود اما از طرفی بگوییم ما پیرو خط امام هستیم، دشمنان بدانند دیگر سر این مردم کلاه نمی‌رود زیرا با بصیرت هستند و همه توطئه‌ها را شنیده‌اند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های استکباری و عوامل غرب‌زه داخلی بدانند این توطئه‌ها دیگر در مردم جایگیر نمی‌شود، افزود: عشق به امام رضا(ع) باید پرده را از جلوی چشمان ما کنار بزند و باید در خط امام هشتم قرار بگیریم.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه شیعه‌گری انگلیس می‌گوید به امام زنده امروز کاری نداشته باشید، همانطوری که مأمون می‌گفت، افزود: ولایت شرط توحید و امام و امامت زنده شرط این توحید است.

وی با بیان اینکه امروز هم که دست ما از دامان معصوم کوتاه است، امامت زنده علی(ع) باید ادامه داشته باشد نه امامت گذشته علی(ع)، تأکید کرد: امام رضا(ع) برای همین در حدیث خود فرمودند و «انا من شروطها».

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: کاربرد دو ماه عزاداری بر اهل بیت(ع) تماماً مسائل سیاسی است، زیرا ائمه در راه مسائل سیاسی رنج کشیدند؛ لذا باید به این پرسش پاسخ دهید که کاربرد این اشک‌ها و عشق‌ها در زندگی سیاسی امروز شما مردم چیست؟

امام جمعه مشهد در پایان یادآور شد: به این معنا که بدانید جایی که پای انتخابات به میان می‌آید و می‌خواهید سرنوشت خود را در دست انسانی قرار دهید، بدانید که سرنوشت خود را با زاویه‌دار ولایت قرار ندهید و نگذارید این فرد در رأس قدرت قرار گیرد لذا اشک به تنهایی کاربردی ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
شیعه‌ انگلیسی می‌گوید به امام زنده امروز کاری نداشته باشید/ نمی‌شود از یک طرف دست به دست آمریکا بدهیم تا مشکل اقتصادی حل شود اما از طرفی بگوییم ما پیرو خط امام هستیم
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان