یدیعوت آحارونوت: چرا مصر با انتخاب مرسی رابطه با ایران را به غرب ترجیح داد؟

  • شناسه خبر: 8283
یدیعوت آحارونوت: چرا مصر با انتخاب مرسی رابطه با ایران را به غرب ترجیح داد؟

ضمن “ساده‌لوح” خواندن مردم مصر روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مردم مصر نوشت اگر آنها فکر می‌کنند مردی با شعار اسلام‌گرایی مشکلات آنها را حل خواهد کرد، ساده‌لوح هستند. به گزارش “خانه خشتی” به نقل از فارس، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در نامه‌ای سرگشاده به مردم مصر به انتقاد از دیدگاه‌های […]

خانه » آخرین اخبار » یدیعوت آحارونوت: چرا مصر با انتخاب مرسی رابطه با ایران را به غرب ترجیح داد؟

ضمن “ساده‌لوح” خواندن مردم مصر
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مردم مصر نوشت اگر آنها فکر می‌کنند مردی با شعار اسلام‌گرایی مشکلات آنها را حل خواهد کرد، ساده‌لوح هستند.

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از فارس، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در نامه‌ای سرگشاده به مردم مصر به انتقاد از دیدگاه‌های «محمد مرسی»، رئیس جمهور منتخب مردم مصر پرداخت و خطاب به آنها نوشت که اگر فکر می‌کنند مردی که با شعار اسلام به میان آمده گامی در جهت رفع مشکلاتشان خواهد برداشت، «ساده‌لوح» هستند.

متن کامل این نامه سرگشاده بدین شرح است:

“سلام بر شما برادران مصری و دهها هزار نفر از مردم به وجد آمده مردم میدان تحریر که پیروزی «محمد مرسی» در انتخابات ریاست جمهوری را جشن می‌گیرید؛ من واقعا نمی‌دانم شما از چه چیز تا این حد شادمان هستید.

شما فکر می‌کنید این مردی که ریش به صورت دارد و از اعماق وجود معتقد به این است که «اسلام، راه حل است»، حامل چه اخباری به سرزمین مادری شما خواهد بود؟

آیا آنچه واقعا برای شما اهمیت دارد این است که به قیمت نزدیک شدن به ایران، از غرب فاصله بگیرید؟ آیا واقعا برایتان مهم است که با تروریست‌های حماس به گشت و گذار پرداخته و محمود عباس را طرد کنید؟ نکند می‌پندارید که می‌توانید با «تجدید نظر» در پیمان صلح با اسرائیل، اقتصاد رو به افولتان را نجات دهید؟ به علاوه، آیا فکر می‌کنید اتمام قرارداد گازی با اسرائیل نجات‌بخش اقتصاد رو به موت شما خواهد بود؟

یک سؤال دیگر باقی می‌ماند: آیا واقعا آنقدر ساده لوح هستید که می‌پندارید یک رژیم اسلامگرای افراطی از فساد مبرّی خواهد بود و بهزیستی شما را تضمین خواهد نمود؟ به خود بیایید و ما را به خنده نیندازید.

در یک چیز هیچ شکی وجود ندارد: مرسی علاوه بر اینکه برای اسرائیل بد است، برای هموطنانش نیز بدترین گزینه است. افرادی مانند او از اعتقاداتشان پایین می‌آیند تا با تکیه به حمایت کسانی که در میادین شهر ترقه می‌اندازند و با تکیه به شادباش‌گویی باراک اوباما، دولت را به دست بگیرند، اما در نهایت کارشان به آنجا می‌کشد که زنان را در همان میادینی که اکنون مردم تجمع می‌کنند به جرم انجام زناء سنگسار می‌کنند.

چنین افرادی در واقع، رژیم‌های اسلامی تاریکی را بنا می‌نهند که زیربناهای آنها را ترس از اسرائیل و تنفر از این کشور تشکیل می‌دهد و هنگامی که احساس می‌کنند از تکیه‌گاه‌های لازم برخوردار هستند، هموطنانشان را بدون هیچ ترحمی سلاخی می‌کنند.

این مردی است که شما انتخاب کرده‌اید و او چنین آدمی است؛ و دقیقاً به همین دلایل، این حسن تدبیر حسنی مبارک رئیس جمهور قبلی مصر را نشان می‌دهد که او را روانه زندان کرده بود.

در واقع، اگر مرسی محصول بهار عربی است، خاورمیانه باید منتظر روزهایی بس دشوار باشد.”

برچسب ها:
یدیعوت آحارونوت: چرا مصر با انتخاب مرسی رابطه با ایران را به غرب ترجیح داد؟
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان