باید پیشرفت کنیم اما زمانی که باورهای شیعه بودنمان از بین نرود

  • شناسه خبر: 81449
باید پیشرفت کنیم اما زمانی که باورهای شیعه بودنمان از بین نرود

احمدی تمام گرفتاری های عصر حاضر را پیشرفت اروپایی دانست و گفت: ما باید پیشرفت کنیم اما زمانی که عقاید و باورهای شیعه بودنمان از بین نرود.

خانه » باید پیشرفت کنیم اما زمانی که باورهای شیعه بودنمان از بین نرود

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) ویژه برنامه عزاداری توسط هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی رفسنجان در خانه ورزش روستای محمدآباد میثم برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جواد حاج باقری رییس هیئت ورزش روستایی رفسنجان و دبیر هیئت ورزش روستایی کرمان، یاسر صالح نیا رییس اداره ورزش و جوانان رفسنجان و جمعی از بانوان و آقایان ورزشکار روستاهای رفسنجان برپا شده بود، حجت الاسلام ملایوسفی با اشاره به روایتی از امام علی (ع) نشانه های انسان با تقوا و متقی را بیان کرد و گفت: فرد متقی به آن چه خداوند به او داده است، قانع است؛ نعمت های الهی را شکر کرده و از حرام چشم پوشی می کند.

عزاداری حضرت رقیه(س)-رفسنجان-خانه خشتی (۱) عزاداری حضرت رقیه(س)-رفسنجان-خانه خشتی (۲)

عزاداری حضرت رقیه(س)-رفسنجان-خانه خشتی (۵)

حجت الاسلام محمد علی ملایوسفی در ادامه با بیان اینکه تمام انحرافات اجتماعی و ناهنجاری ها به دلیل قانع نبودن به نعمت هاست، گفت: انسان نباید در زندگی آرزوهای محال و دست نیافتنی داشته باشد، آرزوهای دراز زندگی را سخت می کند، آرزو باید منطقی بوده و خیر دنیا و آخرت در آن باشد.

وی وجود آزادی در کشور را به برکت امام و انقلاب و خون شهدا دانست و افزود: شکر نعمت تنها مختص خوراک و نعمت های دنیوی نیست، نگاه نکردن به نامحرم، نوشتن با قلمی که در خدمت مردم است و قدم گذاشتن در راه حلال و نخوردن مال حرام و کار حرام انجام ندادن از نمونه های شکرگزاری است.

حجت الاسلام ملایوسفی با اشاره به اینکه اکنون فساد جامعه را فرا گرفته و علت آن حرمت شکنی افراد جامعه است، افزود: زن که حرمت بشکند، مرد فاسد می شود؛ اگر خانواده فاسد شود، جامعه فاسد می شود؛ باید از حرام چشم پوشید تا دنیا و آخرتمان آباد شود.

عزاداری حضرت رقیه(س)-رفسنجان-خانه خشتی (۴)

عزاداری حضرت رقیه(س)-رفسنجان-خانه خشتی (۳)

وی تقوا را عامل نجات بندگان خدا در قیامت عنوان کرد و گفت: با مرگ انسان، فرزندان و اموال تا هنگام خاکسپاری او را همراهی کرده و آنچه برایش می ماند، اعمال فرد است که اگر فاسد باشد به صورت سگی خشن و سیاه و اگر صالح باشد، به صورتی زیبا و خندان ظاهر می شود.

حجت الاسلام احمدی نیز در ادامه تمام گرفتاری های عصر حاضر را پیشرفت اروپایی دانست و گفت: ما باید پیشرفت کنیم اما زمانی که عقاید و باورهای شیعه بودنمان از بین نرود.

وی خواستار حذف ماهواره و شبکه های اجتماعی از خانه ها شد و افزود: یکی از ضررهای ماهواره شست و شوی عقاید کودکان و نوجوانان ماست که بواسطه ایجاد شبهات در آن ها بوجود می آید.

عزاداری حضرت رقیه(س)-رفسنجان-خانه خشتی (۹)

ذکر واقعه عاشورا و روایات متعدد مطرح شده پیرامون حضرت رقیه (س) از دیگر مواردی بود که حجت الاسلام احمدی به آن اشاره کرد و افزود: در تاریخ و روایات دو تا رقیه عنوان شده که یکی از آنان دختر امام علی (ع) و دیگری دختر امام حسین (ع) بوده است که به نام های فاطمه و زینب ثانی نیز خوانده می شده و در بعضی روایات وی را سه ساله گفته و شهادتش را در روز پنجم صفر و پس از واقعه کربلا ذکر کرده اند.

این مراسم با مداحی و سینه زنی توسط حضار همراه بود.

عزاداری حضرت رقیه(س)-رفسنجان-خانه خشتی (۱۰) عزاداری حضرت رقیه(س)-رفسنجان-خانه خشتی (۱۱)

برچسب ها:
احمدی خانه خشتی رفسنجان شهادت حضرت رقیه شیعه محمدآباد میثم ورزش روستایی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان