روحانی در افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات:

«توقیف» باید آخرین کلمه در یک رسانه باشد/نیازمند نظام مطبوعاتی شفاف و روشن هستیم

  • شناسه خبر: 80626
«توقیف» باید آخرین کلمه در یک رسانه باشد/نیازمند نظام مطبوعاتی شفاف و روشن هستیم

رئیس‌جمهور گفت: ما در کنار نهاد رسانه نیازمند یک نظام مطبوعاتی شفاف و با قوانین و مقررات روشن هستیم.

خانه » آخرین اخبار » «توقیف» باید آخرین کلمه در یک رسانه باشد/نیازمند نظام مطبوعاتی شفاف و روشن هستیم

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان با حضور در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات که صبح امروز در مصلای تهران برگزار شد، اظهار داشت: فرصت مغتنمی برای همه ما در نمایشگاهی که به نام رسانه، به نام مطبوعات، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و نشریات مختلف ایجاد شده است.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه برای ورود به عصر و دنیای جدید نیاز به توسعه داریم، گفت: تردیدی نیست که مسیر و راه ورود به توسعه رسانه است. البته برای یک کشور مهمتر از اینکه یک رسانه داشته باشد، نهاد رسانه است. رسانه‌ای که دارای سوابق بلند، با هویت، نگاه و دیدگاه خاص خود باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: گرچه در کشور ما از اولین مطبوعه «کاغذ اخبار» یا «وقایع اتفاقیه» حدود ۱۸۰ سال می‌گذرد اما از آن نشریات روزهای اولیه دیگر خبری نیست جز در آرشیو ،آن هم اگر مانده باشد.

روحانی ادامه داد: اما در دنیا روزنامه‌هایی وجود دارد که بیش از ۲۰۰ سال سابقه دارد از جمله «تایمز» لندن که عمری ۲۳۰ ساله و یا «نیویورک تایمز»‌ که ۱۱۹ سال عمر دارد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: رسانه‌ای که دهه‌ها از عمرش بگذرد بر حرفه‌ای بودن و پختگی‌اش افزوده می‌شود و افکار عمومی را به خود جذب می‌کند.

وی بدترین جوانمردی را جوانمردی مطبوعات و رسانه‌ها عنوان کرد و گفت: رسانه‌ای که هنوز متولد نشده، بال و پر نگشوده و خود را به خوبی معرفی نکرده به دلایل واهی دچار تاخت و تاز دیگران قرار می‌گیرد، کلمه تعطیل و توقیف باید آخرین کلمات در یک رسانه باشد.

روحانی با تأکید بر اینکه ما همانطور که نیازمند به نهاد رسانه هستیم نیازمند به نظام مطبوعات نیز هستیم، گفت:‌ ما نیازمند نظام مطبوعات شفاف، روشن با قوانین و مقررات روشن هستیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد:‌ اگر قانون روشن باشد هر روز جمعی با به دست آوردن یک کلمه یا جمله نمی‌تواند با آزادی مطبوعات بازی کند. به همین خاطر نیاز به قانون شفاف، مقررات شفاف و تنبیه و تشویق روشن در این خصوص داریم.

وی با بیان اینکه آخرین و شدیدترین قانون جزا اعدام است، گفت: ما باید بدانیم اولین مجازات اعدام نیست، اولین مجازات جریمه، توقیف کوتاه‌مدت یا زندان کوتاه مدت است.

ادامه دارد…

برچسب ها:
خانه خشتی روحانی روحانی در افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • امید

    لابد نه دی و یالثارات را در افغانستان توقیف کردند؛ یا وطن امروز، رجا نیوز، پنجره، جهان و ... در تاجیکستان اخطار گرفته اند؛ یا بودجه رسانه های نورچشمی در تانزانیا به طور سرسام آوری رشد کرده؛ یا در بورکینوفاسو به ادارات دولتی نامه نوشته اند که فقط باید هفته نامه مهرآور بخرند!!!!!!!

    vahid

    خیلی جالبه ک اصلی ترین سخنان رییس جمهور رانذاشتین ک درمورد نقد منصفانه بود و مطبوعات میتوانند نقد کنند ولی نقد نه تخریب واز پول دولت استفاده میکنن ضد دولت و نباید در دل مردم ترس ایجاد کرد وتفرقه انداخت..متاسفانه امروز رسانه هایه دلواپس فقط تخریب میکنندو دردل مردم ناامیدی ایجاد میکنند وفقط میخان تفرقه بندازن
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان