امام جمعه رفسنجان:

راهپیمایی روز ۱۳ آبان اختصاص به دانش آموز و دانشجو ندارد

  • شناسه خبر: 79541
راهپیمایی روز ۱۳ آبان اختصاص به دانش آموز و دانشجو ندارد

امام جمعه رفسنجان گفت: در راس همه مناسبت های ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است این روزتنها به دانش اموزان و دانشجویان اختصاص ندارد و باید با حضور آحاد مردم بر گزار شود.

خانه » آخرین اخبار » راهپیمایی روز ۱۳ آبان اختصاص به دانش آموز و دانشجو ندارد

به گزارش “خانه خشتی“، حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان رفسنجان، با توصیه به رعایت تقوا و اصلاح ذات البین اظهار داشت: نشانه اهل معروف از لسان پیامبر اکرم(ص) کسانی هستند که در قیامت با بوی خوش وارد بهشت می شوند و همگان آنان را با این بو می شناسند.

وی افزود: شناخت معروف ها و منکرات جامعه و مصادیق آن بر ما واجب است و در منکر زدایی و ترویج معروف کمک می کند.

رمضانی پور با بیان اینکه معروف ها و منکرات اعتقادی ، اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و سیاسی در جامعه زیاد هستند تصریح کرد: در معروف اعتقادی انسان در اعتقاد معروف سازی می کند، اعتقاد یک کار زیر ساختی است و پدران و مادران دارای نقش کلیدی برای تثبیت این معروف در فرزاندان هستند.

وی قمه زنی را از جمله اعتقادات منکری دانست که ضاله است و گفت: اهل قمه زنی آدم بی عقل و خردی است، امام حسین(ع) آدم های با شعور می خواهد، بعضی افراد پول میگیرند و این کار ضاله را در جامعه انجام می دهند.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه بعضا دیده می شود که بعضی از طلبه ها در بین قمه زنان می روند اظهار داشت: اگر دیدید که طلبه ای در بین قمه زنان رفت و یا آن را ترویج کرد پشت سر اینها نماز اقتدا نکنید، اینها یا باید از جامعه ترد شوند با برگردد.

وی به معروف ها و منکرات سیاسی در اجتماع اشاره کرد و بیان داشت: از منکرات سیاسی این است که عده ای سیاست کار هستند و می خواهند با سیاست خود مردم را فریب دهند.

رمضانی پور مهربانی و گذشت، احترام به گناهکار، صبر و استقامت و افشای منشا گناه را از جمله عوامل موفقیت اجرایی کردن معروف ها در جامعه برشمرد و خاطر نشان کرد: ضعف ایمان، ترس از ملامت دیگران، موقعیت گناهکار، مخالفت حکومت و یا وابستگی به گناهکار از عوامل ترک دو فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به شمار می روند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه به روز پدافند غیر عامل اشاره کرد و گفت: پدافند غیر عامل یعنی مصونیت سازی کشور در برابر هر حادثه، توطئه و نفوذ از ناحیه دشمن، بلایای طبیعی، بیماریهای واگیردار و …، بطور کلی هرکاری که نیاز به حضور جمع و بسیج عموم مردم را داشته باشد همان پدافند غیرعامل است.

رمضانی پور افزود: با آموزش های لازم باید کارآمدی لازم را در خود ایجاد کنیم تا در کمترین زمان ممکن و با کمک اقتدار همه جانبه به سراغ حادثه برویم.

وی در ادامه به تایید حکم اعدام شیخ نمر روحانی مجاهد و مبارز در عربستان اشاره کرد و بیان داشت: اگر حکام عربستان این حکم را اجرا کنند به جمع شیعه ی عربستان نتوانستند زیانی وارد کنند اینها خودشان را رسوا می کنند و این کارهایی خلاف حقوق بشر در حالی صورت میگیرد که استکبار جهانی دم بالا نمی آورد.

رمضانی پور خاطر نشان کرد: آنها ایران را با اعدام یک مفسد فی الارض طبق موازین شرع و قانون ناقض حقوق بشر می دانند ودر برابر عربستان با این کارهای خلاف قانون سکوت می کنند.

امام جمعه رفسنجان به سالروز تاسیس بسیج دانش آموزی اشاره کرد و گفت: شهادت حسین فهمیده نوجوان ۱۳ ساله در زمانی که تنها ۴۴ روز از اغاز جنگ تحمیلی می گذشت بصیرت حسینی را به نمایش گذاشت و این اقتدار کشور ماست.

وی به مناسبت ها روز ۱۳ آبان از جمله تبعید امام خمینی(ره) در سال ۴۳ به ترکیه، حمله ددمنشانه رژیم پهلوی به دانشجویان در سال ۵۷ و تسخیر لانه شیطانی آمریکا در سال ۵۸ اشاره کرد و اظهار داشت: در راس همه این مناسبت ها روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است این روزتنها به دانش اموزان و دانشجویان اختصاص ندارد و باید با حضور آحاد مردم بر گزار شود.

رمضانی پور با بیان اینکه راهپیمایی ۱۳ آبان در رفسنجان ساعت ۹ صبح از محل میدان ابراهیم برگزار می شود، یادآور شد: از همه اقشار مختلف مردم، بازریان، کارمندان و گروه های مختلف سیاسی شهرستان جهت شرکت در این دعوت بعمل می آید.

امام جمعه رفسنجان همچنین به مذاکرات اخیر وین اشاره کرد و گفت: اینها به خاطر پیمان روسیه، عراق، ایران و سوریه در مبارزه با تروریسم و شکست های پی در پی پرورش یافتگانشان در صحنه مذاکره حاضر شدند و می خواهند راه نجاتی برای داعشی ها پیدا کنند.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان اخباررفسنجان امام جمعه امام جمعه رفسنجان خانه خشتی رفسنجان شکرگزاری ستاد نماز جمعه رفسنجان برای سلامتی رهبر فرزانه انقلاب نماز جمعه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان