پاسداری ؛ فرهنگ تبلور یافته مکتب عاشوراست

  • شناسه خبر: 7755
پاسداری ؛ فرهنگ تبلور یافته مکتب عاشوراست

به گزارش ” خانه خشتی “ به نقل از طنین یاس: اگر امام صادق(ع) یک شیعه تنوری مانند هارون مکی داشت ولی فقیه اینک هزاران ،نه بلکه میلیون ها پاسدار دارد که با یک اشاره به دل آتش زده و می روند تا ولایت بماند.حکایت پاسدار نقل عشق است. طریق پاسداری اما راهی دیگر … […]

خانه » آخرین اخبار » پاسداری ؛ فرهنگ تبلور یافته مکتب عاشوراست

به گزارش ” خانه خشتی “ به نقل از طنین یاس: اگر امام صادق(ع) یک شیعه تنوری مانند هارون مکی داشت ولی فقیه اینک هزاران ،نه بلکه میلیون ها پاسدار دارد که با یک اشاره به دل آتش زده و می روند تا ولایت بماند.حکایت پاسدار نقل عشق است. طریق پاسداری اما راهی دیگر …

پاسدار کسوتش مجاهدت است؛ این وعده خداست که می فرماید “فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما”. پاسدار روزی اش شهادت است و چه نیکو رزقیست آنجا که در قرآن کریم می فرماید: «ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عندربهم یرزقون.«آری بدانیم و بدانند ان الله لا یخلف المیعاد.
پاسدار قلبش لبریز از ایمان و اراده اش پولادین است.
پاسدار پیشه اش مهر و دوستی است. از بحرخروشان ملت، عطش ناک از فرات و حسین وار در کربلاست . سلاح با دستانش عهد اخوت خوانده و لباس سبز بر تنش، گویای صفای بی کرانه اش است.
خون حسینی در رگ و بوی خمینی از وجودش ساریست. شاگرد دلداده پیر جماران و مرید پاک باز خورشید خامنه است. عافیت طلبی از جانش گریزان است. سیفی من سیوف و جیشی من جیوش الاسلام است.آری پاسدار پیشه اش محبت و دوستی است.
علیرضا مالمیر – طنین یاس
اینک در آستانه سوم شعبان قرار داریم.روزی که پاسدار بزرگ دین احمد (ص) و احیا گر سنت نبوی و طریقه علوی حضرت حسین بن علی(ع) قدوم منور خویش را به عرصه کره خاکی نهادند تا این هدیه الهی در خاندان وحی به ودیعه گزارده شود تا روز موعود باعث عزت دین و فخر و مباهات خدای جل جلال و عم نوال شود.
سوم شعبان روزی است که مصادف با میلاد حضرت امام حسین(ع) از سوی پیرمیکده عشق خمینی کبیر به عنوان روز پاسدار نامیده شد. روزی که می توان فلسفه وجودی اش را علاوه بر ارج نهادن به تلاش پاسداران اتصاف روحی و خلقی پاسداران به الگوی حماسه و ایثاری چون حسین بن علی(ع) تلقی کرد.
پاسداران در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی منشا خدمات شایسته و خیر به نظام مقدس اسلامی در راه اهداف و ارمانهای انقلاب بوده و هستند.مجاهدت های بی بدیل رزمندگان سپاه پاسداران در دفاع مقدس و صحنه های حساس تاریخ زرین این انقلاب خود گویای همه چیز است.
اینک پاسداران بالنده تر و پویاتر از گذشته به عنوان بازوی توانمند ولایت در کنار آن و اتکاء به قدرت معنوی و ارتباط مرید و مرادی پاسداران و امامشان در مواجهه با چالش ها ،تهدیدات و هجمه های خصم دون در عزت، سربلندی و تثبیت اقتدار نظام اسلامی طی طریق می کنند.
حضرت امام روح الله (ره) در سوم شعبان سال ۱۳۹۹ برابر با هفتم تیر ماه ۱۳۵۸ پیامى به مناسبت ولادت امام حسین (ع) فرستادند و در این پیام سوم شعبان را روز پاسدار نامیدند.
بسم الله الرحمن الرحیم
روز مبارک سوم شعبان المعظم را که روز طلیعه پاسدار و پاسدارى از مکتب مترقى اسلام است، به عموم هم میهنان و بخصوص پاسداران انقلاب اسلامى تبریک عرض می کنم و بحق باید این روز معظم را روز پاسدار بنامیم.
روز ولادت با سعادت بزرگ پاسدار قرآن کریم و اسلام عزیز است، پاسدارى که هر چه داشت، در راه هدف اهدا کرد و اسلام عزیز را از پرتگاه انحراف رژیم طاغوت بنى امیه نجات داد… اگر فداکارى پاسداران عظیم الشأن اسلام و شهادت جوانمردانه پاسداران و اصحاب فداکار او نبود، اسلام در خفقان رژیم بنى امیه و رژیم ظالمانه آن وارونه معرفى مى شد و زحمات نبى اکرم (ص) و اصحاب فداکارش به هدر مى رفت… همه پاسدار اسلام و حکومت حق باشید.
در اینجا پاسداری این است که این حکومت، حکومت عدل باشد و پاسداری از عدالت باشد. پاسداری از عدالت این است که پاسدار خودش موصوف به عدالت باشد تا بتواند پاسداری از عدالت کند…
چنانچه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در رابطه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می فرمایند:
… من اصرار دارم که شما عزیزان پاسدار در هر جا هستید، روح و حقیقت پاسدارى و سپاه پاسداران را مورد توجه قرار بدهید. در ایجاد سپاه پاسداران، فقط این نبود که نظام مى خواهد از نو یک نیروى مسلح درست کند – مسئله تنها به این جا ختم نمى شد – مسئله از این هم بالاتر بود؛ مسئله این بود که در یک تشکیلات نظامى که به وسیله انقلاب به وجود مى آمد، فکر و عقیده و ایمان – یعنى عامل معنوى قدرت – در تمام اجزا رعایت و لحاظ بشود؛ و تا آن جا که ممکن بود، این کار شد…
پاسدار در لغت به معنی نگهبان و مراقب است و پاسداران، کسانی هستند که در حساس ترین لحظات تاریخ، از میان مردمان برمی خیزند و همچون دژی استوار، مردانه در راه رسیدن به حق و حقیقت و حفظ آن گام برمی دارند. کمر بستن برای احیای حقیقت خواهی، همتی جانانه می طلبد که تنها از مردانی چون حسین( علیه السلام) برمی آید. آزادگی و شورِ حقیقت جویی حسین (علیه السلام )چنان حماسه ای آفرید که تا زمان، زمان است، نامش جاودان و مایه احترام انسان های حق طلب خواهد بود. در تاریخ انقلاب اسلامی نیز نمونه هایی از رادمردی پاسدارانی را می توان یافت که برای دفاع از کیان و کشور خود به فداکاری پرداختند. افرادی که با روحیه شهادت طلبی، انسجام درونی و خلاقیت نظامی، در صحنه هایی مختلف به نبرد پرداختند. تشابه عملکرد و هم خوانی اهداف پاسداران با سیره عملی امام حسین (علیه السلام ) موجب شد تا روز تولد مبارکش به عنوان «روز پاسدار» تعیین شود.
حضرت امام خامنه ای، روحیه پاسداری را این گونه تشریح می کند: «بهترین شکل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همان شکل است که آنان را به وضع مؤمنان مجاهد کربلا نزدیک کند. اخلاق، دعا، دین، عبادت، برادری، تواضع و هضم شدن در ولی خدا از خصوصیات بارز سپاه پاسداران بایستی باشد».
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شاخصه‌هایی چون : تبلور ارزش‌ها و معیارهای دینی، مردمی بودن، ولایتمداری و شهادت‌طلبی، سازمان منحصر به فردی است که در سه بعد اساسی و عمده رسالت خود یعنی حفظ انقلاب در برابر هر سه طیف تهدیدات، توسعه و تعمیق انقلاب اسلامی(عمق بخشی داخلی و خارجی) و ظرفیت سازی و کارآمد سازی سپاه و بسیج ایفای نقش نموده است.
آری ؛ سوم شعبان به نام روز پاسدار برگزیده شده است. روز تحقق پاسداری از اسلام، حقیقت و مکتب الهی، روز تولد بزرگ پاسداری که با خون خود و فرزندان و یارانش، اسلام و مکتب را زنده کرد؛ مکتبی که نزدیک بود با انحرافته مانده جاهلیت و برنامه های حساب شده همراه با شعارهای شرک آلود کم رنگ شود. البته اراده خدای بزرگ بر آن بوده و هست که اسلام رهایی بخش و قرآن هدایتگر را جاوید نگه دارد-انا نحن لحافظون-در این دوران تاریک بود که امام حسین( علیه السلام ) آن عصاره نبوت و یادگار ولایت، جان خود و عزیزانش را فدای عقیده خویش کرد تا در امتداد تاریخ، خون پاک او بجوشد و دین خدا را آبیاری کند. سلام و صلوات خداوند بر روان پاک آن حضرت ، خاندان و یاران باوفایش که ما را از ظلمت جاهلیت به نور اسلام هدایت فرمود؛ درود و رحمت واسعه خداوند بر پاسداران طریق حق که با مجاهدت های مخلصانه خویش تحت زعامت رهبر معظم انقلاب درخت تناور انقلاب اسلامی را که حال شاخ وبرگهایش به سرتاسر جهان اسلام وبلکه فراتر رفته به سان باغبان دلسوز از گزند نامحرمان و طوفان های سهمگین حفاظت کرده و با ذوب شدن در ریشه های این شجره طیبه و گوش جان سپردن به منویات و رهنمودهای ولی امرشان از حوادث و ناملایمات در این راه هیچ ریب و ابائی نداشته و ندارند و این راه را با همه قدرت و قاطعیت ادامه داده و خواهند داد تا ان شا الله این انقلاب را به انقلاب جهانی بقیه الله الاعظم(عج) متصل و پرچم قدسی -لا اله الا الله -را در سرتاسر این گیتی به اهتزاز درآورند؛ این وعده تحقق پذیر خداوند است.

برچسب ها:
پاسداری ؛ فرهنگ تبلور یافته مکتب عاشوراست
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان