رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

استان کرمان رتبه اول سطح زیر کشت و رتبه دوم تولید گردو در کشور را داراست

  • شناسه خبر: 75105
استان کرمان رتبه اول سطح زیر کشت و رتبه دوم تولید گردو در کشور را داراست

سعیدی گفت: برداشت گردو از اواسط شهریورماه در استان شروع و تا اواخر مهرماه ادامه داشته و ارزش اقتصادی تولیدات گردو رقمی معادل۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان در سال می باشد.

خانه » آخرین اخبار » استان کرمان رتبه اول سطح زیر کشت و رتبه دوم تولید گردو در کشور را داراست

به گزارش “خانه خشتی”، مهندس عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:  ۱۷۱۰۰ هکتار باغ های گردو شامل۳۵۰۰ هکتار نهال و ۱۳۶۰۰ هکتار درخت بارور در استان وجود دارد و از این نظر رتبه اول از نظر سطح زیر کشت و رتبه دوم از لحاظ  تولید در کشور را داشته و در استان کرمان سالانه حدود ۲۰۰۰۰ تن گردوی خشک از باغات بارور درشهرستانهای بافت، رابر، بردسیر، سیرجان،  زرند، شهربابک و کرمان تولید که ضمن تامین نیاز داخلی استان مقادیری به استانهای همجوار وسایر نقاط کشور ارسال میگردد

وی افزود: برداشت گردو از اواسط شهریورماه در استان شروع و تا اواخر مهرماه ادامه داشته و ارزش اقتصادی تولیدات گردو رقمی معادل۳۵۰  تا ۴۰۰ میلیارد تومان در سال می باشد.

 مهندس سعیدی گفت: در سال جاری دراستان بدلیل سرمازدگی پاییزه سال قبل و سر مازدگی بهاره امسال و خشکسالی های چند ساله اخیر و شیوع آفات از جمله کرم خراط گردو میزان تولید محصول ۵۰درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه ایران با تولید ۱۷۰ هزار تن محصول گردو ، جایگاه چهارم جهانی را پس از کشورهای چین، آمریکا و ترکیه به خود اختصاص داده است، افزود: این مقدار محصول از سطح باروری به میزان ۶۵ هزار هکتار حاصل می گردد که از این نظر ، ایران جایگاه چهارم جهانی را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است؛ گردو یکی از مهم ترین میوه های خشک دنیا است و میزان تولید گردو در جهان بر اساس آمار سازمان خوار بار جهانی در سال ۲۰۰۸ برابر ۷/۱ میلیون تن بوده که از ۷۲۰ هزار هکتار سطح زیر کشت بارور حاصل گردیده است.

برچسب ها:
اخباررفسنجان استان كرمان رتبه اول سطح زير كشت و رتبه دوم توليد گردو در كشور را داراست خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان