مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان:

پیش بینی برداشت ۳۵ هزار تن پسته از باغات رفسنجان

  • شناسه خبر: 74985
پیش بینی برداشت ۳۵ هزار تن پسته از باغات رفسنجان

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان در اولین همایش کشوری «پسته و سلامت، پسته سالم» گفت: سطح زیر کشت پسته در شهرستان رفسنجان ۸۰ هزار هکتار است که میزان تولید سال گذشته ۷۰ هزار تن بوده و امسال پیش بینی می کنیم ۳۵ هزار تن محصول برداشت شود.

خانه » آخرین اخبار » پیش بینی برداشت ۳۵ هزار تن پسته از باغات رفسنجان

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مهندس رضا بمانی با اشاره به مزایا و مشکلات بخش کشاورزی رفسنجان و محصول پسته، اظهار داشت: با وجود افزایش قیمت نهاده‌ها مانند کود و سموم و … اما قیمت پسته افزایش نداشته و در مقایسه با سایر خشکبارها این محصول قیمت مناسبی ندارد.
وی افزود: پیش بینی و برآورد اولیه ما در امسال برداشت ۵۵ هزار تن بود اما به دلیل سرمای اسفند و فروردین ماه و گرمای تیر ماه و مرداد ماه کاهش ۲۰ هزار تنی را داشتیم.
این مسئول بیان کرد: امرار معاش ۴۰ هزار کشاورز و در مجموع اگر خانواده آنها را نیز محسوب کنیم ۲۰۰ هزار نفر در رفسنجان به صورت مستقیم وابسته به پسته است.
مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان با اشاره به اینکه در حالی که سهم کشاورزی در اشتغال ۲۸ درصد است اما در رفسنجان این سهم بیشتر است، عنوان کرد: با توجه به بحران آب در استان بویژه در شهرستان کشاورزی پسته با چالش های مواجه شده چرا که کشاورزی ۱۰۰ درصد تابع آب است. از سال ۷۳ با خشکسالی‌های پیاپی مواجه بوده‌ایم و سال ۸۸ تقریباً ۱۶ میلیمتر در ۶ نوبت بارندگی داشتیم.۲۲_۱۴۵۳۸

بمانی در ادامه به کارهای خیرخواهانه و عام المنفعه ای که در قبال همین درآمد پسته از سوی مردم رفسنجان صورت گرفته اشاره کرد و گفت: ۷۰۰ بنای خیریه اعم از دانشگاه، مدرسه، بیمارستان، مسجد و … در این شهرستان ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: ۳۰ درصد باغ‌های پسته در حال حاضر مازاد بر منابع آبی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان ابراز امیدواری کرد که برگزاری این همایش بتواند راهکارهایی را در برابر بهداشت و اهمیت نقش پسته در سلامتی به همگان عرضه کند.

برچسب ها:
پسته پیش بینی برداشت ۳۵ هزار تن پسته از باغات رفسنجان کشاورزی رفسنجان همایش کشوری «پسته و سلامت، پسته سالم»
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان