رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان خبر داد؛

عمده ترین راه انتقال بیماری تب مالت به انسان محصولات لبنی غیرپاستوریزه است

  • شناسه خبر: 74969
عمده ترین راه انتقال بیماری تب مالت به انسان محصولات لبنی غیرپاستوریزه است

مقامی گفت: بروسلوز یا تب مالت یک بیماری عفونی قابل انتقال به انسان است و حیواناتی نظیر گاو ، گوسفند و بز می توانند به بیماری مبتلا گردند.

خانه » آخرین اخبار » عمده ترین راه انتقال بیماری تب مالت به انسان محصولات لبنی غیرپاستوریزه است
به گزارش “خانه خشتی”،  کلاس آشنایی با بیماری تب مالت و راههای کنترل و پیشگیری این بیماری با مشارکت و همکاری دامپزشکی و دانشکده علوم پزشکی برای دهیاران و بخشداران در محل فرمانداری شهرستان رفسنجان برگزار گردید.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان در خصوص بیماری تب مالت گفت: بروسلوز یا تب مالت یک بیماری عفونی قابل انتقال به انسان است و حیواناتی نظیر گاو ،گوسفند و بز می توانند به بیماری مبتلا گردند که یکی از علائم مشخص این بیماری سقط جنین می باشد و میکروب عامل این بیماری در اندام های نظیر بیضه، پستان، استخوان، رحم و مفاصل می تواند جایگزین شود.
محمود مقامی مدرس این کلاس عمده ترین راه انتقال بیماری به انسان را از طریق خوراکی بویژه از طریق محصولات لبنی غیرپاستوریزه دانست و همچنین تماس با ترشحات رحمی و جنین های سقط شده در دام های آلوده و تنفس گرد وغبار آلوده را از دیگر راههای انتقال این بیماری عنوان کرد.
مقامی افزود: افراد مبتلا به بیماری تب مالت میتوانند علائم بسیار متنوعی نشان دهند که عمده ترین این علائم در انسان تب مواج ،لرز شدید، عرق کردن شدید ، دردهای عمومی بدن ، درد پشت و ستون فقرات بدن ، درد مفاصل بخصوص در ناحیه لگن و زانو ، سردرد ، بی اشتهایی و تورم بیضه می باشد و در دام در حالت عادی فاقد علائم درمانگاهی مشهود می باشد و اکثر دامهای مبتلا در شکم اول آبستنی دچار سقط جنین می شوند.
 
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان درخصوص راههای کنترل و پیشگیری این بیماری عنوان کرد: می توان جلوی ابتلا به این بیماری خطرناک و در عین حال پنهان را از طریق واکسیناسیون به موقع دام ها و همکاری با مأمورین دامپزشکی ، اصلاح و بهداشتی نمودن محل های نگهداری دام ، عدم مصرف شیرخام و دیگر محصولات لبنی غیرپاستوریزه، استفاده از دستکش جهت معدوم کردن بره ها یا گوساله های سقط شده و مراجعه سریع افراد مشکوک به بیماری به مراکز بهداشتی و درمانی راگرفت.
برچسب ها:
اخباررفسنجان تب مالت خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان