یادداشت/

جوانان انقلابی، کلید اقتدار انقلاب اسلامی

  • شناسه خبر: 74770
جوانان انقلابی، کلید اقتدار انقلاب اسلامی

یکی از کلیدهای مهم مقابله مقتدرانه با دشمنی های پایان ناپذیر استکبار و استعمار، که رهبر حکیم انقلاب بر آن اصرار دارند،«حفظ وتقویت روحیه انقلابی گری بخصوص در جوانان» است.

خانه » آخرین اخبار » جوانان انقلابی، کلید اقتدار انقلاب اسلامی

به گزارش “خانه خشتی”، یکی از کلیدهای مهم مقابله مقتدرانه با دشمنی های پایان ناپذیر استکبار و استعمار، که رهبر حکیم انقلاب بر آن اصرار دارند،«حفظ و تقویت روحیه انقلابی گری بخصوص در جوانان» است. این نگاه حکیمانه در واقع امتداد خط و مشی بنیانگذار کبیر انقلاب است؛ از منظر امام خمینی(ره) نیز جوانان، ذخیره های عظیم الهی هستند و رسیدن به اهداف عالیه انقلاب اسلامی در گرو مبارزه علمی و عملی آنان است.

پیگیری و بررسی منویّات رهبر معظم انقلاب نشان می دهد، بی توجهی مسئولین و مراجع ذی ربط به جوانان و نقش آنان در حفظ و صیانت انقلاب و دستاوردهای انقلاب از دغدغه های جدی معظمٌ له می باشد؛ ایشان در یکی از دیدارهای خود با اقشار مردم، از مسئولین می خواهند که «جوانان انقلابی را گرامی بدارند» و هشدار می دهند که «این بی توجهی ها و تخریب جوانان انقلابی به نام افراط، بازی در نقشه دشمن است که به دنبال کشتن روحیه حماسی و انقلابی در جوانان هستند».

در واقع جوانان بدلیل برخورداری از نفوس پاک و مبرا بودن از نگاه های مصلحت اندیشانه و منفعت جویانه و بدور از نگاه های سخیف سیاسی و حزبی، به مسائل مختلف می نگرند و بدون ترس و واهمه و با جسارت به بیان دیدگاه ها و طرح انتقادات دلسوزانه در مورد موضوعات مختلف می پردازند از این رو توجه، احترام و استفاده از ظرفیت های جوانان انقلابی امری لازم و ضروری است. روحیه حماسی و انقلابیدر جوانان می بایست ایجاد و در جوانان متعهد، تقویت گردد چرا که اینگونه خصایص درونی است که موجب شکسته شدن سد باطل شیطانی و خروج شیطان از حریم اسلام شده و خواهد شد.

از سوی دیگر تحقق «اقتصادقوی و مقاوم» و «توسعه روزافزون علم»، که از نظرگاه رهبر انقلاب، جهت مقابله مقتدرانه در برابر استکبار و استعمار، مهم ارزیابی شده اند، خود تا حدود زیادی وابسته به نیروی جوان کشور می باشد. علاوه بر این توجه مسئولین به جوانان و تقویت ایشان، موجب توسعه روز افزون علم و در نتیجه برآوردن نیازهای کشور در ابعاد مختلف و دست یابی به اقتصادی قوی و مقاوم می گردد و اتکای کشور به دولت های استعماری را از بین خواهد برد.

امروزه عدم باور نسبت به نیروی عظیم جوانان کشور و ظرفیت های سرشار درونی را می توان یکی از دلایل نگاه کدخدا و رعیت محوری برخی از افراد و مسئولین در مقابل دول استکباری، و ختم همه راههای خوشبختی و نجات به غرب، دانست در حالی که همواره پیشرفت و خوداتکایی هر کشوری منوط به تمرکز بر ظرفیت های درونی آن کشور می باشد.

سخن آخر آنکه، تداوم و سرزندگی انقلاب اسلامی نیازمند حفظ و تقویت روحیه انقلابی جوانان و همچنین شناساندن و تحلیل حوادث تاریخی و ملی برای جوانان می باشد؛ از دیگر سو، تضعیف روحیه انقلابی و به فراموشی سپردن وقایع تاریخی مربوط به خیانت ها و جنایات مستکبرین علیه ملت ایران، که از اهداف اصلی دشمنان می باشد و متاسفانه عده ای در درون کشور خواسته یا ناخواسته به آن دامن می زنند، موجب انحراف انقلاب اسلامی از مسیر اصلی خود و به فرموده رهبر انقلاب: «موجب بروز خطا در شناخت راهِ حال و آینده کشور می شود» ، این انقلاب تا رسیدن پرچم آن به دست صاحب اصلیش می بایست نسل به نسل بر پایه اهداف عالیه خود با صلابت تمام به پیش رود و این پیش برد جز با حفظ این روحیه در مسیر دشوار دشمنی های غرب و شرق میسر نمی گردد.

در پایان امید است که مسئولین با ایمان به صدق وعده اللهی،نسبت به فرمایشات و منویّات رهبر عزیز انقلاب اهتمام تام و تمامی داشته باشند و ضمن توجه به دغدغه ها و مسائل جوانان، از نیروی عظیم جوانان مستعد ایران اسلامی نهایت استفاده را ببرند و بدانند که کلید پیشرفت کشور و اعتلا و اقتدار جمهوری اسلامی ایران نه در ارتباط با مستکبرین بلکه در حمایت و گرامی داشت جوانان مؤمن و متعهدی است که در میدان های سخت و دشوار به خوبی امتحان خود را پس داده اند.

محمدحسین آزادی

فعال دانشجویی و دبیرجامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ولیعصر(عج)

برچسب ها:
اخباررفسنجان جوانان انقلابی، کلید اقتدار انقلاب اسلامی خانه خشتی رفسنجان محمدحسین آزادی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان