فرماندار رفسنجان در چهاردهمین کنگره خاک شناسی دانشگاه ولیعصر(عج) یادآور شد؛

کاهش میانگین تولید پسته در رفسنجان نسبت به سال گذشته

  • شناسه خبر: 74453
کاهش میانگین تولید پسته در رفسنجان نسبت به سال گذشته

ملانوری به کاهش میانگین تولید پسته از ۷۰۰ کیلو در سال ۹۳ به ۴۰۰ کیلو در سال ۹۴ در هر هکتار اشاره کرد و افزود: این مسئله بسیار بحرانی و چالش جدی شهرستان است.

خانه » آخرین اخبار » کاهش میانگین تولید پسته در رفسنجان نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، حمید ملانوری در چهاردهمین کنگره علوم خاک ایران در رفسنجان، این شهرستان را مهد پرورش دانشمندان و اساتید برتر دانست و گفت: رفسنجان در دفاع مقدس با داشتن بیش از ۱۱هزار رزمنده پا به کار لقب فاتحان اروند را به خود اختصاص داده است و تا کنون قابلیت های بسیاری در زمینه منابع انسانی و اقتصادی داشته است.

وی افزود: رفسنجان با بزرگترین جنگل مصنوعی، ۸۰ هزار هکتار باغ پسته، مناطق گردشگری و صنعت و معدن صاحب اثر و نام بوده است.

چهاردهمین کنگره خاکشناسی-دانشگاه ولیعصر(عج)-رفسنجان-خانه خشتی (۱۰)

ملانوری با اشاره به اهمیت ویژه خاک در شهرستان خاطر نشان کرد: اقتصاد رفسنجان برپایه کشاورزی و محصول پسته است و بحث خاک ارزش بسیاری دارد و از ضروریات است، رفسنجان بحرانی ترین دشت آبی کشور است و وضعیت نامناسب آب تاثیرات زیادی برروی آن داشته است.

وی یاداور شد: به دلیل سوء مدیریت در حوزه خاک و آب وضعیت بحرانی شده که این سوء مدیریت باعث کاهش تولید محصول در بخش کشاورزی شده است، با برداشت ۵۷۰ میلیون مترمکعب سالیانه حدود ۱۳۰میلیون متر مکعب کسری سفره های آبی وجود دارد که ۹۵درصد آب در بخش کشاورزی و ۵درصد در حوزه صنعت و سایر مصارف غیر کشاورزی مصرف می شود.

چهاردهمین کنگره خاکشناسی-دانشگاه ولیعصر(عج)-رفسنجان-خانه خشتی (۲)

فرماندار رفسنجان به کاهش میانگین تولید پسته از ۷۰۰ کیلو در سال ۹۳ به ۴۰۰ کیلو در سال ۹۴ در هر هکتار اشاره کرد و افزود: این مسئله بسیار بحرانی و چالش جدی شهرستان است و امیدواریم برگزاری این کنگره بتواند به بهره وری و ارزش افزوده در حوزه کشاورزی شهرستان کمک نماید.

برچسب ها:
اخباررفسنجان چهاردهمین کنگره علوم خاک ایران در رفسنجان خانه خشتی رفسنجان کاهش میانگین تولید پسته در رفسنجان نسبت به سال گذشته ملانوری مهناز شریفی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان