خانه خشتی گزارش می دهد؛

یک جشنواره و یک بغل همدلی/ وقتی رقبای سیاسی برای توسعه کرمان گرد هم آمدند

  • شناسه خبر: 72519
یک جشنواره و یک بغل همدلی/ وقتی رقبای سیاسی برای توسعه کرمان گرد هم آمدند

اختتامیه جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان با حضور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » یک جشنواره و یک بغل همدلی/ وقتی رقبای سیاسی برای توسعه کرمان گرد هم آمدند

به گزارش خبرنگار خانه خشتی، اختتامیه جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان با حضور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.

آبین اختتامیه با یک ساعت تاخیر و پس از حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی با اجرای سرود ملی آغاز شد و پس از آن آیاتی از قرآن مجید قرایت گردید.

محمدآبادی مجری کرمانی برنامه که با یک ساعت تاخیر در مقابل شرکت کنندگان حضور یافت، از جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان به عنوان جشنواره ای فاخر نام برد و از حضور همه گروه های سیاسی در کنار هم ابراز خرسندی کرد و با اشاره به صحبتی از باهنر، رقبای سیاسی را در توسعه و آبادانی پشت یکدیگر دانست.

یاسر سلیمانی دبیر جوان جشنواره نیز گزارش کوتاهی از روند اجرای برنامه ها ارایه داد و با بیان اینکه جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در ادامه سلسله هفته های استان ها در تهران برگزار می شود، گفت: ما در محتوا و ابعاد مختلف الگوی جدیدی از برگزاری هفته های فرهنگی ارایه دادیم و ظرفیت های فرهنگی را با توجه به ابعاد اقتصادی معرفی کرد.

سلیمانی با اشاره به اینکه جشنواره فرهنگی اقتصادی دارای ایراداتی نیز بود گفت: بعد از انقلاب جشنواره ای با این ابعاد برگزار نشده بود.

وی از استان کرمان به عنوان ثروتمندترین استان کشور نام برد و همکاری و حمایت استاندار و مدیران شهرداری را کار ارزنده ای عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد چنین جشنواره ای فصل جدیدی برای توسعه استان باشد.

پس از سخنان دبیر جشنواره تصاویری از بازسازی عمارت فتح آباد کرمان در ۱۵ ماه توسط استاندار از مقابل چشمان حضار گذشت.

مجری برنامه کرمان را گل سر سبد ایران دانست و گفت: ما غیر از نفت چیزی در استان کم نداریم و صاحب بزرگترین ثروت های کره زمین هستیم؛ اما خودمان را باور نداریم و توانمندی هایمان را نمی شناسیم.

مجری برنامه با ذکر یادی از حاج قاسم سلیمانی استاندار کرمان را با عنوان مرد جبهه اقتصادی به روی صحنه فراخواند.

رزم حسینی همزمانی جشنواره با آغاز روابط بین الملل را میمون و مبارک دانست و هدف از جشنواره را معرفی کرمان و کرمانی به ایرانیان و جهانیان بیان کرد و تلفیق فرهنگ و اقتصاد را کاری نو و جالب عنوان کرد.

وی در ادامه ضمن خیر مقدم به آیت الله هاشمی رفسنجانی، وی را یکی از ستون های پدید آورنده انقلاب دانست و از مدیریت آیت الله در دوران دفاع مقدس و کارنامه درخشان وی در بازسازی بعد از جنگ تعریف کرد.

 رزم حسینی کرمان را الگوی همدلی و همزبانی معرفی کرد و شعار استان در سال همدلی و همزبانی بین دولت و ملت را ولایت و توسعه مبتنی بر فرهنگ ایثارگری بیان کرد.

استاندار کرمان در ادامه به تشکیل مثلث توسعه اقتصادی و ایجاد هم افزایی و همدلی در استان اشاره کرد و اجرای طرح پلیس آب را در جهت صرفه جویی و استفاده بهینه از ثروتی که زیر زمین و متعلق به آیندگان است مثبت ارزیابی کرد.

علیرضارزم حسینی به افزایش آمار شش برابری گردشگری در استان نسبت به دوره قبل نیز اشاره کرد و با بیان اینکه استان کرمان رتبه اول آبیاری قطره ای را کسب کرده است، از اجرای طرح منسجم انتقال آب در استان خبر داد.

پیشرفت صنعتی و توسعه نیروی انسانی و فرهنگ سلحشوری حاکم بر استان از دیگر اشارات استاندار در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان بود.

وی با ابراز ناراحتی از وجود فقر در استانی که فقیر نیست، عدم توسعه یافتگی را به علت وجود ساختار مریض اداری و قوانین پیچیده و زیاد بیان کرد و با پرسش از رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد مقاومتی از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری بوده است اما چگونه می تواند اجرایی شود؟

استاندار کرمان خطاب به آیت الله هاشمی افزود: اگر می خواستیم با بروکراسی اداری برادرانمان را در جنگ اداره کنیم نمی توانستیم سرزمین مان را آزاد کنیم.

رزم حسینی گفت: ما خودمان را وقف توسعه کرمان کرده ایم و برای ساخت دولتی کچک و کارا در استان آماده ایم.

پس از صحبت های استاندار کرمان، مجری برنامه با دعوت از آیت الله هاشمی به عنوان یار دیرین امام و انقلاب و رهبری وی را افتخار استان کرمان دانست.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در میان جمع کثیر شرکت کنندگان، با بیان اینکه سخنانش را قبل از اذان مغرب به پایان می رساند، از هنرنمایی های هم استانی های خود در صحنه نمایشگاه ابراز خرسندی کرد و از اینکه نتوانسته بود در فرصت کوتاه از همه غرفه ها بازدید کند از غرفه داران عذرخواهی کرد.

آیت الله هاشمی در پاسخ به تعریف و تمجیدهای مجری برنامه از وی، او را نمونه ای دیگر از هنرمندی های استان کرمان بیان کرد.

هاشمی رفسنجانی کرمان را سینه ستبر استان دانست که همیشه حافظ ایران بوده امروز با نجابت و اصالت و استعداد مسایل خود را به خوبی حل می کند و کارآفرین است.

وی گریزی هم به دوران دفاع مقدس زد و استان کرمان را در زمان جنگ و مبارزه شاخص بیان کرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام روی کار آمدن دولت جدید به دست مردم در شرایط ناباورانه مبارک دانست و رفع تحریم ها و مشکلات را اقدام شجاعانه دولت پس از ده سال گرفتاری عنوان کرد.

مقاومت در برابر تحریم ها از نظر آیت الله هاشمی یکی از امتحانات الهی بود که موجب حفظ آرامش در کشور در منطقه ای پر تلاطم از جنگ و جرم و اختلاف شد.

وی با بیان اینکه ۲۲ ماه ممارست سخت در کنار حفظ حقوق هسته ای توانست حق ایران را ثابت کند، گفت: دنیا ما را به عنوان ملتی هوشیار می شناسد و رییس جمهور آمریکا نیز این نکته را به زبان آورد چون هوشیاری مردم را در صحنه مذاکرات خوب دید.

هاشمی رفسنجانی پیروزی در مذاکرات را دور از تصور و باور عده ای در داخل و خارج کشور بیان کرد و گفت: ما از انتقادات و سر و صداهایی که در آمریکا و اسراییل بوجود آمده نگرانی نداریم؛ مسیر به سمت مثبت پیش می رود و امیدها روشن است.

هاشمی رفسنجانی استاندار کرمان را فردی فراجناحی خطاب نمود و گفت: رزم حسینی خودش را در محدوده جناح محبوس نمی کند و به همه جناح ها احترام قائل است و کمتر استانی مثل کرمان از لحاظ سیاسی آماده کار و متنفر از درگیری و تهمت و فحاشی و آزار است.

وی با اشاره به وحدتی که در استان کرمان وجود دارد، از تشکیل مثلث توسعه اقتصادی ابراز خرسندی نمود.

توسعه دانش محوری و راه اندازی نهضت عمیق سازندگی از دیگر مواردی بود که رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنان خود به آن ها اشاره کرد و در ادامه گفت: امروز بانوان در عرصه های مختلف اجتماع حضور دارند و بخش عظیمی از کرسی های دانشگاه های ما در اختیار خانم هاست.

آیت الله هاشمی ادامه داد: در حال حاضر آماده ایم تا در صحنه های سازندگی کشور گام های مؤثری برداریم.

مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان بلافاصله پس از سخنان آیت الله هاشمی به اتمام رسید و تجلیل از نویسنده کتاب آن ۲۳ نفر و تعدادی از هنرمندان دیگر انجام نگرفت.

برچسب ها:
برج میلاد خانه خشتی رفسنجان هفته فرهنگی کرمان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمد

    گزارش سخنرانی آیت الله هاشمی در خانه خشتی هم نشانی دیگر از همدلی است

    جانان

    این خدادادی می گن رفته بود برا یاجرا پس چرا اجرا نکرده

    ناشناس

    من اونجا بودم متاسفانه گزارشتون واقعا مثل غرفه های رفسنجون افتضاح و سرسری است
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان