مسئول سلامت دهان و دندان علوم پزشکی رفسنجان:

اجرای طرح سنجش سلامت دهان و دندان دانش آموزان در رفسنجان با شروع سال تحصیلی

  • شناسه خبر: 70680
اجرای طرح سنجش سلامت دهان و دندان دانش آموزان در رفسنجان با شروع سال تحصیلی

مسئول سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: با شروع سال تحصیلی کلیه دانش آموزان پایه های اول تا ششم مورد معاینه دهان و دندان قرار می گیرند.

خانه » آخرین اخبار » اجرای طرح سنجش سلامت دهان و دندان دانش آموزان در رفسنجان با شروع سال تحصیلی
به گزارش “خانه خشتی“، محمود معتمدی نژاد در تشریح مهمترین فعالیتهای این حوزه در سال گذشته، اظهار داشت: از ۳۱ مرکز بهداشتی درمانی معاونت بهداشتی ۲۷ مرکز دارای یونیت و تجهیزات هستند که از این تعداد ۲۴ مرکز بصورت کامل و یا نیمه وقت فعال هستند.

وی افزود: ۱۰ دندانپزشک رسمی و چهار دندانپزشک طرحی و چهار دندانپزشک مرکز از طریق واگذاری به بخش خصوصی فعالیت می کنند.

مسئول سلامت دهان و دندان علوم پزشکی رفسنجان در ادامه عنوان کرد: در سال گذشته ۳۴ هزار و ۵۹۲ نفر به مراکز دندانپزشکی رفسنجان مراجعه کردند که از این تعداد پنج هزار و ۷۰۸ مورد معاینه، ۲۳ هزار و ۹۴۴ مورد کشیدن دندان، ۴۲۴ مورد ترمیم، ۱۵۶ مورد جرمگیری و پنج هزار و ۸۰۰ مورد وارنیش فلوراید صورت گرفته است.

معتمدی نژاد بیان کرد: در سال گذشته دو نوبت هر شش ماه یکبار تعداد هزار و ۸۰۰ کودک سه تا شش ساله مهدکودکهای زیر پوشش بهزیستی در رفسنجان ضمن معاینه، وارنیش فلورایدتراپی دریافت کرده اند.

به گفته وی وارنیش فلوراید ماده ای نیمه مایع، چسبنده و حاوی فلوراید است که به صورت یک پوشش محافظ بر روی تمام سطح دندان مالیده می شود و باعث محکم شدن ساختمان دندان، کاهش پوسیدگی و یا کند شدن روند پوسیدگی می شود.

این مسئول یادآور شد: برای کلیه دانش آموزان بدو ورود به دبستان نیز از طریق استقرار یک نفر نیرو در سه پایگاه سنجش تعداد پنج هزار نفر ضمن معاینه دهان و دندان و تکمیل شناسنامه سلامت فلوراید تراپی دریافت کرده اند.

مسئول سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ابراز داشت: از مهر ماه سال گذشته با اجرای برنامه سلامت دهان و دندان ویژه مناطق روستایی با تجهیز و استانداردسازی مراکز بهداشتی درمانی روستایی خدماتی شامل معاینه و طرح درمان، آموزش بهداشت، وارنیش فلوراید تراپی و فیشورسیلانت تراپی برای کودکان زیر ۱۴ سال و جرمگیری برای زنان باردار به صورت رایگان ارائه می شود.

معتمدی نژاد تهیه و توزیع ۲۰ هزار مسواک انگشتی بین مراکز و خانه های بهداشت تحت پوشش برای کودکان شش ماهه ،۱۲ ماهه و ۱۸ ماهه را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه ذکر کرد.

وی تصریح کرد: در سال جاری تاکنون نوبت اول معاینه و وارنیش فلورایدتراپی مهدکودکهای رفسنجان انجام گرفته است و طرح سنجش سال جدید هم اکنون در حال اجرا است.

وی خبر داد: روزانه در دو پایگاه در رفسنجان و یک پایگاه در شهرستان انار به طور میانگین ۴۰ دانش آموز در شهرستانهای رفسنجان و انار از نظر سلامت بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، معاینات پزشکی شده و در پایان معاینه دهان و دندان و انجام وارنیش فلورایدتراپی صورت می گیرد.

مسئول سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان همچنین اعلام کرد: با شروع سال تحصیلی کلیه دانش آموزان پایه های اول تا ششم مورد معاینه دهان و دندان قرار می گیرند و ثبت اطلاعات دهان ودندان در سامانه سپاس انجام می شود.

منبع: مهر

برچسب ها:
اجرای طرح سنجش سلامت دهان و دندان دانش آموزان در رفسنجان با شروع سال تحصیلی اخبار رفسنجان اخباررفسنجان خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان