گزارش خانه خشتی از وضعیت امامزاده سید غریب؛

غریب مثل امامزاده رضا (ع)/ آبروی معنوی رفسنجان به میزان توجه مسئولین به امامزاده سید غریب بستگی دارد

  • شناسه خبر: 69971
غریب مثل امامزاده رضا (ع)/ آبروی معنوی رفسنجان به میزان توجه مسئولین به امامزاده سید غریب بستگی دارد

این بقعه متبرکه که در طول سال پذیرای زائرانی از شهرستان رفسنجان و شهرها و روستاهای اطراف می باشد، از کمترین امکاناتی چون چراغ روشنایی و نظافت برخوردار نیست؛

خانه » آخرین اخبار » غریب مثل امامزاده رضا (ع)/ آبروی معنوی رفسنجان به میزان توجه مسئولین به امامزاده سید غریب بستگی دارد

به گزارش “خانه خشتی“، امام زاده رضا (ع) (سیدغریب) از فرزندان امام موسی کاظم (ع) بوده که بقعه ایشان در روستای مهدی آباد شاهرخ خان در ۱۲ کیلومتری غرب رفسنجان بنا شده است.

اولین امین تولیت حجت الاسلام خراسانی بوده که حدود ۹۰ درصد از پیشرفت عمرانی این مکان در زمان تولیت ایشان انجام گرفته و با فوت وی این تولیت به حجت الاسلام محمد هاشمیان و پس از وی، علی هاشمیان رسید؛

با اینکه از زمان ساخت مقبره و بنای اولیه امامزاده بیش از ۲۷ سال می گذرد، فضای داخلی و بیرونی آن دست نخورده باقی مانده است و هیچ پیشرفتی در ساخت و ساز امام زاده به وجود نیامده است و رسیدگی به امام زاده تنها به تعویض ضریح و آینه کاری داخل حرم محدود شده است.

این بقعه متبرکه که در طول سال پذیرای زائرانی از شهرستان رفسنجان و شهرها و روستاهای اطراف می باشد، از کمترین امکاناتی چون چراغ روشنایی و نظافت برخوردار نیست؛

امامزاده سید غریب -خانه خشتی (۱)

مکان مقدسی که باید برای زیارت اهالی و زائرین پاکیزه و مطهر شود، متأسفانه به محلی برای تجمع زباله تبدیل شده است که همین امر به نظافت آن محل لطمه وارد کرده است.

نبود امنیت ، دوربین های امنیتی و امکاناتی چون سیستم صوتی برای برگزاری مراسم مختلف از دیگر مشکلات امامزاده سید غریب رفسنجان است که حتی موجب کمرنگ شدن حضور امام جماعت در این محل شده است.

این آستان مقدس دارای بهترین فضا و بهترین مکان نسبت به فعالیت های فرهنگی در سطح شهرستان می باشد ولی عدم توجه مسئولین اجرایی باعث شده که فعالیت ها و خدمات فرهنگی بسیار محدودی در این مکان صورت بگیرد.

امام جمعه رفسنجان نیز دو سال پیش در گفتگویی با خبرنگار “خانه خشتی” گفت: با مدیریت صحیح، هر امام زاده ای می تواند قطب بزرگ فرهنگی باشد، به خصوص امام زاده سید غریب که از لحاظ بعد مسافت به شهر نزدیک است.

امامزاده سید غریب -خانه خشتی (۵)

متأسفانه طی این سال ها مدیریت صحیحی نسبت به اوضاع فرهنگی و عمرانی امام زاده صورت نگرفته و اکثر مردم و زائرین با مشاهده وضعیت این مکان خواستار تغییر در تولیت و مدیریت امامزاده هستند.

آیا رواست در حالی که امامزاده رضا (ع) از کمترین امکانات فرهنگی، بهداشتی و زیارتی برخوردار نیست، هزینه های گزافی صرف بهسازی سایر امامزاده های شهرستان شود؟

چرا حضور مسئولین شهرستان در برخی روستاها و مناطق به وفور افزایش یافته است و برخی امامزاده ها نور چشمی شده اند؟ آیا این امام زاده اینقدر غریب است که باید از بازدید یک ساعته مسئولین شهرستان هم محروم شود؟

از آن جایی که امامزاده رضا (ع) رفسنجان همه ساله پذیرای میهمانان و زائرانی از اقصی نقاط کشور می باشد، ضروریست با بهبود وضعیت آن در تغییر دیدگاه مسافران به رفسنجان تأثیر گذاشت.

بیشتر بخوانید:

امام زاده سید غریب باید کانون توجه دل ها شود

امامزاده سید غریب رفسنجان بصورت هیأت امنایی بازسازی می شود

ساخت و ساز فاز جدید شبستان امامزاده سید غریب رفسنجان

مسولین در عمل رسیدگی کنند/ برخی کارها شان و منزلت امامزاده سید غریب را پایین می آورد

برچسب ها:
امامزاده رضا امامزاده سید غریب خانه خشتی رفسنجان هرمزآباد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • غزل

    رهگذر خودت میدونی تهمت زدن از گناهان کبیره است چطور با این اطمینان به فردی میگی نرفتی امامزاده یادت باشه خود تو در این دنیا رهگذری و به نظر خودتو متدین تر از بقیه میدونی اون دنیا باید جوابگو باشی ضمنا متولی که تعهد نداده از جیبش خرج کنه از نذورات مردمی و اداره اوقاف کمک میگیره و اما اگه حرف تو اینه پس چرا بوی سیاست میده نه بوی دیانت ضمنا خدمات خاندان هاشمیان برای این شهر بر کسی پوشیده نیست پس با این حرفا نمیتونید جایگاه اونا رو متزلزل کنید.

    رهگذر

    ما که هیچ خیری از هاشمیان ندیدیم بعدم اینقد زمین پسته دارن اینقد پسته این امامزاده داره کجا میرن پولاش؟ این پول هایی که باهاشون میره اون طرف آب و ضیافت های آنچنانی میگیره پولش از کجا میاد؟ بعدم مشکل عدم مدیریتشه شب ۲۱رمضان با اون جمعیتی که امامزاده بود یه نماز جماعت نتونستیم درست بخونیم هروقت میریم اونجا حتما یه دعوا صورت میگیره ان شاء الله که با خواندن این گزارش بیشتر به فکرش باشه

    رهگذر

    آدم عاقل شما هیج موقع پاتو گذاشتی امامزاده که داری اظهار نظر میکنی این حرف مردمه نه حرف خانه خشتی حرف من هست... حرف رفسنجانی هست... حرف همه هست... شمایی که پاتو امامزاده نگذاشتی اظهار نظر هم نکن وقتی متولی نتونه امامزاده رو کنترل و مدیریت کنه چجور میخواد کاندیدای مجلس هم بشه؟ واقعا متاسفم که بعضی ها بخاطر احساسشون نمیخوان بپذیرند که آبروی رفسنجان داره میره

    آدم عاقل

    دوستان خانه خشتی سلام دیدید سعود الفیصل هم مرد چرا شما دست ازاین جیره خوری و ظلم و دوروغ پردازی برنمی دارید. امام زاده سید غریب زمان احمدی نژاد هم بود چرا اون زمان یادش نکردید. مردم با دیدن این مطالب روز به روز بیشتر یقین پیدا می کنند که شما حتی خدا را هم قربانی اهداف روسای خود می کنید بیشتر فکر کنید شما هم خواهید مرد جواب خدا را چه می دهید؟

    بچه ناخلف

    آقای « آدم عاقل» فکر نمی کنی یه کم دنیا رو سخت گرفتی!! سعود الفیصل و ... احمدی نژاد و ... اهداف سیاسی و ... بابا بنده خدا گفته به این امامزاده یه کم بیشتر برسین همین. چرا خون خودت رو کثیف می کنی؟

    رفسنجانی

    اسم خودت را گذاشتی آدم عاقل مثلاً!! تولیت امام زاده دست علی هاشمیان است؛ چه ربطی به احمدی نژاد و زمان اون داره؟؟! کم کاری و بی تفاوتی نسبت به این امام زاده هم چیزی نیست که قرار باشه جار بزنن. هر کسی از سالها پیش در این شهر زندگی کرده وضع رقت بار اونجا رو می بینه و می دونه! حالا هم که یکی می گه چرا به این پاره تن امام کاظم (ع) این قدر بی توجهی می شه و حرمت امام زاده با متولیشه، شما بهتون برمی خوره!! همه هیکلتون سیاسی شده، اسم خودتونم گذاشتین آدم عاقل؟؟!!!
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان