رئیس دادگستری رفسنجان در جمع فرماندهان نیروی انتظامی تصریح کرد؛

قوه قضائیه برای تحقق عدالت تأسیس شده است/نصب دوربین مدار بسته در سطح معابر عمومی و تجاری رفسنجان

  • شناسه خبر: 68814
قوه قضائیه برای تحقق عدالت تأسیس شده است/نصب دوربین مدار بسته در سطح معابر عمومی و تجاری رفسنجان

مصادف با ششمین روز هفته قوه قضائیه فرماندهان، افسران و درجه داران نیروی انتظامی رفسنجان به مناسبت هفته قوه قضائیه با رئیس دادگستری و دادستان رفسنجان دیدار کردند.

خانه » آخرین اخبار » قوه قضائیه برای تحقق عدالت تأسیس شده است/نصب دوربین مدار بسته در سطح معابر عمومی و تجاری رفسنجان

به گزارش “خانه خشتی”، مصادف با ششمین روز هفته قوه قضائیه فرماندهان، افسران و درجه داران نیروی انتظامی رفسنجان به مناسبت هفته قوه قضائیه با رئیس دادگستری و دادستان رفسنجان دیدار کردند.

آموزش آئین دادرسی کیفری جدید به نیروهای انتظامی در دستور کار قرار گیرد

جناب سرهنگ عباسی فرمانده جدید نیروی انتظامی رفسنجان با تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضائیه به کارکنان دستگاه قضایی خصوصا رئیس دادگستری و دادستان رفسنجان و گرامیداشت ایام شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان در ادامه گفت: راه کاهش پرونده ها این است که ضابطین اعتماد دستگاه قضایی و قضات را جلب کنند و این امر فقط با صداقت پلیس بدست می آید و وقتی این صداقت و اعتماد ایجاد شود قضات در صدور دستورات راحت تر عمل می کنند.

وی افزود: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی یک خانواده هستند و حجم پرونده و تراکم کاری که این ۲ نهاد و ارگان دارند در هیچکدام از دستگاههای دولتی مشاهده نمی شود و حق الانصاف زحمات زیادی کشیده می شود.

سرهنگ عباسی اظهار داشت: تقاضا داریم آموزش آئین دادرسی کیفری جدید به نیروهای انتظامی را در دستور کار قرار دهید.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین مهدی پورمحمدی رئیس دادگستری اظهار داشت: از سال ۱۳۸۱ در مجموعه دادگستری رفسنجان مشغول به کار هستم و ۱۳ سال با نیروی انتظامی در ارتباط بودم؛ رفسنجان ظرفیت ها و پتانسیل ها و تهدیدات و فرصتهای زیادی دارد و بعد از کرمان دومین شهر جمعیتی استان به حساب می آید و ۱۱ دانشگاه با ۲۶۰۰۰ دانشجو ، ۷ حوزه علمیه با ۶۰۰ طلبه ، بیشترین تعداد شهدا و روحانی را نسبت به جمعیت خود در استان دارد.

رئیس دادگستری رفسنجان افزود: اکثر همکاران قضایی از سراسر کشور در این دادگستری مشغول به کار می باشند ، همگی اتفاق نظر دارند که غالب مردم رفسنجان افراد نجیبی هستند.

فراجناحی و فارغ از حزب و سیاست و طبق قانون عمل کنیم

وی رفسنجان را یک محیط خاص از نظر سیاسی دانست و گفت: احزاب و مردم شهر از یک طرف به بیت رهبری وصل هستند و از یک طرف به مجمع تشخیص مصلحت نظام و آقای هاشمی رفسنجانی، و به این لحاظ حساسیت سیاسی بالایی وجود دارد و اگر بخواهیم در کارمان موفق باشیم و هیچ شخصی نتواند ایرادی به کارمان بگیرد باید فراجناحی و فارغ از حزب و سیاست، طبق قانون عمل کنیم و با افراد برخورد داشته باشیم.

پورمحمدی خاطر نشان کرد: در دادگستری قضات، کارمندان، نیروی انتظامی، پزشک قانونی، کارشناسان، وکلاء و عریضه نویسان یک مجموعه هستیم و با کمک هم می توانیم عدالت را در جامعه حاکم کنیم.

وی گفت: شما سبزپوشان خدوم نیروی انتظامی چشم دستگاه قضا هستید، آنچه شما می بینید و در گزارشات خود می نویسید، تاثیر مستقیم و زیادی در تصمیمات قضایی دارد.

۲۰۱۵۰۶۲۷_۱۲۱۰۱۹

رئیس دادگستری با اشاره به آیه ای از سوره یاسین که خداوند متعال می فرماید: ما کارهای شما را می نویسیم و آثار آن را هم ثبت می کنیم، افزود: اگر خدای نکرده گزارشی خلاف واقع نوشته شود ، اثر و طبعات آنها در نامه اعمال ما ثبت می شود.

مجموعه قوه قضائیه برای تحقق عدالت تأسیس شده است

وی یادآور شد: مجموعه قوه قضائیه برای تحقق عدالت و دستگیری مظلومان تاسیس شده است، در این راه و رسیدن به هدف ما تمام تلاش خود را انجام می دهیم و از جناب سرهنگ عباسی فرمانده جدید و محترم نیروی انتظلمی رفسنجان خواهشمندم که واقعیت های نیروی انتظامی رفسنجان از جمله؛ کمبودهای نیرو ، تدارکات ، وسائل نقلیه ، ساختمان ، تجهیزات و ….. را بصورت شفاف به کرمان و فرماندهی محترم نیروی انتظامی استان سردار چناریان اعلام کنید و از آنها بخواهید که تجهیزات و امکانات لازم را برای شهرستان فراهم کنند.

اجرای به موقع احکام کیفری در سطح جامعه تاثیر بسزایی دارد

وی خاطر نشان کرد: در جلسه ای که قبل از عید نوروز با فرمانده سابق و چند نفر از همکارانشان در محل دادگستری داشتیم، مبحث مهمی را مطرح کردیم که اجرای به موقع احکام کیفری در سطح جامعه تاثیر بسزایی دارد و در صورت اجرا می تواند باعث پیشگیری از وقوع جرم در سطح جامعه و افزایش ضریب امنیت را بدنبال داشته باشد.

پور محمدی گفت: وقتی بین ارتکاب جرم و مجازات مجرم فاصله زیادی طی شود ، طبعات زیادی در جامعه از جمله جری شدن مجرمین، دلسرد شدن شاکی و افزایش آمار جرائم و …. دارد و که باید روی قضیه مالخری اموال مسروقه کار کنید و به شدت با آنها برخورد و به دستگاه قضائی معرفی نمایید؛ وقتی مالخری نباشد دیگر سارقین و معتادین انگیزه ای برای سرقت اموال مردم ندارند و این امر می تواند آمار جرائم سرقت را کاهش دهد.

در سطح معابر عمومی و تجاری دوربین مدار بسته نصب شود

وی در ادامه گفت: با اصناف جلسه ای بگذارید و از آنها بخواهید در سطح معابر عمومی و تجاری دوربین مدار بسته نصب شود و به سیستم مانیتورینگ نیروی انتظامی وصل شوند و از این طریق شهر تحت کنترل شما باشد و در کشف جرائم با هزینه و وقت بسیار کمتری پرونده ها به نتیجه می رسد.

پورمحمدی اظهار داشت: برخورد با شرب خمر ، رانندگی با حالت مستی و کشف و انهدام کارگاههای تولید مشروبات الکلی که در این خصوص می توانید از اطلاع رسانی و اخبار مردم بویژه نیروهای متدین و مسجدی بسیج استفاده کنید.

برچسب ها:
اخباررفسنجان خانه خشتی رفسنجان قوه قضائیه برای تحقق عدالت تأسیس شده است/نصب دوربین مدار بسته در سطح معابر عمومی و تجاری رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان