شبِ خوب داستان کرمان در هزار و یک شب

  • شناسه خبر: 68266
شبِ خوب داستان کرمان در هزار و یک شب

ششمین برنامه از جلسات رونمایی و جشن امضای کتابهای نشرنون چهارشنبه  این هفته در فروشگاه شهرفرهنگ برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » شبِ خوب داستان کرمان در هزار و یک شب

به گزارش “خانه خشتی”،این جلسه که با دعوت انجمن داستان کرمان نیز همراه بود با استقبال بی نظیری همراه شد. «بولوار پارادیس» اولین رمان محمدرضا ذوالعلی داستان نویس کرمانی که به تازگی توسط نشر نون و در قالب «منظومه داستان ایرانی» منتشر شده است بهانه این جشن امضا بوده است.

این رمان که با تمی پلیسی به ماجرایی پیچیده می پردازد با ساختاری نو و زبانی روان مجموعه ای از چند روایت موازی را در قالب یک طرح داستانی پرکشش جلو می برد و از جمله آثاری ست که علاوه بر منتقدان و  مخاطبان جدی ادبیات داستانی امروز ایران, برای طیف زیادی از خوانندگان نیز جذاب خواهد بود. استقبال از این رمان نیز در این زمان کوتاه از انتشار آن قابل توجه بوده است.

نکته قابل توجه در مورد این مراسم استقبال طیف های مختلف داستان نویس و هنرمند کرمانی از این جلسه بود که به عنوان اولین فعالیت صنفی داستان نویسان کرمان پس از انتخاب هیات مدیره جدید و در مجموعه خانه هنرمندان کرمان شکل گرفت.  این مراسم قبل و بعد از برگزاری نیز در شبکه های مجازی انعکاس خوبی داشت و مورد توجه زیاد قرار گرفت. همدلی داستان نویسان کرمان در مسیر معرفی و حمایت از آثار منتشر شده توسط نویسندگان کرمانی نکته قابل توجه این اتفاق فرهنگی بود.

مهدی محبی کرمانی، محسن بنی فاطمه، مجتبا احمدی، رستم سلطانی، سعید کوشش، محمددانش جهانگرد، مصطفی شمس الدینی، محسن لشکری، عرفان زارعی، محمدصالح رزم حسینی، حجت شمس و … تعدادی از حاضران در این جلسه بودند.

قابل ذکر است پیش از این مجموعه شعر «مرا می نویسی» سیدعلی میرافضلی، مجموعه داستان «نام دیگرش باد است؛ سینیور!» نوشته منصورعلیمرادی در این فروشگاه رونمایی شده بودند و جشن امضا و رونمایی مجموعه شعر طنز «ایمان بدون نون» اثر مجتبا احمدی و رمان «فرشته سکوت کرد» هاینریش بل با ترجمه سعید فرهودی در کتابفروشی طاقچه و جشن امضای مجموعه آثار محمد شریفی نعمت اباد در فروشگاه پیشخوان کتاب برگزار شده بودند. جلسات رونمایی و جشن امضا به عنوان یک مراسم متداول در تمام دنیا برای معرفی آثار منتشره و دیدار روبرو با مولف، برگزار می شوند و برگزاری آن از طرف بخش خصوصی و به صورت کار گروهی اهالی فرهنگ کرمان در نوع خود کاری بدیع بوده است.

برچسب ها:
«بولوار پارادیس» اولین رمان محمدرضا ذوالعلی داستان نویس کرمانی شبِ خوب داستان کرمان در هزارویک شب مجموعه شعر «مرا می نویسی» سیدعلی میرافضلی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان