مدیر آموزش و پرورش رفسنجان خبر داد؛

کلاسهای تقویتی دانش آموزان از اوایل تیرماه آغاز می شود/خیرین رفسنجانی در ساخت و ساز مدارس همت کنند

  • شناسه خبر: 67503
کلاسهای تقویتی دانش آموزان از اوایل تیرماه آغاز می شود/خیرین رفسنجانی در ساخت و ساز مدارس همت کنند

حسینی پور گفت: رفسنجان سال گذشته در استان کرمان رتبه دوم مدارس خیرساز را کسب کرد؛ و امیدواریم خیرین امسال نیز در این زمینه کمک کنند.

خانه » آخرین اخبار » کلاسهای تقویتی دانش آموزان از اوایل تیرماه آغاز می شود/خیرین رفسنجانی در ساخت و ساز مدارس همت کنند

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، کنفرانس خبری مدیر آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان با خبرنگاران برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان در این نشست به آمار دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در شهرستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۳ هزار و ۴۲۹ دانش آموز پیش دبستانی در مراکز غیردولتی و ۳۱ دانش آموز پیش دبستانی استثنایی در رفسنجان تحصیل می کنند.

وی با اشاره به تحصیل ۲۶ هزار و ۳۱۳ دانش آموز در ۱۵۰ مدرسه در مقطع ابتدایی افزود: از این تعداد ۱۸ هزار و ۹۷۰ نفر در مدارس دولتی و ۷ هزار و ۴۰۰ نفر در مدارس غیردولتی در حال تحصیل می باشند.

حسینی پور خاطر نشان کرد: تعداد دانش آموزان متوسطه اول در رفسنجان هفت هزار و ۳۵۰ نفر در ۶۷ مدرسه دولتی و ۱۶ مدرسه غیر دولتی تحصیل می کنند.

وی در ادامه گفت: ۸ هزار و ۹۱۲ دانش آموز در متوسطه دوره دوم نیز در ۴۰ مدرسه دولتی و ۱۰ مدرسه غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.

مدیر اداره آموزش و پرورش رفسنجان به تحصیل ۶۰۰ دانش آموز در رشته های فنی و حرفه ای در هنرستان های امام رضا(ع)، بصیرزاده، کشاورزی، هادوی زاده و شهیدان طالبی نیز اشاره کرد.

آموزش و پرورش رفسنجان-خانه خشتی (۱)

وجود دانش آموزان اتباع بیگانه در مدارس بزرگترین مشکل آموزش و پرورش رفسنجان

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان از تحصیل ۴۷ هزار دانش آموز در رفسنجان خبر داد و گفت: وجود ۳ هزار و ۸۵۰ دانش آموز اتباع بیگانه به اندازه سه منطقه آموزش و پرورش کرمان از بزرگترین مشکلات به شمار می رود.

وی از برگزاری دو همایش تجلیل از برترین های کنکور در رفسنجان خبر داد و افزود: بزرگداشت مقام معلم که در آن ۲ هزار و ۲۵۰ نفر از فرهنگیان شرکت کردند؛ تنها همایش عمومی در شهرستان رفسنجان بود.

کاظم حسینی پور خاطر نشان کرد: ۱۰ مدرسه و هزار و ۵۰ دانش آموز به مؤسسین مدارس غیردولتی واگذار شده است.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان به برگزاری چندین جلسه با هیئت رئیسه مؤسسان غیردولتی، تأمین اجتماعی و اداره کار برای بیمه و حقوق نیروهای آزاد در مدارس اشاره کرد.

آموزش و پرورش رفسنجان-خانه خشتی (۳)

اجرای برنامه برای اوقات فراغت دانش آموزان

وی یادآور شد: امسال برای اوقات فراغت دانش آموزان امکاناتی در نظر گرفته ایم که با اجرای این برنامه ها باعث فراگیری مهارت و تولید دانش شویم.

حسینی پور با اشاره به تخریب ۳۰ درصد از مدارس رفسنجان، تصریح کرد: خیرین در سالهای گذشته اقدامات خوبی در زمینه ساخت و ساز مدارس داشته اند و رفسنجان در سال گذشته در استان کرمان رتبه دوم مدارس خیرساز را کسب کرد؛ و امیدواریم امسال نیز در این زمینه کمک کنند.

وی شورای آموزش و پرورش را بازوی قوی این اداره دانست و گفت: مسئولین و چهره های موفق شهرستان در شورا عضو شده اند و در سال گذشته نیز رتبه اول را کسب نمود.

مدیر آموزش و پرورش بیان کرد: با توجه به کاستی های پروژه مهر در شهرستان رفسنجان، در سال گذشته از۴۰ امتیاز ۳۷٫۲۵ امتیاز را کسب کرد و رتبه اول را کسب نمود.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش رفسنجان در قسمت سوادآموزی در استان کرمان رتبه اول را به خود اختصاص داد.

آموزش و پرورش رفسنجان-خانه خشتی

منع حضور استادان پروازی در رفسنجان

حسینی پور به برگزاری کلاس‌های تقویتی استادان پروازی از سایر نقاط کشور و گرفتن مبلغ هنگفتی از سوی آنان اشاره کرد و گفت: فردی که با گرفتن این مبلغ هیچ تأثیری در رتبه کنکور دانش آموزان ندارد با کار وی به شدت برخورد می شود.

وی خاطر نشان کرد: در بخش تربیت بدنی برای اولین بار در استان ۱۳ رشته فرهنگی – ورزشی راه اندازی کردیم.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان به ایجاد سالن مطالعاتی برای دختران در مقطع سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی اشاره کرد و افزود: امسال قصد داریم برای پسران نیز سالن مطالعاتی در نظر بگیریم.

وی از برگزاری کلاسهای تقویتی برای دانش آموزان متوسطه دوره دوم در رفسنجان خبر داد و گفت: این کلاس ها از هفتم یا دهم تیرماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

برچسب ها:
اخباررفسنجان خانه خشتی رفسنجان کلاسهای تقویتی دانش آموزان رفسنجانی از اوایل تیرماه آغاز می شود/خیرین رفسنجانی در ساخت و ساز مدارس همت کنند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان