اولین مجمع عمومی شرکت تعاونی فراگیر بهره برداران منابع طبیعی در رفسنجان شکل گرفت

  • شناسه خبر: 66074
اولین مجمع عمومی شرکت تعاونی فراگیر بهره برداران منابع طبیعی در رفسنجان شکل گرفت

اولین مجمع عمومی عادی شرکت تعاونی فراگیر بهره برداران منابع طبیعی در شهرستان رفسنجان تشکیل شد.

خانه » آخرین اخبار » اولین مجمع عمومی شرکت تعاونی فراگیر بهره برداران منابع طبیعی در رفسنجان شکل گرفت

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، اولین مجمع عمومی عادی شرکت تعاونی فراگیر بهره برداران منابع طبیعی در شهرستان رفسنجان تشکیل شد.

این مراسم با حضور مهندس هاشمی مدیر بخش تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهندس زنگی آبادی معاون مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان کرمان، مهندس لعلی نیا مجری طرح تشکیل صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی، امام جمعه و مهندس بمانی مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان برگزار شد.

مجمع عمومی عادی شرکت تعاونی فراگیر بهره برداران منابع طبیعی در رفسنجان-خانه خشتی (۷)

مهندس حیدری رئیس منابع طبیعی رفسنجان در این مراسم ضمن اشاره به تاریخچه تشکیل این مجمع، اظهار کرد: تقریبأ یک میلیون خانوار بهره بردار بطور مستقیم از منابع طبیعی استفاده می کنند و نقش مهمی در حفظ و حراست از این منابع دارند.

وی افزود: در رفسنجان ۸۱ درصد عرصه منابع طبیعی وجود دارد که حفاظت ۶۵۰ هزار هکتار آن بر عهده ماست.

رئیس منابع طبیعی رفسنجان در ادامه گفت: حدود ۶۵ نفر نیرو برای حفاظت از این ۶۵۰ هزار هکتار لازم است که تمام نیروهای حفاظتی به ۳ نفر هم نمی رسد.

وی نقش مردم را در این امر بسیار مهم تلقی کرد و افزود: در دولت تدبیر و امید کار باید به مردم واگذار شود و حفظ و حراست از منابع طبیعی جزء فرهنگ ماست.

مجمع عمومی عادی شرکت تعاونی فراگیر بهره برداران منابع طبیعی در رفسنجان-خانه خشتی (۳)

حیدری تشکیل این شرکت را بزرگترین خدمت به منابع طبیعی دانست و گفت: این شرکت از گروه مرتع داران، همیاران و متخصصان منابع طبیعی تشکیل شده و بذر پاشی، نهال کاری، طرح بیابان زایی و … به این شرکت واگذار می شود.

وی بزرگترین قشری که از عرصه های منابع طبیعی استفاده می کنند را قشر مرتع داران عنوان کرد و یادآور شد: تاکنون ۲۴۸ نفر عضو شرکت شده اند و ۱۲ نفر کاندیدای هیئت مدیره اند.

امام جمعه رفسنجان-خانه خشتی (۸)

امام جمعه رفسنجان نیز سرمایه گذاری و اشتغال در کشاورزی و دامداری را امر مقدسی دانست و گفت: سرمایه عظیم کشاورزی از ابتدای خلقت وجود داشته و این امر حیات طیبه ست و ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر (ص) و امامان معصوم نیز کشاورزی می کردند، افزود: کشاورزی و دامداری کم ارزش نیست و بهترین کارشناسان و متخصصان در این امر گماشته شده اند.

مجمع عمومی عادی شرکت تعاونی فراگیر بهره برداران منابع طبیعی در رفسنجان-خانه خشتی (۶)

حجت الاسلام رمضانی پور بالاترین صنعت اشتغال در رفسنجان را کشاورزی و دامداری تلقی کرد و گفت: حضور مردم در چنین اموری باعث برکت شده است.

وی از منابع طبیعی بعنوان ثروت خدادادی یاد کرد و یادآور شد: برکت در دست دولت و مردم نیست؛ بلکه برکت در این است که انسان از منابعی که در اختیارش قرار داده شده استفاده و تولید سرمایه کند.

در پایان انتخابات هیئت مدیره و بازرسین این مجمع انجام شد و ۷ نفر بعنوان هیئت مدیره و یک نفر بازرس انتخاب گردید.

مجمع عمومی عادی شرکت تعاونی فراگیر بهره برداران منابع طبیعی در رفسنجان-خانه خشتی مجمع عمومی عادی شرکت تعاونی فراگیر بهره برداران منابع طبیعی در رفسنجان-خانه خشتی

برچسب ها:
اخبار رفسنجان تشکیل صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی خانه خشتی رفسنجان منابع طبیعی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان