عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) در گفتگوی اختصاصی با خانه خشتی مطرح کرد؛

زمینه ای برای آزادی رسانه ها در دولت یازدهم فراهم نیست/ بعد از توافق ژنو نگران استقلال مملکت بودم، کم کم نگران آزادی هم می شوم

  • شناسه خبر: 65368
زمینه ای برای آزادی رسانه ها در دولت یازدهم فراهم نیست/ بعد از توافق ژنو نگران استقلال مملکت بودم، کم کم نگران آزادی هم می شوم

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) از هجمه های سنگین و سخیف رییس دولت در برابر ادعاها و دعاوی زیبایی چون تدبیر و اعتدال ابراز تأسف کرد.

خانه » آخرین اخبار » زمینه ای برای آزادی رسانه ها در دولت یازدهم فراهم نیست/ بعد از توافق ژنو نگران استقلال مملکت بودم، کم کم نگران آزادی هم می شوم

سعید زیبا کلام در گفت و گوی اختصاصی با “خانه خشتی“، در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص فضای آزادی رسانه ها در دولت یازدهم گفت: اگر بخواهیم با ارزیابی منصفانه و جدای از برخوردهای شخص رییس جمهور و مسئولین عالی رتبه فضای آزادی رسانه ها را بررسی کنیم، حقیقتاً با ساز و کارهای عملیاتی و ترتیباتی که اتخاذ کردند، به ندرت می توان مطبوعات مستقل و آزاد داشت؛ مگر اینکه آن رسانه به جناح دیگر و یا به بیت متصل باشد و استقلالش از آن طریق تأمین شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) تدبیر ساز و کارهای اجرایی را موجب تنگ شدن عرصه برای نشریات یومیه و غیر یومیه دانست و افزود: با جمع بندی برخوردهای تند شخصیت های حقیقی صاحب منصب و ترتیبات و مناسباتی که در زمینه رسانه ها، در حال حاضر کمتر نشریه یا خبرنگاری را پیدا می کنید که با خیال راحت وارد عرصه رسانه شده و فعالیت کند؛ اگر هم ورود پیدا کند، این حضور با ترس و لرز و خودسانسوری جدی همراه خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم و اعتراضات دور از شأن رییس جمهور منتخب مردم، اظهار کرد: در مجموع زمینه ای برای آزادی رسانه ها فراهم نیست؛ یک خبرنگار برای انجام رسالت بازگویی واقعیات باید دل شیر داشته باشد و پشتوانه هایی را برای خودش پیش بینی کند، وگرنه با دشواری هایی جدی روبرو می شود.

سعید زیبا کلام (۴)

زیباکلام اعتراضات رییس جمهور به منتقدانش را بی محابا و لجام گسیخته عنوان کرد و افزود: تعجب آور است که رییس جمهور ایران در برخورد با منتقدان خود از الفاظی ناشایست استفاده کند.

وی با بیان اینکه انتقادات تند رییس جمهور انسان را به یاد سلاطین گذشته می اندازد، ادامه داد: این حرف ها اگر از زبان یک وزیر هم شنیده شود سنگین است، چه برسد به رییس جمهوری که حرف از اعتدال، عقلانیت و تدبیر می زند.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با ابراز تأسف از هجمه های سنگین و سخیف رییس دولت در برابر ادعاها و دعاوی زیبایی چون تدبیر و اعتدال گفت: من بعد از توافق ژنو به طور روز افزون نگران استقلال مملکت شدم و هر چه می گذرد، کم کم نگران آزادی هم می شوم.

سعید زیباکلام در ادامه تصریح کرد: شخص رییس جمهور نسبت به آزادی هیچ احساس خویشتن داری ندارد؛ آزادی به کتاب و دفتر و تعریف و تمجید نیست؛ بلکه در نحوه رفتار حاکم با سایر تشکل ها و نهادهاست.

برچسب ها:
توافق زنو خانه خشتی دولت رسانه رفسنجان رییس جمهور سعید زیباکلام
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حامد

    بله برادرش می باشد

    شهروند

    با صادق زیبا کلام فامیله؟حرفاش که خیلی متفاوته ولی حق با ایشونه جای نگرانیه
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان