معاون درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی رفسنجان خبر داد؛

کلینیک ویژه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان امسال راه اندازی می شود

  • شناسه خبر: 63215
کلینیک ویژه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان امسال راه اندازی می شود

این کلینیک با ظرفیت بسیار بالا و با خدمات پاراکلینیکی امسال افتتاح خواهد شد.

خانه » آخرین اخبار » کلینیک ویژه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان امسال راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، معاون درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی رفسنجان از راه اندازی کلینیک ویژه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال جاری خبر داد و گفت: این کلینیک با ظرفیت بسیار بالا و با خدمات پاراکلینیکی امسال افتتاح خواهد شد.

محمدرضا میرزابیگی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت بسته‌هایی از قبیل کاهش فرانشیز، رایگان کردن زایمان طبیعی، طرح مقیمی در بیمارستان‌ها، طرح ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و… داشته است.

وی در ادامه افزود: جمعیتی که در این طرح انتخاب شدند، جمعیت محروم بوده و نگاه ویژه وزارتخانه به قشر محروم در این طرح مشاهده می‌شود.

میرزابیگی تصریح کرد: قبل از اجرای طرح تحول، ایران از نظر پرداختی مردم با کشورهایی مانند پاکستان، افغانستان، مصر و ازبکستان در رده ۵۶ جهان هم‌رده بود که با اجرای این طرح طی ۹ ماه رتبه ایران به ۳۷ رسیده است.

وی ادامه داد: با اجرای طرح تحول سلامت بهره‌مندی مردم از درمان پنج درصد افزایش داشته و ملزومات اتاق عمل هم ۴۰ درصد کاهش داشته است، ارجاع مردم برای تهیه ملزومات اتاق عمل نیز از ۹۳ درصد به ۳٫۲ درصد رسیده است که در رفسنجان صفر درصد است.

دبیر ستاد اجرایی طرح تحول سلامت در رفسنجان بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون ۸ میلیون ایرانی دفترچه بیمه سلامت دریافت کرده‌اند و در ۴۰۰ بیمارستان در کشور ۷ هزار و ۲۴۲ پزشک مقیم مستقر شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان عنوان کرد: در رفسنجان تعداد پنج پزشک متخصص در رشته های زنان و زایمان، اطفال، جراحی، داخلی و طب اورژانس مقیم هستند.

وی با بیان اینکه ۵۸۵ کلینیک در کل کشور در طرح نظام سلامت خدمت رسانی کرده اند، ابراز داشت: ۳۰ میلیون ویزیت با هزینه دولت در این کلینیک ها صورت گرفته است.

به گفته میرزابیگی، سایت شکایات مردمی از یک هفته پیش راه‌اندازی شده است که پس از ورود به سایت دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان در قسمت شکایت‌های مردمی این شکایت‌ها از سوی مردم درج و با کد رهگیری آنها پیگیری و رسیدگی می‌شود.

این مسئول به طرح هتلینگ در قالب طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: در هتلینگ در بیمارستانهای فرسوده در کشور پیشرفتهای ۸۵ درصدی در کل طرحهای نوسازی داشته ایم و بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع از فضاهای بیمارستانی زیر پوشش این طرح رفته است.

میرزابیگی همچنین به افزایش رضایتمندی مردم از خدمات بیمارستانی در طرح تحول سلامت اشاره و خاطرنشان کرد: این میزان از ۳۷ درصد قبل از آغاز طرح به ۸۶ درصد در حال حاضر افزایش پیدا کرده است.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان سپس به در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در این زمینه که چرا با وجود اقدامات زیادی که در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان می شود باز هم اغلب مردم دیدگاه مناسبی نسبت به آن ندارند، گفت: اینکه توقع داشته باشیم در این یکسال اجرای طرح تحول سلامت به یک مدینه فاضله برسیم توقع بجایی نیست و مطمئناً مشکل وجود دارد و کم کاری ها باید رسیدگی شود.

وی ادامه داد: برخی مسائل در این امر دخیل است یکی اینکه ما در بین دو مرکز استان هستیم و مرکز استان یعنی امکانات بیشتر، دوم اینکه کسانی که بیمارشان را به یزد می برند به مراکز خصوصی می برند و مورد سوم عده بسیار معدودی که اطلاعات پزشکی ندارند به همراه بیمار می گویند بیمار خود را به یزد ببرید که این دیدگاهها باید تغییر کند.

میرزابیگی ادامه داد: رفسنجان در زمینه تعرفه های غیرمتعارف پزشکان(زیرمیزی) حتی یک مورد شکایت هم نداشته است که همت اول آن را پزشکان انجام داده اند و همکاری داشته اند.

برچسب ها:
اخباررفسنجان خانه خشتی رفسنجان کلینیک ویژه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان امسال راه اندازی می شود
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رهگذر

    بیمارستان علی بن ابی طالب کم آدمارو کشتن حالا اینم اضاف شده؟!؟!!

    یه دوست

    بی انصاف شمایی که بدون داشتن اطلاعات قضاوت میکنی
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان