معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد؛

رستوران ها حق عرضه قلیان را ندارند/ مواد دخانی و سیگار نباید در سوپرمارکت ها و مغازه ها در دید عمومی باشد

  • شناسه خبر: 63202
رستوران ها حق عرضه قلیان را ندارند/ مواد دخانی و سیگار نباید در سوپرمارکت ها و مغازه ها در دید عمومی باشد

احمد جمالی زاده گفت: در شهرستان رفسنجان رستوران ها حق عرضه قلیان را ندارند و در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی جلوی عرضه قلیان را گرفته ایم.

خانه » آخرین اخبار » رستوران ها حق عرضه قلیان را ندارند/ مواد دخانی و سیگار نباید در سوپرمارکت ها و مغازه ها در دید عمومی باشد

به گزارش “خانه خشتی“، احمد جمالی زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تحول اساسی سلامت باید از خانه های بهداشت در روستاها آغاز شود، گفت: اگر در زمینه بهداشت کاهلی صورت گیرد، علاوه بر به خطر انداختن سلامت مردم هزینه های درمانی هم در پی خواهد داشت و اگر در حوزه بهداشت نتوانیم خودمراقبتی را جا بیاندازیم قطعا با مشکلات عدیده بیماری ها مواجه خواهیم بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از توسعه فضاهای فیزیکی و تجهیز مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت سراسر شهرستان در سال گذشته خبر داد و افزود: تا پایان امسال کلیه مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت مجهز و استاندارد خواهند شد.

جمالی زاده با بیان اینکه در سال گذشته ۹۰ خانه بهداشت شهرستان‌های رفسنجان و انار مجهز به پزشک شدند، ادامه داد: سال جاری در روستاهای با جمعیت بالاتر سه پزشک مستقر می‌شود ک در سال گذشته هفته‌ای دو روز پزشک در این خانه‌ها مستقر بود.

وی از رضایتمندی ۹۶ درصدی روستاییان از مراکز بهداشتی خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از ۳۳۰ هزار نفر در مراکز بهداشتی درمانی روستایی شهرستان ویزیت شدند که مبلغ زیر هزار تومان پرداخت کردند و ۳۴ هزار نفر در روستاها به مراکز دندانپزشکی مراجعه داشتند و ۱۸۴مورد آزمایش در آزمایشگاه های روستایی انجام شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به بهره برداری از نخستین مرکز ارتقا سلامت شهری در محله رحمت آباد و رستم آباد، افزود: این مرکز با پوشش ۱۵ هزار نفری دهه فجر سال گذشته به بهره برداری رسید و منجر به رفع بسیاری از مشکلات بهداشتی مردم آن دو محله شد.

ساخت مرکز بهداشتی درمانی شماره یک شهری با ۲ هزار مترمربع زیربنا، مرکز بهداشتی درمانی کریم آباد، احداث هفت خانه بهداشت و تعمیر اساسی ۱۷ خانه بهداشت، پیگیری ساخت مرکز اورژانس شبانه روزی جهان آباد نوق، انجام سرشماری کلیه خانوارهای روستایی جهت تشکیل پرونده سلامت الکترونیک از جمله اقدامات انجام گرفته توسط این معاونت بود که جمالی زاده به آن اشاره نمود و گفت: در سال گذشته بیش از ۵۳ هزار و ۳۰۰ مورد آزمایش کلرسنجی و بیش از ۱۹۰۰ مورد آزمایش میکروبی و شیمیایی از آب آشامیدنی شهر و روستا انجام گرفت.

جمالی زاده از جمع آوری بیش از ۲۰ تن مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف در سال گذشته خبر داد و افزود: تعداد بازدیدهای انجام گرفته از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی را در سال گذشته در شهرستان ۲۵۸۸۵ مورد بود که از این تعداد ۶۲ محل کسب به علت عدم رعایت مسائل بهداشتی تعطیل شدند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان همچنین از انجام مشاوره قبل از ازدواج به ۲۶۳۰ زوج، مشاوره های قبل از بارداری، اجرای طرح آهن یاری در مدارس متوسطه، اجرای برنامه های مربوط به سلامت روان، تهیه ۱۳۰ هزار نسخه کتابچه، پوستر و … با موضوعات بهداشتی، چاپ ۱۵۰ مطلب بهداشتی در جراید، تهیه ۲۰ برنامه رادیویی، برگزاری ۱۳ هزار و ۶۰۰ کلاس آموزشش در نقاط مختلف شهرستان و برگزاری کارگاههای مختلف آموزشی را از دیگر اقدمات صورت گرفته در حوزه بهداشت در سال گذشته اعلام کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا عرضه قلیان در رستورانهای رفسنجان ممنوع است یا خیر، گفت: در شهرستان رفسنجان رستوران ها حق عرضه قلیان را ندارند و در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی جلوی عرضه قلیان را گرفته ایم.

جمالی زاده ادامه داد: از اول اردیبهشت ماه نیز مواد دخانی و سیگار نباید در سوپرمارکتها و مغازه ها در دید عمومی باشد.

وی با انتقاد از مسئولین تأمین اجتماعی رفسنجان، تصریح کرد: با وجود اینکه بیمارستان تأمین اجتماعی در رفسنجان وجود ندارد اما مسئولان تأمین اجتماعی می توانند قراردادهای تکمیلی با بیمارستان منعقد کنند تا بیماران به طور رایگان بتوانند از خدمات تأمین اجتماعی بهره ببرند.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان بهداشتی تامین اجتماعی خانه خشتی رفسنجان قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مواددخانی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان