سردار جوانی

پشت پرده تلاش غرب برای بازدید از مراکز نظامی ایران/ مراکز نظامی خط قرمز ماست؛ این خط قرمز تغییر ناپذیر است

  • شناسه خبر: 63176
پشت پرده تلاش غرب برای بازدید از مراکز نظامی ایران/ مراکز نظامی خط قرمز ماست؛ این خط قرمز تغییر ناپذیر است

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص زیاده خواهی غربی ها مبنی بر ارائه طرح بازدید از مراکز نظامی ایران، تصریح کرد: هدف غرب راستی آزمایی فعالیت های هسته ای ایران نیست، بلکه آنها به دنبال مخدوش کردن استقلال و عزت ملی ایران هستند.

خانه » آخرین اخبار » پشت پرده تلاش غرب برای بازدید از مراکز نظامی ایران/ مراکز نظامی خط قرمز ماست؛ این خط قرمز تغییر ناپذیر است

به گزارش “خانه خشتی“، سردار یدالله جوانی مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص زیاده خواهی غربی ها مبنی بر ارائه طرح بازدید از مراکز نظامی ایران، اظهار داشت: آنچه که غرب و آمریکایی ها مطرح می کنند مبنی بر اینکه ایران با بازرسی های وسیع، گسترده و فراگیر موافقت کرده بدین معناست که آنها قصد دارند به هر نقطه ای از کشور ما از جمله مراکز نظامی دست یابند. این در شرایطی است که چنین مسئله ای هم از سوی مذاکره کنندگان ایرانی رد شده و هم سیاست نظام در این باره مشخص است.
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود در دیدار با مداحان به صراحت بر این مسئله تاکید کردند و هم به مسئولان و هم به مردم متذکر شدند که مقامات نظامی نباید بازرسان غربی را به مراکز نظامی و امنیتی راه دهند. بنابراین این خط قرمزی تغییر ناپذیر در سیاست های ایران بوده و آنچه که به مسائل دفاعی امنیتی ما مربوط می شود، خط قرمزی است که همه ملت ایران روی آن نظر دارند.
وی در ادامه افزود: اینکه باید مسائل اطلاعاتی، اسرار نظامی و امنیتی کشور می بایست محرمانه باقی بماند، مسئله ای است که هیچ یک از گروه ها، جریان های سیاسی، نخبگان و مسولان بر سر آن اختلاف ندارند.
جوانی در ادامه تاکید کرد: این یک مسئله معقول و منطقی است که هر کشوری مسائل نظامی خود را باید در راستای تامین امنیت مردم آن کشور حفظ کند. بنابراین تصور موجود در بین کشورهای غربی مبنی بر بازدید از مراکز نظامی ایران یک تصور نابجا و بیهوده است.
وی در خصوص چرایی پافشاری غرب بر بازدید از مراکز نظامی ایران نیز گفت: غربی ها به خصوص آمریکا همواره موضوع هسته ای را بهانه قرار دادند تا بتوانند فشار بر جمهوری اسلامی ایران را بیشتر کنند. آنها می خواهند با مطرح کردن بازدید از مراکز نظامی، بار دیگر فشارهای خود را بر ایران افزایش دهند. به هر حال آمریکا از یک کشور توانمند و مستقل در غرب آسیا وحشت دارد و می خواهد به هر شکلی که شده این پیام را به جهانیان بدهند که جمهوری اسلامی ایران هم تسلیم خواست و اراده ما شد و در برابر خواسته های ما کوتاه آمد و اجازه داد که بازرسان آژانس از هر نقطه ای که در خاک ایران می خواهند بازرسی کنند.
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین تصریح کرد: طبیعی است که در چنین شرایطی هدف غرب راستی آزمایی فعالیت های هسته ای ایران نیست. بلکه آنها به دنبال مخدوش کردن استقلال و عزت ملی ایران هستند.
جوانی در بخش پایانی خود در توصیه به تیم مذاکره کننده هسته ای عنوان کرد: تیم هسته ای ما باید نکاتی را که مقام معظم رهبری مطرح کردند را به دقت مورد توجه قرار دهد. ملت ایران نیز خواستار همین توجه و دقت هستند. چراکه طرف مقابل اهل نیرنگ و خدعه است بنابراین اعضای تیم مذاکره کننده باید نهایت دقت را داشته و در متن توافق نامه نهایی اجازه تفسیرها و برداشت های خاص را به آنها ندهند. این ایران نیست که نیازمند راستی آزمایی است و از نظر ملت ایران این آمریکایی ها هستند که به طریق اولی، قابل اعتماد نبوده و نیستند. از این رو هر نوع متنی در توافق نامه نهایی باید از شفافیت لازم برخوردار بوده و راه هر نوع سو استفاده احتمالی را مسدود کند.

برچسب ها:
خانه خشتی سردار جوانی نظامی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان