فابیوس: توافقی بر سر نحوه برداشته شدن تحریم‌ها صورت نگرفته است

  • شناسه خبر: 62261
فابیوس: توافقی بر سر نحوه برداشته شدن تحریم‌ها صورت نگرفته است

وزیر خارجه فرانسه روز جمعه گفت ایران و ۱+۵ هنوز نتوانسته‌اند بر سر نحوه و زمانبندی برداشته شدن تحریم‌ها، به توافق برسند.

خانه » آخرین اخبار » فابیوس: توافقی بر سر نحوه برداشته شدن تحریم‌ها صورت نگرفته است

به گزارش “خانه خشتی“، به نقل از فارس، لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه روز جمعه گفت با وجود انتشار بیانیه مشترک توسط ایران و گروه موسوم به ۱+۵ در شهر لوزان سوئیس، طرفین هنوز بر سر زمانبندی و نحوه برداشته شدن تحریم‌های ایران توافق نکرده‌اند.

این در حالی است که پیشتر گفته شده بود طرفین بر سر تمامی راهکارها به تفاهم رسیده‌اند، اما در متن‌هایی که شب گذشته در مورد جزئیات تفاهمات منتشر شد، جدول زمانی برداشته شدن تحریم‌ها، بر خلاف جزئیات تعهدات ایران که با عدد و رقم مشخص شده، اعلام نشده است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، فابیوس که با رادیو اروپا صحبت می‌کرد، گفت مسئله چگونگی برداشته شدن تحریم‌های ایران «هنوز حل نشده است. ایرانی‌ها می‌خواهند که تحریم‌ها بلافاصله برداشته شوند.»

وی افزود: «ما به آن‌ها می‌گوئیم که ما زمانی تحریم‌ها را کاهش می‌دهیم که شما به آنچه با آن موافقت کرده‌اید عمل کنید و اگر شما به تعهدات خود پایبند نمانید، ما قطعا می‌توانیم وضعیت را به شکل سابق بازگردانیم.»

وزیر خارجه فرانسه که گفته می‌شود در میان اعضای ۱+۵ سختگیرانه‌ترین مواضع را دارد،‌ همچنین گفت: «در حال حاضر، هنوز توافقی وجود ندارد.»

دور تازه مذاکرات هسته‌ای که از هفته گذشته در شهر لوزان سوئیس آغاز شده بود، دیشب (پنج‌شنبه) با صدور یک بیانیه مشترک به پایان رسید. در این بیانیه به جزئیات تفاهمات اشاره‌ای نشده، اما تهران و واشنگتن هریک بیانیه‌ای صادر کرده و جزئیات از آنچه می‌گویند در لوزان به دست آمده، منتشر کرده‌اند.

برچسب ها:
فابیوس لوزان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان