کارگاه تراش سنگ زینتی در کشکوئیه افتتاح شد

  • شناسه خبر: 58823
کارگاه تراش سنگ زینتی در کشکوئیه افتتاح شد

حاج محمدی مدیر کارگاه تراش سنگ زینتی کشکوئیه گفت: هدف از راه اندازی کارگاه ایجاد شغل پایدار برای افراد تحت پوشش بهزیستی است.

خانه » آخرین اخبار » کارگاه تراش سنگ زینتی در کشکوئیه افتتاح شد

 به گزارش خبرنگار “خانه خشتی” در کشکوئیه؛ کارگاه تراش سنگ زینتی (فیروزه) با حضور معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان و سایر مسئولین بخش کشکوئیه افتتاح شد.

مهدی حاج محمدی مدیر این کارگاه گفت: ۱۲ نفر در این کارگاه به صورت دو شیفت صبح و عصر مشغول کار می باشند و تمامی افرادی که در این کارگاه آموزش می بینند تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و سعی ما بر این است از افرادی استفاده شود که توان مالی ندارند ولی توان کاردارند.

کارگاه تراش سنگ زینتی در کشکوئیه-خانه خشتی وی هدف از راه اندازی کارگاه در شهر کشکوئیه را ایجاد شغل پایدار برای افراد تحت پوشش بهزیستی عنوان کرد و افزود: بزرگترین پشتوانه در ایجاد مشاغل خانگی گروه های همیار بهزیستی و مسئولین بخش می باشند.

حاج محمدی هزینه راه اندازی و تجهیز کارگاه را ۲۰۰میلیون تومان اعلام کرد و گفت: سنگ مورد نیاز برای تراش در کوه های راویز کشکوئیه موجود می باشد.

در ادامه مهندس فرخی معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی کرمان از وام چهار درصد برای افرادی که به دنبال ایجاد مشاغل خانگی می باشند و آموزش های لازم را دیده اند خبرداد و گفت: رسانه و صداوسیما با معرفی آثار و صنایع دستی استان کرمان نقش مؤثری در احیاء آثاری که در معرض فراموشی است می تواند داشته باشد.

کارگاه تراش سنگ زینتی در کشکوئیه-خانه خشتی۱وی افزود: در پته دوزی هنرمندان سعی داشته باشند طرح های بروز و جدید ارائه دهند و افرادی که آموزش می بینند رها نشوند و در قالب یک تعاونی مشغول بکار شوند.

لازم به ذکر است، مهندس فرخی از کارگاه خیاطی بهزیستی کشکوئیه بازدید کرد ، در این کارگاه خیاطی ۲۷ نفر از زنان تحت حمایت بهزیستی مشغول به کار می باشند.

برچسب ها:
اخباررفسنجان بهزیستی خانه خشتی رفسنجان کارگاه تراش سنگ زینتی (فیروزه) کشکوئیه میراث فرهنگی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • احمد

    سلام کار شما خداپسندانه وعالی است لطفا آدرس و قیمت هر کدام از دستگاها رابفرمایید
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان