رییس اداره منابع طبیعی رفسنجان خبر داد؛

دام بیش از ظرفیت و چرای بیش از حد در نامساعد شدن وضعیت منابع طبیعی شهرستان مؤثر است

  • شناسه خبر: 58063
دام بیش از ظرفیت و چرای بیش از حد در نامساعد شدن وضعیت منابع طبیعی شهرستان مؤثر است

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان رفسنجان گفت: دام بیش از ظرفیت و چرای بیش از حد موجب نامساعد شدن وضعیت منابع طبیعی شهرستان شده است.

خانه » آخرین اخبار » دام بیش از ظرفیت و چرای بیش از حد در نامساعد شدن وضعیت منابع طبیعی شهرستان مؤثر است

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، حیدری رییس اداره منابع طبیعی شهرستان رفسنجان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود بیش از ۷۴۴ هزار مساحت شهرستان، گفت: شهرستان رفسنجان ۵/۴ درصد مساحت استان را در بر گرفته است.

منصور حیدری ۸۱ درصد مساحت شهرستان را عرصه منابع طبیعی دانست و گفت: از این میزان، ۴۴ درصد کوهستان و بقیه آن دشت می باشد.

وی با بیان اینکه ۱۸۰ هزار هکتار بیابان در شهرستان وجود دارد، از بهره وری بی رویه از دشت و ارتفاعات رفسنجان ابراز تأسف نمود و افزود: در حال حاضر جنگل به معنای واقعی نداریم و درصد کمی مرتع متوسط در ارتفاعات سرچشمه وجود دارد.

منصور حیدری خشکسالی را از دلایل قابل توجهی عنوان کرد که در ایجاد وضعیت اسفناک منابع طبیعی شهرستان مؤثر است و ابراز داشت: در ده سال اخیر بارندگی کمتر از ۵۰ میلی متر در ایجاد خشکسالی های پی در پی مؤثر بوده است.

نشست مطبوعاتی خبرنگاران با رئیس منابع طبیعی رفسنجان-خانه خشتیرئیس اداره منابع طبیعی شهرستان رفسنجان با اشاره به وجود بالغ بر ۲۰۰ هزار رأس دام در مراتع شهرستان، از حضور بیش از ۱۳۰۰ گروه دامداری در رفسنجان خبر داد و گفت: دام بیش از ظرفیت و چرای بیش از حد موجب نامساعد شدن وضعیت منابع طبیعی شهرستان شده است.

منصور حیدری حفظ، احیاء و بهره برداری را از وظایف اداره منابع طبیعی بیان کرد و گفت: با حفاظت منابع طبیعی می توان از بسیاری مشکلات پیشگیری کرد.

جلوگیری از چرای زودرس و بیش از حد از مواردی بود که حیدری به آن اشاره کرد و اجرای آن را موجب حفظ ۵۵ درصدی منابع دانست و گفت: با اجرای این اقدام، بسیاری از منابع طبیعی خود به خود احیا می شود.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی دام بیش از ظرفیت و چرای بیش از حد در نامساعد شدن وضعیت منابع طبیعی شهرستان مؤثر است رییس اداره منابع طبیعی رفسنجان خبر داد؛
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان