گزارش خانه خشتی از وضعیت آب روستای محمد آباد میثم رفسنجان؛

قابل توجه مسئولین/ آب محمد آباد میثم مایه حیات نیست!!! + عکس

  • شناسه خبر: 57266
قابل توجه مسئولین/ آب محمد آباد میثم مایه حیات نیست!!! + عکس

در گفت و گو با تعدادی از اهالی مشخص شد آب روستای محمد آباد میثم به مدت یک سال کلرزنی نشده است و همین امر سلامت مردم را تهدید می کند.

خانه » آخرین اخبار » قابل توجه مسئولین/ آب محمد آباد میثم مایه حیات نیست!!! + عکس

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، پیرو اطلاع اهالی روستای محمد آباد میثم رفسنجان مبنی بر آلودگی آب روستا، جهت تهیه گزارش به این محل مراجعه کردیم تا از نزدیک در جریان مشکلات آن قرار بگیریم.

در گفت و گو با تعدادی از اهالی مشخص شد آب روستای محمد آباد میثم به مدت یک سال کلرزنی نشده است و همین امر سلامت مردم را تهدید می کند.

به گفته یکی از اهالی مصرف آب به قدری کم است که مایحتاج روزانه را نیز برطرف نمی کند و برای شست و شو و استحمام مشکلات فراوانی ایجاد کرده است.

حتی برخی از حضار اذعان داشتند فرمانداری و بخشداری و بهداشت نیز کاری از پیش نبرده اند و با وجود شکایت بسیار اهالی و پیگیری های متعدد، گره ای از این مشکل باز نشده است.

این در حالی است که بسیاری از سودجویان با استفاده از روش های غیر قانونی و بدون خرید امتیاز آب، اقدام به نصب لوله در مسیر آب نموده و برای مصارف کشاورزی و دامداری استفاده می کنند و متأسفانه هیچ نظارتی بر این اقدامات بی مجوز وجود ندارد.

محمدآباد میثم_رفسنجان_خانه خشتی۱۸

کف منبع آب سرشار از آلودگی است / آب کلرزنی نمی شود

علی محمدی موتورچی روستا که ۳۲ سال سابقه نگهداری منبع آب را بر عهده دارد، در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی”، از وجود آلودگی در آب این روستا ابراز نگرانی کرد و گفت: منبع آب بسیار آلوده است و تصفیه خانه و فیلترهای موجود تنها می تواند بخشی از شن داخل آب را تصفیه نماید.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۲ ماه آب روستا کلرزنی نشده است، به خبرنگار “خانه خشتی” گفت: از زمانی که روستا به صورت خودگردان اداره می شود، مشکلات آن چندین برابر شده است، قبل از این به محض خرابی، دستگاه کلرزنی توسط اداره آب و فاضلاب به سرعت تعمیر و یا تعویض می شد، اما در طی دو سال گذشته هیچ نظارتی وجود نداشته است و در این یکسال اخیر نیز آب بدون تصفیه وارد منازل می شود.

محمدی هم چنین از سوراخ بودن منبع آب خبر داد و افزود: کف منبع آب سرشار از آلودگی است و نمی توان آن را نظافت و شست و شو نمود؛ اطراف منبع نیز فاضلاب وجود دارد.

وی از نبود حفاظ در اطراف منبع نیز گلایه کرد و گفت: با وجود اخذ تعهد از بخشدار مبنی بر حفاظت این مجموعه، تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

موتورچی روستای محمد آباد میثم هم چنین با اعلام کمبود ظرفیت آب موجود در منبع برای اهالی اظهار داشت: آب موجود در منبع برای ۶۰۰ خانوار جوابگوست؛ در حالی که ۲ هزار و ۴۰۰ امتیاز آب در روستا وجود دارد که ۱۹۰۰ تای آن بی مجوز هستند و از فعالیت آن ها جلوگیری نمی شود.

محمدآباد میثم_رفسنجان_خانه خشتی۵

آب محمد آباد میثم در تابستان جیره بندی می شود

عسگری دهیار روستای محمدآباد میثم نیز در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی”، ضمن تأیید شکایات اهالی، از کمبود آب در تابستان ابراز گلایه نمود و افزود: در فصل تابستان آب جیره بندی شده و به صورت ساعتی بین ده بالا و ده پایین تقسیم می شود.

وی هم چنین با اشاره به اینکه بررسی آلودگی آب توسط آزمایشگاه انجام شده است، اظهار داشت: آزمایشات لازم جهت بررسی آلودگی آب انجام گرفته است و طبق آن وجود فاضلاب در نزدیکی چاه آب تأثیری بر سلامت آب ندارد.

عسگری هم چنین با بیان اینکه با ریزش چاه شاهد افزایش شن در آب هستیم، ابراز داشت: چاه به دلیل کمبود آب ریزش می کند و همین امر باعث می شود موتور شن و ریگ را از درون چاه بالا بکشد که همین امر منجر به سختن موتور پمپ می شود که به محض رخ دادن چنین حادثه ای، موتور به سرعت تعویض می شود.

از تشکیل شورای آب به منظور بررسی آب روستا خبر داد و گفت: با پیگیری های فراوان مصوب شد لوله گذاری از حومه شرقی رفسنجان به سمت محمدآباد میثم انجام شود که در حال اجراست و ۳ کیلومتر آن باقی مانده است.

وی با بیان اینکه تعمیر دستگاه کلرزنی آب نیز در دست اقدام است، ادامه داد: با تشکیل شورای آب و حضور نمایندهای از روستا در آن، مشکلات آب توسط این شورا بررسی می شود.

محمدآباد میثم_رفسنجان_خانه خشتی۶

مشکل کمبود آب محمد آباد میثم در بهار سال آینده برطرف می شود

حسن عربی نماینده روستای محمدآباد میثم و عضو شورای آب شهرستان نیز در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی”، از رفع مشکل کمبود آب این روستا در بهار سال آینده خبر داد و افزود: لوله گذاری از حومه شرقی به میزان ۸ کیلومتر آغاز شده است و با بودجه ای که توسط اداره آبیاری اختصاص یافته است، ۳ کیلومتر دیگر نیز تا خرداد سال آینده به پایان می رسد.

وی با اشاره به اینکه پس از انجام لوله گذاری، نظارت شبکه توسط اداره آب انجام می شود، اظهار داشت: با اجرای کنتورگذاری، ضمن جلوگیری از مصرف بی رویه آب، از انشعابات غیر قانونی نیز جلوگیری می شود.

محمدآباد میثم_رفسنجان_خانه خشتی۲۳ محمدآباد میثم_رفسنجان_خانه خشتی۲۱ محمدآباد میثم_رفسنجان_خانه خشتی۱۸ محمدآباد میثم_رفسنجان_خانه خشتی۱۶ محمدآباد میثم_رفسنجان_خانه خشتی۱۵ محمدآباد میثم_رفسنجان_خانه خشتی۱۴ محمدآباد میثم_رفسنجان_خانه خشتی۱۳ محمدآباد میثم_رفسنجان_خانه خشتی۱۲ محمدآباد میثم_رفسنجان_خانه خشتی۱۱ محمدآباد میثم_رفسنجان_خانه خشتی۱۰ محمدآباد میثم_رفسنجان_خانه خشتی۹ محمدآباد میثم_رفسنجان_خانه خشتی۸ محمدآباد میثم_رفسنجان_خانه خشتی۷ محمدآباد میثم_رفسنجان_خانه خشتی۶ محمدآباد میثم_رفسنجان_خانه خشتی۵ محمدآباد میثم_رفسنجان_خانه خشتی۴ محمدآباد میثم_رفسنجان_خانه خشتی۲ محمدآباد میثم_رفسنجان_خانه خشتی۳ محمدآباد میثم_رفسنجان_خانه خشتی۲۲ محمدآباد میثم_رفسنجان_خانه خشتی۱

 

برچسب ها:
آب روستای محمدآباد میثم اخباررفسنجان گزارش اختصاصی خانه خشتی از وضعیت آب روستای محمد آباد میثم رفسنجان؛
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • همشهری

    با سلام...اقا اگه مسولین بیان رسیدگی کنند کی پس در جشنها و جایزه دادن به دیگران شرکت کنه ولکن بابا مسولان ما خودشان که مشکلی نداشته باشن دیگه مردم محمدابادمیثم بیچاره را یاد میکنند ...اقای مسول این اب الوده است فکر بزرگها که نیست به فکر بچه های کوچک باش که در حال رشد هستند اخه چرا همش پشت گوش میندازید فقط در جلسات حرف زدن بدرد کسی نمیخورد بخدا گناه دارند یکم از وقتتان را بگذارید یا بگید ما نمیتوانیم تا مردم محمدابادمیثم فکری برای خودشان بکنند.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان