اولین جشنواره استانی ایده های خلاقانه ونوآورانه در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان برگزار شد

  • شناسه خبر: 5648
اولین جشنواره استانی ایده های خلاقانه ونوآورانه در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان برگزار شد

این جشنواره یکروزه صبح روز پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت و با حضور دکتر علی جبار رشیدی رییس مرکز سیاستگذاری و برنامه ریزی فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری و جمعی از صاحبان ایده و نخبگان و مدیران مراکز رشد و پارک علمی در محل سالن کنفرانس دفتر مرکزی دانشگاه ولی عصر (عج) برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » اولین جشنواره استانی ایده های خلاقانه ونوآورانه در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان برگزار شد

این جشنواره یکروزه صبح روز پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت و با حضور دکتر علی جبار رشیدی رییس مرکز سیاستگذاری و برنامه ریزی فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری و جمعی از صاحبان ایده و نخبگان و مدیران مراکز رشد و پارک علمی در محل سالن کنفرانس دفتر مرکزی دانشگاه ولی عصر (عج) برگزار شد.
به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، در این مراسم دکتر جبار رشیدی با اشاره به اهمیت علوم در پیشرفت کشورها و نقش مهم دولت ها در این پیشبرد، افزود: دولت ها برای رسیدن به اقتدار علمی، هزینه می کنند که این اقتدار خود یک محصول است؛ ضمن اینکه تاثیر یک علم، ارزش آن را مشخص می کند.
وی ادامه داد: دانش ازموارد دیگری است که تنها با تسلط کافی بر اطلاعات به دست می آید و به زعم ما قابل خرید و فروش می باشد و می توان آن را در رده ی علوم دسته بندی کرد، زیرا بعضی علوم تا هنگام تولید، دانش هستند.
رییس مرکز سیاستگذاری و برنامه ریزی وزارت علوم، رشد فناوری را از کاربردی ترین مسائل برای حل مشکلات عنوان کرد و گفت: فناوری مقوله ای چهار بعدی است که شامل فکر افزار، انسان افزار، اطلاعات افزار و سازمان افزار می شود؛ که با رعایت و بکارگیری این ابعاد، می توان ایده را به مرحله تولید رساند.
دکتر جبار رشیدی افزود: در حوزه فناوری، برنامه اقتصاد دانش بنیان مطرح است که از فاکتورهای اصلی آن ایجاد شرکت های دانش بنیان می باشد که توسط مراکز رشد و یا پارک های علمی توسعه می یابند.
وی تعداد مراکز رشد کشور را ۳۱ مرکز اعلام کرد و گفت: در حال حاضر در همه استان ها یک شبکه مستقل داریم که با هم و با شبکه ملی در ارتباط اند، ضمن اینکه از دید ما، پارک تمرکز سازمانی دارد و می تواند خوشه های فناوری داشته باشد که طرح ریزی آن در مجمع شبکه استانی انجام می شود.
دکتر جبار رشیدی در ادامه اظهار داشت: هم اکنون با دارا بودن ۱۰۹ مرکز رشد در کشور موفق بوده ایم و پیش بینی می کنیم تعداد این مراکز را به ۵۰۰ تا ۶۰۰ مرکز برسانیم، هم چنین قصد داریم تعداد شرکت های دانش بنیان را به ۲۰ هزار تا در کشور افزایش دهیم.
وی از وجود بیش از ۴۰ ایده در استان کرمان و مرکز رشد رفسنجان ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم استان کرمان با قابلیت ها و توانمندی های بسیار استانی و با توجه به امکانات موجود، در این زمینه به موفقیت های بیشتری دست یابد.
دکتر صابری عضو هیئت علمی دانشگاه ولی عصر (عج) نیز در رابطه با محصول جدید تجاری شده خود توضیحاتی ارائه داد و افزود: به منظور کاهش فاصله علمی دانشگاه و صنعت و با توجه به اهمیت علوم کشاورزی در ایران و کمبود عناصر در گیاهان به دلیل تغذیه گیاهی نادرست، تصمیم گرفتیم با اصلاح PH خاک کشاورزی به رفع این مشکل بپردازیم و محصولی در این زمینه تولید کنیم.
دکتر صابری ادامه داد: از سال ۸۱ پژوهش در این زمینه را آغاز کردیم و پس از کسب رتبه برتر پژوهش در دانشگاه تهران و عنوان برتر پایان نامه در همان دانشگاه، در فروردین ۹۰ با حضور عده ای از متخصصین و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، شرکت دانش بنیان را ایجاد کردیم و پس از ارائه طرح به مرکز استان و ساخت مدل، محصول مورد نظر تولید و سر انجام در مهر سال گذشته سه تن از آن جهت ارائه به کشاورزان وارد بازار شد که بسیار مورد استقبال واقع شد. در حال حاضر نیز با افزایش محصول تولیدی خود به میزان ۲۵ هزار تن، و عرضه آن در نمایشگاه های مختلف، در این زمینه موفق بوده ایم.
این جشنواره با برگزاری کارگاه آموزشی ایده یابی و راه اندازی کسب و کار (مشاوره شغلی و راه اندازی کسب و کار) توسط مهندس جان نثاری مدیر شرکت کارآفرینان پیشتاز پایتخت به پایان رسید.
دکتر رنجبر کریمی ریاست دانشگاه ولی عصر (عج) در حاشیه برگزاری نشست مسئولین پارک علم و فناوری و مدیران مراکز رشد، به خبرنگار ما گفت: مراکز رشد و پارک های علمی در راستای ایجاد ارتباط بین علم، فناوری و اقتصاد که از دغدغه های اساسی جامعه است، فعالیت می کنند که با ایجاد ارتباطی منطقی بین این سه بحث، رونق و پیشرفت اقتصاد کشور فراهم خواهد شد.
دکتر رنجبر کریمی با اشاره به تاسیس مرکز رشد دانشگاه ولی عصر (عج) در چند ماه اخیر، افزود: این مرکز به منظور شناسایی ایده های خلاقانه و نوآورانه در سطح استان و معرفی مرکز رشد، اقدام به برگزاری این جشنواره نموده است که امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد پیشرفت دستاوردهای خود در این زمینه باشیم.

خبرنگار: مهناز شریفی

برچسب ها:
اولین جشنواره استانی ایده های خلاقانه ونوآورانه در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان برگزار شد.
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان