خانه خشتی گزارش می دهد

در جمعه بازار رفسنجان چه می گذرد؟

  • شناسه خبر: 55810
در جمعه بازار رفسنجان چه می گذرد؟

با انتقال جمعه بازار رفسنجان از خیابان بعثت شمالی به بلوار جمهوری اسلامی حد فاصل آیت الله صدر و استقبال مردم از این موضوع، تصمیم گرفتیم جهت دریافت نظرات مردم و غرفه داران به این محل مراجعه کنیم.

خانه » آخرین اخبار » در جمعه بازار رفسنجان چه می گذرد؟

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی” به نقل از روابط عمومی شهرداری رفسنجان، با انتقال جمعه بازار رفسنجان از خیابان بعثت شمالی به بلوار جمهوری اسلامی حد فاصل آیت الله صدر و استقبال مردم از این موضوع، تصمیم گرفتیم جهت دریافت نظرات مردم و غرفه داران به این محل مراجعه کنیم. در ورود به بلوار جمهوری اسلامی جمعیت کثیری از مردم در حال رفت و آمد بودند و خودروهای بسیاری در خیابان کناری آن پارک شده بود که به نظر می رسید در نبود مأمورین راهنمایی و رانندگی ترافیک سنگینی در محل ایجاد شده است.

ابتدا سراغ فروشندگان میوه رفتیم که معمولاً میوه های باقیمانده خود را به جمعه بازار می آورند و با قیمتی پایین تر به فروش می رسانند، آنطور که از زبان آن ها شنیدیم، از وضع بازار در روز تعطیل راضی بودند.

سایر فروشندگان که محصولاتی چون خشکبار، مواد غذایی، پوشاک، کفش و غیره را عرضه کرده بودند نیز از استقبال مردم رضایت داشتند و محل جدید جمعه بازار را در رونق کسب و کارشان مؤثر دانستند.
مردم که معمولاً دست پر از جمعه بازار خارج می شدند، لبخند رضایت بر لب داشتند، اما نبود مکان مناسب برای رفت و آمد و پارک خودروها را از مشکلات محل جدید عنوان کردند.
محسن حاج غلامرضایی معاون خدمات شهری در گفت و گو با خبرنگار شهرداری رفسنجان با اشاره اینکه انتخاب مکان کنونی جمعه بازار پس از بررسی های فراوان صورت گرفته است، گفت: به دلیل وجود مشکلاتی چون ترافیک و تخریب فضای پارک وحدت، مکان جمعه بازار از مردادماه، از پارک وحدت به خیابان بعثت ساحلی منتقل شد و پس از آن نیز با توجه به تردد تانکرهای حامل سوخت در این خیابان و احتمال بروز حوادث برای افراد، مکان جمعه بازار به محل فعلی جا به جا گردید.
وی با بیان اینکه مکان فعلی آسفالت بوده و مزاحمتی برای ساختمان های مسکونی نیز ایجاد نمی کند، اظهارداشت: بلوار جمهوری اسلامی به دلیل دو بانده بودن و مجاورت آن با پارک جهت استفاده از سرویس های بهداشتی و وسایل بازی، بهترین نقطه ای است که می توان جمعه بازار را در آن راه اندازی نمود.
معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان به همکاری اداره راهنمایی و رانندگی جهت تردد در باند مجاور جمعه بازار اشاره کرد و گفت: در صورتی که از سوی مردم و مسئولین مکان مناسبی پیشنهاد شود، پس از بررسی های لازم جمعه بازار را به آن محل منتقل می کنیم.
محسن حاج غلامرضایی تعداد غرفه های حاضر در جمعه بازار را در حال حاضر حدودا ۱۹۰ عدد عنوان کرد و گفت: جمعه بازار شهرستان رفسنجان از سال ۱۳۹۰ راه اندازی شده است و در آن محصولات خانگی و خشکبار و غیره به فروش می رسد.
وی هدف از راه اندازی جمعه بازار را کمک به اقشار کم درآمد جامعه بیان کرد و افزود: به منظور ساماندهی خرده فروشان و دست فروشان و هم چنین فراهم کردن موقعیتی درآمد زا برای فروشندگان محصولات خانگی و غیره جمعه بازار طبق روال سایر شهرهای کشور راه اندازی شده است.

جمعه بازار رفسنجان(خانه خشتی) جمعه بازار رفسنجان(خانه خشتی)۲ جمعه بازار رفسنجان(خانه خشتی)۳ جمعه بازار رفسنجان(خانه خشتی)۵ جمعه بازار رفسنجان(خانه خشتی)۴ جمعه بازار رفسنجان(خانه خشتی)۱ جمعه بازار رفسنجان(خانه خشتی)۶

برچسب ها:
اخبار رفسنجان پارک وحدت جمعه بازار رفسنجان خانه خشتی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمد

    البته فکر نکنم جمعه بازار روی دین افراد تاثیری بگذاره

    کشاورز

    اینجوری من امار گرفتم توی ۲۰۰شهر ایران جمعه بازار هست.یعنی جمعه بازار باعث میشه مردم به نماز جمعه نروند.نه من مخالف حرف شما هستم.نرفتن مردم به نماز جمعه را باید در چیز دیگر ریشه یابی کرد.نه جمعه بازار که اکثرا مردم کم درامد میان اجناس خود که من شاهد بودم بعضی جنس ها نصف قیمت بازار بفروش میرسد.از این بازار تهیه میکنند.عزیزان من نون بری کار خوبی نیست.شاید امید زن وبچه این فروشندگان به همین جمعه بازار باشد که روزی حلای که پدر میاره سر سفره و اونها استفاده میکنند. ..من عاشق محمدم به کوری چشم کسانی که میخواند اسلام را وارونه نشان بدن

    داورانی

    پس امام جمعه محترم به چی ایراد گرفته بودند.

    محمد

    جمعه بازار باعث شده تعدادی نماز جمعه رو فراموش کنند

    کشاورز

    اگه هر هفته می امدی نماز جمعه میفهمیدی به چی ایراد گرفته بودند.اقای داورانی اینقدر پشت این رایانه نشین چت بازی کن.روز جمعه از خانه بیا بیرون اول برو از جمعه بازار خرید هایت را بکن بعد هم بیا مصلی برای نماز ثواب داره. من عاشق محمد(ص) هستم.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان