معاون سازمان انتقال خون شهرستان رفسنجان تأکید کرد

اهدای خون در ماه های آخر سال اهمیت بسزایی دارد

  • شناسه خبر: 55240
اهدای خون در ماه های آخر سال اهمیت بسزایی دارد

افروز آمار خون دادن بانوان رفسنجانی را نسبت به شهرهای دیگر پایین دانست و گفت: آنها بعلت ذهنیت غلط احساس می کنند با خون دادن مشکل کم خونی پیدا می کنند، اما این آگاهی را می دهیم که برای پیشگیری از کم خونی پس از خون گرفتن قرص آهن داده می شود.

خانه » آخرین اخبار » اهدای خون در ماه های آخر سال اهمیت بسزایی دارد

به گزارش “خانه خشتی”، محمد رضا افروز معاون سازمان انتقال خون رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی”، اظهار داشت: سازمان انتقال خون هر هفته با اتوبوس سیار در ادارات، ارگان ها و کارخانه ها حضور می یابد و هدف آن جذب اهداکنندگان خون است.

 وی یکی از شرایط خون گیری افراد را سن بین ۱۸ تا ۶۰ سال عنوان کرد و گفت: قبل از خون گیری تعدادی سؤال در مشاوره پزشکی از افراد پرسیده می شود و در صورت عدم سابقه بیماری خون گیری انجام می گردد.

افروز خاطر نشان کرد: کسانی که رفتارهای پرخطر از جمله حجامت، خالکوبی، مصرف مواد مخدر و رفتارهای جنسی پرخطر دارند شناسایی می شوند و براساس استاندارد سازمان، معافیت از خون گیری به آنها تعلق می گیرد.

معاون سازمان انتقال خون رفسنجان در ادامه افزود: افراد ممکن است یکسری اطلاعات اشتباه به ما بگویند، اما این اطمینان را به مردم می دهیم که خون آنان مورد آزمایش قرار می گیرد.

وی در خصوص فواید خون دادن افراد گفت: سکته قلبی، سکته مغزی و سرطان در افرادی که خون می دهند کمتر است. محمد رضا افروز تعداد افراد خون دهنده را ماهیانه بطور متوسط حدود ۸۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: بر اساس فواصل سال هر ماه تعداد مراجعه کنندگان متفاوت است.

وی با اشاره به وجود ۱۳ نفر نیرو در سازمان انتقال خون رفسنجان یادآور شد: در این سازمان کمبود نیرو وجود دارد که براساس ظرفیت استخدام نیرو می گیرند.

وی ضمن اشاره به فعالیت نیروهای هلال احمر بصورت افتخاری در این سازمان، اظهار داشت: نیروهای سازمان با رشته های علوم آزمایشگاهی و پرستاری استخدام شده اند.

معاون سازمان انتقال خون آمار خون دادن بانوان رفسنجانی را نسبت به شهرهای دیگر پایین دانست و تصریح کرد: آنها بعلت ذهنیت غلط احساس می کنند با خون دادن مشکل کم خونی پیدا می کنند، اما این آگاهی را می دهیم که برای پیشگیری از کم خونی پس از خون گرفتن قرص آهن داده می شود.

افروز خاطر نشان کرد: بانوان یکسری معافیت ها در دوران شیردهی و بارداری دارند که نباید خون بدهند و در کسانی که کم خونی و بیماری خاص ندارند خون گیری انجام می شود.

وی حجامت و اهدای خون را مقابل هم دانست و افزود: کسانی که حجامت می کنند تا یکسال معافیت از خون گیری دارند.

معاون سازمان انتقال خون رفسنجان در ادامه افزود: در ماه های آخر سال بخصوص در اسفند ماه، برای اینکه در ذخیره خون عید نوروز با مشکل روبرو نشویم اهدای خون اهمیت بسزایی دارد.

برچسب ها:
اخباررفسنجان افروز معاون سازمان انتقال خون رفسنجان خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان