مدیر اداره جهاد کشاورزی رفسنجان هشدار داد:

وضعیت سفره های آب زیر زمینی وخیم است/ مشکلات دمایی در کاهش کیفیت محصول پسته مؤثر است

  • شناسه خبر: 54919
وضعیت سفره های آب زیر زمینی وخیم است/ مشکلات دمایی در کاهش کیفیت محصول پسته مؤثر است

مدیر اداره جهاد کشاورزی رفسنجان گفت: درخت پسته نیاز به هزار ساعت دمای صفر تا ۷ درجه در زمستان دارد که اگر دریافت نکند، در بهار جوانه نمی زند و یا به تشکیل میوه ناقص می انجامد.

خانه » آخرین اخبار » وضعیت سفره های آب زیر زمینی وخیم است/ مشکلات دمایی در کاهش کیفیت محصول پسته مؤثر است

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، بمانی مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان صبح امروز در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به وضعیت نامطلوب آب در شهرستان رفسنجان و خشکسالی های پی در پی، اظهار داشت: میزان بارندگی در سال جاری کمتر از پنج میلی متر و به صورت پراکنده بوده و در کنار آن سالیانه ۳ هزار و ۵۰۰ میلی متر تبخیر وجود دارد که وضعیت کشاورزی رفسنجان را تحت تأثیر قرار می دهد.

بمانی وضعیت سفره های آب زیر زمینی را وخیم عنوان کرد و مشکلات دمایی را در کاهش کیفیت محصول پسته مؤثر دانست و گفت: درخت پسته نیاز به هزار ساعت دمای صفر تا ۷ درجه در زمستان دارد که اگر دریافت نکند، در بهار جوانه نمی زند و یا به تشکیل میوه ناقص می انجامد.

نشست خبری رئیس جهادکشاورزی رفسنجان با اصحاب رسانه(خانه خشتی)مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان وضعیت تولید محصول پسته در سال جاری را نسبت به قبل خوب عنوان کرد و گفت: امسال نزدیک به ۷۰ هزار تن پسته تولید شد و امیدواریم با کاهش سرمازدگی در سال آینده شاهد تولید مطلوب پسته باشیم.

وی افزایش جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی را هشداری جدی بیان کرد و افزود: طبق آمار سرشماری سال ۹۰، جمعیت روستاها به ۵/۲۸ درصد کاهش یافته است.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی رفسنجان وضعیت سفره های آب زیر زمینی وخیم است/ مشکلات دمایی در کاهش کیفیت محصول پسته مؤثر است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان