گفتگوی اختصاصی خانه خشتی با پژوهشگر واحد کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت قم

زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) باید از سنین کودکی آغاز شود

  • شناسه خبر: 54893
زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) باید از سنین کودکی آغاز شود

حجت الاسلام والمسلمین مولوی از پژوهشگران واحد کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت قم زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) را از سنین کودکی ضروری دانست.

خانه » آخرین اخبار » زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) باید از سنین کودکی آغاز شود

حجت الاسلام والمسلمین مولوی از پژوهشگران واحد کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت قم در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی” در رفسنجان ، وجود رهبری الهی ، داشتن برنامه جامع و کامل ، استقبال عمومی و آمادگی یاران را از شرایط ظهور امام زمان (عج) بیان کرد که با وجود کتاب خدا قرآن و شخص امام زمان (عج) به عنوان رهبر ازطرف خدا ، استقبال عمومی و آمادگی یاران حضرت مهدی (عج) را از وظایف منتظران دانست وگفت : بیش از یک هزار و صد سال است که این دو شرط هنوز محقق نشده است .

وی زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) را از سنین کودکی ضروری دانست و افزود: از آنجا که قلب کودک همچون زمین خالی آمادگی پذیرش هر چیزی را دارد، لذا مرکز تخصصی مهدویت به عنوان اولین مرکز تخصصی دارای واحد کودک و نوجوان با توجه به پژوهش های مختلف به این نتیجه رسیده که آموزه های مهدوی را از سنین کودکی آغاز کند. به همین منظور این واحد تولیدات خود را برای مقاطع مختلف تحصیلی از پیش دبستانی تا متوسطه آماده نموده و در اختیار علاقه مندان قرار داده است .

حجت الاسلام مولوی محتوای مباحث ارائه شده برای مقطع پیش دبستانی را موضوعات و مفاهیم مهدویت عنوان کرد و گفت: با استفاده از لوحه های آموزشی با مفاهیم مهدوی تصمیم گرفتیم نسلی منتظر برای این امام بزرگوار تربیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این آموزه ها موضوعات مختلف با مبحث مهدویت تلفیق شده است، ابراز داشت: به طور مثال در مسئله اسراف با ارائه روایتی در این خصوص، از زاویه مهدویت به آن نگاه کرده ایم.

مولوی از چاپ و انتشار ۱۸ هزار نسخه از کتاب «هشت قدم درکوچه باغ انتظار» برای مقطع راهنمایی در شهر قم با مشارکت آموزش و پرورش در سال گذشته خبر داد و گفت: برای کودکان ونوجوانان عزیز نزدیک به ۷۰ عنوان کتاب و محصولات مختلف در واحد کودک و نوجوان تألیف شده است.

وی افزود: برای مقطع متوسطه نیز کتاب «نسیم موعود» توسط این واحد طراحی و به چاپ رسیده است .

این پژوهشگر واحد کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت قم در ادامه به برگزاری مسابقه «ماه دوازده» به مناسبت سالروز ولایت امام زمان (عج) به صورت سراسری اشاره کرد و گفت: به همین منظور ۳۰۰ جلد از این کتاب جهت توزیع در مدارس رفسنجان ارسال شده است و دانش آموزان می توانند برای شرکت در آن تا عید غدیر سال آینده به صورت پیامکی در مسابقه شرکت کنند.

مولوی هم چنین از طراحی بازی های جدید توسط این واحد خبر داد و گفت: در بازی جدیدی که در آن صحن حضرت معصومه (س)، مسجد جمکران با درهای ورودی در نظر گرفته شده است، آیتم های مختلفی چون قرائت ادعیه و زیارات به منظور ورود به مرحله بعدی قرار دادیم.

وی ساخت کلیپ های متعدد با موضوع ولایت امام زمان (عج) و ایام نیمه شعبان را از دیگر برنامه های این واحد در راستای آمادگی عمومی برای ظهور حضرت مهدی (عج) عنوان کرد.

حجت الاسلام مولوی هم چنین در جمع والدین کودکان پیش دبستانی «یاران آفتاب» رفسنجان واقع در بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) حضور یافت.

گزارش و عکس: بهناز شریفی

پیش دبستانی یاران آفتاب رفسنجان خانه خشتی

برچسب ها:
اخبار رفسنجان بنیاد مهدی رفسنجان خانه خشتی کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت قم مهدویت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • دوست

    سلام در منطقه سنی نشین حدود سی کودک شیعه در مسجد جمع کردیمم به همراه یکی ازدوستانم اما متاسفانه منابع اموزشی تربیت ومهدویت کم هس لطفا ما را راهنمایی کنید تا شرمنده اقا امام زمان واین بچه ها ی شیعه نشیم واقعا در محرومیت هسن یا حق

    زهرا همایونفر

    با سلام من شاعر کودک هستم و خیلی مایلم در این زمینه شعر کودک کا ر کنم در صورت تمایل به همکاری با من تماس بگیرید
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان