فعالیت بیش از ۱۲۰ شعبه بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) در سراسر کشور

  • شناسه خبر: 54777
فعالیت بیش از ۱۲۰ شعبه بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) در سراسر کشور

معاون طرح و برنامه بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) از وجود ۳۱ نمایندگی بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) در مراکز استان ها و بیش از ۱۲۰ شعبه در شهرستان ها خبر داد.

خانه » آخرین اخبار » فعالیت بیش از ۱۲۰ شعبه بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) در سراسر کشور

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، مسعود دریس معاون طرح و برنامه بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) در حاشیه بازدید از بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) شعبه رفسنجان در جمع خبرنگاران، آغاز به کار بنیاد را در سال ۱۳۷۹ عنوان کرد و گفت: بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) به پیشنهاد حجت الاسلام قرائتی و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مهدویت و تعمیق باور انتظار راه اندازی شد و در حال حاضر با همکاری و همفکری جمعی از نخبگان به عنوان هیئت امنا و هیئت مدیره فعالیت می کند.

دریس از وجود ۳۱ نمایندگی بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) در مراکز استان ها و بیش از ۱۲۰ شعبه در شهرستان ها خبر داد و افزود: استان های کرمان، مشهد و سیستان و بلوچستان از شعب برتر در کشور و منطقه هستند که به اجرای مطلوب برنامه ها و فعالیت های مهدوی می پردازند.

عضویت بیش از ۸۱ هزار نفر در پورتال جامع مهدویت

وی هم چنین به پورتال جامع مهدویت به نشانی www.mahdaviat.ir اشاره نمود و گفت: هم اکنون بیش از ۸۱ هزار نفر از سراسر کشور به عنوان داوطلب مهارت مهدویت به عضویت در این پورتال در آمده اند.

معاون طرح و برنامه بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) در ادامه پاسخگویی به بیش از ۲۱ هزار شبهه از طریق سامانه پیام کوتاه به شماره ۳۰۰۰۱۳ و صفحات شخصی اعضا را از دیگر امکانات این پورتال بیان کرد و گفت: برنامه تلویزیونی «ماه چهاردهم» نیز هر هفته جمعه ها از شبکه سوم سیما به پاسخگویی پیرامون شبهات مهدوی اختصاص یافته است و در آن پر کاربردترین سوالات مردم مطرح می شود.

برگزاری آزمون سراسری معارف مهدویت در ۵۵ حوزه امتحانی با بیش از ۹ هزار شرکت کننده

مسعود دریس به بزرگترین رویداد فرهنگی در نهم ربیع الاول اشاره کرد که در ۵۵ حوزه امتحانی در ۳۱ استان برگزار شد و اظهار داشت: در این آزمون که تحت عنوان آزمون سراسری معارف مهدویت برپا شد، بیش از ۹ هزار نفر شرکت کردند که نتایج آن در نیمه دوم اسفند ماه سال جاری اعلام می شود.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی مختلف بنیاد در مقاطع مختلف زمانی، از برگزاری ۸ دوره مسابقه کتابخوانی در پورتال جامع مهدویت خبر داد و افزود: این مسابقات از کتب مهدوی برگرفته شده است و در آینده ای نزدیک مرحله نهم نیز برگزار می شود.

نشست خبری با معاون بنیاد حضرت مهدی در رفسنجان مسعد دریس

ثبت بیش از ۱۷۰ مجموعه مهدوی در پورتال جامع مهدویت

دریس از ثبت نام کانون های مهدویت دانشگاه ها، مهدیه ها، مؤسسات، سازمان ها و نهادهای مردم نهاد و سایت های مهدویت در پورتال جامع مهدویت ابراز امیدواری کرد و گفت: بیش از ۱۷۰ مجموعه مهدوی در پورتال ثبت شده اند که قصد داریم با سایر مؤسسات و مجموعه ها نیز در ارتباط باشیم تا ضمن انتقال تجربیات مدیران آن ها با یکدیگر، امکان معرفی و آشنایی مخاطبان با آن ها را فراهم آوریم.

مردم در گسترش فرهنگ وقف مهدویت مشارکت کنند

معاون طرح و برنامه بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) در پاسخ به سوال خبرنگار هفته نامه رفسنجان، در خصوص موقوفات مهدویت در سراسر کشور، ابراز داشت: بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) موقوفات فراوانی در سراسر کشور دارد که از جمله آن می توان به زمین، باغ و خانه اشاره کرد.

وی ضمن اعلام آمادگی برای پذیرش موقوفات مردمی، خواستار همراهی و مشارکت مردم در توسعه وقف مهدویت شد و گفت: از کلیه هموطنان خواهشمندیم با وقف اموال خود در حد وسع و توان خویش، موجبات قرب و اجر الهی را فراهم آورده و به نشر معارف اهل بیت و شادی امام زمان (عج) بپردازند تا شاهد توسعه و ترویج فرهنگ وقف در زمینه گسترش فرهنگ مهدویت باشیم.

وی در ادامه هم چنین به وقف یک واحد منزل مسکونی جهت امور بنیاد حضرت مهدی (عج) در شهرهای زرند و کرمان اشاره کرد و افزود: در برخی نقاط کشور نیز منابعی وقف شده که عواید حاصل از آن صرف مهدویت می شود.

IMG_9516

بنیاد حضرت مهدی (عج) شعبه رفسنجان یکی از شعب فعال استان کرمان است

معاون طرح و برنامه بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) شعبه رفسنجان را یکی از شعب فعال استان کرمان دانست و گفت: به لطف خداوند و عنایت امام زمان (عج) و با حمایت های معنوی امام جمعه شهرستان و مشارکت های مالی مردم شاهد برگزاری برنامه های فاخر و مؤثر در رفسنجان بوده ایم که برپایی شعبه پیش دبستانی «یاران آفتاب» نمونه آن است.

دریس از حضور بیش از ۸۰ کودک ۴ تا ۶ ساله در این مرکز مهد کودک و پیش دبستانی ابراز امیدواری کرد و گفت: این مرکز که در خیابان شهید بهشتی، طبقه فوقانی مسجد جامع واقع شده است، در دو مقطع مهد کودک ویژه سنین ۴ سال و پیش دبستانی ویژه سنین بالاتر از ۴ سال به آموزش فرهنگ مهدویت با هدف ایجاد محبت امام زمان (عج) در دل کودکان و تربیت جامعه مهدوی می پردازد.

گزارش و عکس: بهناز شریفی

برچسب ها:
بنیاد حضرت مهدی موعود رفسنجان خانه خشتی رفسنجان مسعود دریس مهدویت وقف مهدویت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان