پایگاه خبری تحلیلی خبر نما:

دست برتر دیپلماسی ایران و حقوق بشر از دست رفته در نظام بین الملل/قسمت اول

  • شناسه خبر: 54590
دست برتر دیپلماسی ایران و حقوق بشر از دست رفته در نظام بین الملل/قسمت اول

انقلاب اسلامی مهم ترین رویداد تاریخی در هزاره سوم است که پیامد های مهم آن در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و الهام بخشی و الگو سازی آن در دنیا و بویژه در منطقه غرب آسیا(خاورمیانه) و اثر گذاری آن بر حرکتها و جنبشهای سیاسی بر کسی پوشیده نیست.

خانه » آخرین اخبار » دست برتر دیپلماسی ایران و حقوق بشر از دست رفته در نظام بین الملل/قسمت اول

به گزارش “خانه خشتی” ،وحدت و همبستگی مسلمانان از پیامدهای مهم انقلاب اسلامی ایران است که نماد عینی آن پیدایش احزاب و تشکل های اثر گذار بر منطقه و نظام بین الملل مانند حزب الله لبنان، حماس، انصارالله یمن و…می باشد.

از آثار این وحدت می توان پیروزی مقاوت بر رژیم غاصب صهیونیستی را به عنوان چهارمین ارتش دنیا در جنگ های ۳۳ روزه لبنان، ۲۲ روزه و ۸ روزه و ۵۱ روزه مردم غزه و مقاومت سوریه در برابر تروریسم و تهدیدهای دولتهای مرتجع وابسته به اردوگاه نظام سلطه و دولتهای فرا منطقه ای در سه سال و نیم گذشته و نجات مردم عراق از فتنه داعش بر شمرد.

اصل مهم این است که الگوی مقاومت عامل اصلی قیام و بیداری اسلامی کشورهای منطقه و دنیا گردیده است. چنانکه مردم مصر، بحرین، یمن و…انقلاب اسلامی را الگوی قیام خود می دانند و دامنه این فرایند از مدیترانه و دریای سرخ به سمت اروپا و آمریکا در حال پیشروی است و به نوعی انتقال قدرت از غرب به شرق در حال نزج و ظهور است.

با توجه به همه مولفه های پیدا و نهان ذکر شده از اثر گذاری انقلاب اسلامی می توان اذعان کرد دست برتر دیپلماسی کشورمان در چهار چوب اصول مترقی اسلام در مقابل زیاده خواهی اردوگاه نظام بی رحم سلطه باعث تقویت جبهه مقاومت خواهد شد.

باید پذیرفت که ظهور و حضور جبهه مقاومت مساله ای تاکتیکی نیست و حتی به زعم ناقص و شاید عقیم بعضی ها تدبیر سیاسی هم نیست بلکه یک استراتژی است.

هوشنگ حمزه نژاد

برچسب ها:
دست برتر دیپلماسی ایران و حقوق بشر از دست رفته در نظام بین الملل
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان