در گفتگوی اختصاصی با "خانه خشتی" عنوان شد:

ترویج اسلام ناب محمدی در بیش از ۱۰۰ کشور جهان/ تحصیل بیش از ۵۰ هزار دانش پژوه از سراسر جهان در جامعه المصطفی العالمیه ایران

  • شناسه خبر: 54270
ترویج اسلام ناب محمدی در بیش از ۱۰۰ کشور جهان/ تحصیل بیش از ۵۰ هزار دانش پژوه از سراسر جهان در جامعه المصطفی العالمیه ایران

جامعه المصطفی العالمیه با پذیرش دانش پژوهانی از سراسر جهان،به تبیین، تولید و تعمیق تفکرات و اندیشه های اسلامی و نشر و ترویج اسلام ناب محمدی می پردازد.

خانه » آخرین اخبار » ترویج اسلام ناب محمدی در بیش از ۱۰۰ کشور جهان/ تحصیل بیش از ۵۰ هزار دانش پژوه از سراسر جهان در جامعه المصطفی العالمیه ایران

عباسی کارشناس روابط عمومی جامعه المصطفی العالمیه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار “خانه خشتی” در تهران، با بیان اینکه این مرکز با هدف گسترش علوم اسلامی، انسانی و اجتماعی، با رویکرد آموزشی، پژوهشی و تربیتی، با هویت حوزوی آغاز به کار نموده است، گفت: این نهاد علمی و بین المللی دینی با پذیرش دانش پژوهان خانم و آقا از سراسر جهان، به تربیت مجتهدان، عالمان و متخصصان پارسا و متعهد می پردازد تا به تبیین، تولید و تعمیق تفکرات و اندیشه های اسلامی و نشر و ترویج اسلام ناب محمدی همت گمارد.

علی عباسی با اشاره به مرکزیت این مرکز آموزشی در قم، از وجود مراکز آموزشی در استان های قم، تهران، اصفهان، گلستان، مشهد و تبریز خبر داد و اظهار داشت: دانشجویان متقاضی تحصیل در جامعه المصطفی دوره کوتاه مدت آموزش زبان فارسی را فرا گرفته و در رشته ها ی اسلامی فقه، اصول   فقه، قرآن، حدیث، فلسفه، عرفان، اخلاق، کلام و تاریخ اسلام به تحصیل می پردازند.

وی ادامه داد: در حوزه علوم انسانی نیز رشته ها و گرایش هایی همچون علوم   تربیتی، حقوق، روان شناسی، اقتصاد، جامعه شناسی، علوم سیاسی، بانکداری، ارتباطات، مدیریت و زبان و ادبیات زبان های فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسوی و روسی، با رویکرد اسلامی ارایه می شود.

وی از حضور بیش از ۵۰ هزار دانش پژوه از ۱۲۲ ملیت مختلف در این نهاد خبر داد و افزود: در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار نفر تحت تعلیم و تربیت این نهاد در آمده و دانش آموخته شده اند.

کارشناس روابط عمومی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه بیشترین داوطلبان از کشور افغانستان در این مرکز حضور دارند، گفت: پاکستان، هندوستان و کشورهای عربی نیز به دلیل هم مرز بودن و مجاورت فرهنگی با ایران، بیشترین دانش پژوهان را به خود اختصاص داده اند.

علی عباسی به وجود ۴۰ انجمن دانش آموختگان جامعه المصطفی العالمیه در ۴۰ کشور جهان اشاره نمود و افزود: دانش آموهتگان با انباشته ای از علم و معرفت در حوزه های گوناگون علوم اسلامی و انسانی در ظرف چارچوب خردپذیری و تعهدگرایی، پس از فارغ التحصیلی به کشورهای خویش بازگشته و به فعالیت های آموزشی و پژوهشی در مراکز علمی – فرهنگی جهان مشغول می شوند.

وی ادامه داد: اقتدار علمی دانش پژوهان سبب شده است دولت ها و ملت ها، از آنان در سطوح عالی علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی سود برده، از فیض حضور ایشان در راه اعتلای ارزش های والای بشری و پیشرفت علمی و معنوی بهره مند شوند.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان ترویج اسلام ناب محمدی در بیش از 100 کشور جهان/ تحصیل بیش از 50 هزار دانش پژوه از سراسر جهان در جامعه المصطفی العالمیه ایران خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان