فرماندار رفسنجان:

واحدهای تولیدی در روستاهای رفسنجان مورد حمایت قرار می گیرند

  • شناسه خبر: 54253
واحدهای تولیدی در روستاهای رفسنجان مورد حمایت قرار می گیرند

فرماندار رفسنجان گفت: روستا قطب تولید و خلق ثروت است و دولت با مشارکت مردم برای واحدهای تولیدی در روستاها تسهیلات خوبی در نظر گرفته است.

خانه » آخرین اخبار » واحدهای تولیدی در روستاهای رفسنجان مورد حمایت قرار می گیرند
به گزارش “خانه خشتی” به نقل از مهر، حمید ملانوری عصر جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به تسهیلات طرح ایجاد واحدهای تولیدی در روستاها اظهار داشت: کلیه روستاها و همچنین شهرهای زیر ۲۰هزار نفر جمعیت محل اجرای طرح هستند و منابع طبیعی هم زمین را به طور رایگان در اختیار طرح ها قرار می دهد.

وی افزود: چنانچه ۳۰ درصد سرپرستان خانوارهای روستا در طرح مشارکت کنند تسهیلات ۶ درصدی دریافت می کنند و از ۲۰ تا ۳۰درصد مشارکت تسهیلات ۸ درصدی و زیر ۲۰ درصد تسهیلات ۱۲درصدی ارائه می شود و هر چقدر سهم آورده باشد سه برابر تسهیلات ارائه می شود.

وی با بیان اینکه اگر طرح تولیدی و صنایع تبدیلی تکمیلی باشد سود آن دو درصد کاهش می یابد، یادآور شد: دوره مشارکت طرح سه سال متناسب با طرح است و یک سال پس از مشارکت دوره تنفس آن است همچنین بازپرداخت تسهیلات پنج سال پس از دوره تنفس خواهد بود و تا ده سال پس از بهره برداری از مالیات معاف خواهند بود.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: اسناد مالکیت محل اجرای طرح و یا دستگاههای خریداری شده برای طرح و نیز کارات یارانه می تواند به عنوان ضمانت بانکی گذاشته شود و حتی کسانی که از دریافت یارانه انصراف داده اند می توانند یارانه خود را احیا و به عنوان وثیقه ارائه دهند.

ملانوری تصریح کرد: سهم آورده ۲۵ درصد سرمایه است و اگر ۷۰ درصد از سهامداران از خانواده ایثارگران، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد باشند سهم آورده ۲۰ درصد و کسانی که ثبت اختراع دارند و شرکت های دانش بنیان ۱۵درصد سهم آورده شان می شود.

وی ابراز داشت: جوانان مهم ترین سرمایه های جامعه هستند و نیروی جوانی مهم ترین سرمایه آن ها است و بهترین افراد مجری طرح ها جوانان هستند و با ایده ها و نظریات خود در کمک به طرح ها موثر هستند.

وی با بیان اینکه این طرح از سیاست های اقتصاد مقاومتی و در راستای شعار سال است، خاطر نشان کرد: دستگاههای اجرایی هم در تسریع در ایجاد اشتغال و کمک به روند کار این واحدها موظف به همکاری هستند و هم دستگاهها و هم بانک های عامل در صورت کوتاهی کردن متخلف محسوب می شوند.

ملانوری با اشاره به اینکه توجه عمده در بحث تولید به بخش کشاورزی معطوف شده است، عنوان کرد: امروز صنعت گردشگری از سودآورترین صنایع دنیاست و شهرستان رفسنجان با روستاهای زیبایی نظیر اودرج، خنامان، دره در، دره رنج، دره راگه و …پتانسیل بالایی در این صنعت دارد و بناهای تاریخی زیادی هم در این شهرستان می تواند کمک به صنعت تورسیم داشته باشد.

معاون استاندار در ادامه با بیان اینکه روستاها بخش مهمی از جمعیت کشور هستند، گفت: این مناطق به واسطه موقعیت خاصی که دارند مرکز رشد وتوسعه هستند روستا محور رشد و توسعه است و ایجاد اشتغال در روستا اهمیت ویژه ای دارد.

این مسئول عنوان کرد: وضعیت آب و هوا، آرامش و ذخایر خلق ثروت در روستاها مطلوب تر است و بهترین محل برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری هستند.

فرماندار رفسنجان ایجاد اشتغال در روستاها را مهم ارزیابی کرد و گفت: دولت نیز در این راستا با طرح ایجاد واحدهای تولیدی در روستاها نسبت به عدم مهاجرت ها و حفظ جمعیت روستایی و همچنین ایجاد شغل و درآمد مردم روستا گام بزرگی برداشته است.

وی ادامه داد: در طول سال های گذشته به دلایل مختلف آمار جمعیت روستاییان کاهش یافته و از ۶۸ درصد در سال ۳۵ که اولین سرشماری انجام شد به ۲۸ درصد در سال ۹۰ رسید که این مهاجرت عواقبی نظیر گسترش حاشیه نشینی، تضادهای فرهنگی و آسیب های اجتماعی و… را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر مشارکت مردم و هدایت نقدینگی به سمت تولید، تبیین کرد: باید اقتصاد از رکود خارج شود و بخشی از منابعی که برای تولید پسته صرف شده اند بازگردانده و در خدمت توسعه شهرستان به کار گرفته شوند.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی رفسنجان واحدهای تولیدی در روستاهای رفسنجان مورد حمایت قرار می گیرند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان