پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

درمان پزشکی بیماری زردی نوزادان بهتر از درمان سنتی است

به گزارش “خانه خشتی”، به بخش نوزادان بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) شهرستان رفسنجان رفتیم و با مراجعه کنندگان و مسئول بخش گفت و گو کردیم:

یکی از مادران که نوزاد خود را بستری کرده بود گفت: رسیدگی این بخش از بیمارستان در مقایسه با زایشگاه نیک نفس بهتر و از لحاظ بهداشتی خوب است، پرستاران هم جوابگو هستند اما اگر پدر نوزاد بعد از زایمان در کنار مادر بود در روحیه مادر تأثیر گذار است.

نوروزی سرپرست بخش نوزادان و NICU در خصوص این بخش گفت: در این قسمت از بیمارستان دو بخش وجود دارد که یک بخش آن بخش نوزادان طبیعی است که بستری می شوند و دارای ۲۵ تخت می باشد.

وی در ادامه افزود: بخش NICU نوزادان نیز ۶ تخت دارد که در حال توسعه است و تعدادی از نوزادان که مشکلات مادرزادی تنفسی و نواقصی دارند در اینجا بستری و درمان اولیه انجام می شود.

وی با اشاره به بستری شدن نوزادان ۷ ماهه در این بخش، خاطر نشان کرد: عوامل اجتماعی، محیطی و یکسری بیماری ها باعث زایمان زودرس می شود.

نوروزی جنسیت را در ماندگاری نوزادان مهم دانست و یادآور شد: نوزادان دختر ماندگاری بیشتری دارند و در این بخش نوزاد ۳ قلو هم داشته ایم.

وی تصریح کرد: کمترین وزن نوزادان در این بخش ۶۰۰ گرم و بیشترین وزن ۵ کیلوگرم تاکنون بوده است.

وی بحث نظام تحول سلامت را در کاهش هزینه های بیمارستان طرح مفیدی عنوان کرد و گفت: مسئولین سیستم درمان همت و تلاش خود را در جهت عملکرد بهتر انجام می دهند.

مسئول بخش نوزادان با اشاره به اطلاع رسانی بیشتر به مردم رفسنجان در خصوص برخی بیماری ها گفت: برخی به بیماری زردی در نوزادان آگاهی ندارند و درمان سنتی را بکار می برند اما درمان پزشکی مهم و بهتر است.

وی ضمن تأکید به اطلاع رسانی مسئولین در جهت آگاهی مردم در این زمینه، افزود: بیماری زردی با نوردرمانی و تغذیه نوزادان و با نظارت پزشک درمان می شود.

گزارش: مهناز شریفی

خروج از نسخه موبایل