سرپرست بخش نوزادان و ICU بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان:

درمان پزشکی بیماری زردی نوزادان بهتر از درمان سنتی است

  • شناسه خبر: 54103
درمان پزشکی بیماری زردی نوزادان بهتر از درمان سنتی است

نوروزی با اشاره به اطلاع رسانی بیشتر به مردم رفسنجان در خصوص بعضی بیماری ها گفت: برخی به بیماری زردی در نوزادان آگاهی ندارند و عوامل سنتی را بکار می برند اما درمان پزشکی بهتر است.

خانه » آخرین اخبار » درمان پزشکی بیماری زردی نوزادان بهتر از درمان سنتی است

به گزارش “خانه خشتی”، به بخش نوزادان بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) شهرستان رفسنجان رفتیم و با مراجعه کنندگان و مسئول بخش گفت و گو کردیم:

یکی از مادران که نوزاد خود را بستری کرده بود گفت: رسیدگی این بخش از بیمارستان در مقایسه با زایشگاه نیک نفس بهتر و از لحاظ بهداشتی خوب است، پرستاران هم جوابگو هستند اما اگر پدر نوزاد بعد از زایمان در کنار مادر بود در روحیه مادر تأثیر گذار است.

نوروزی سرپرست بخش نوزادان و NICU در خصوص این بخش گفت: در این قسمت از بیمارستان دو بخش وجود دارد که یک بخش آن بخش نوزادان طبیعی است که بستری می شوند و دارای ۲۵ تخت می باشد.

دوربین خانه خشتی در بازدید خبرنگاران خانه خشتی از بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) رفسنجان (15)وی در ادامه افزود: بخش NICU نوزادان نیز ۶ تخت دارد که در حال توسعه است و تعدادی از نوزادان که مشکلات مادرزادی تنفسی و نواقصی دارند در اینجا بستری و درمان اولیه انجام می شود.

وی با اشاره به بستری شدن نوزادان ۷ ماهه در این بخش، خاطر نشان کرد: عوامل اجتماعی، محیطی و یکسری بیماری ها باعث زایمان زودرس می شود.

نوروزی جنسیت را در ماندگاری نوزادان مهم دانست و یادآور شد: نوزادان دختر ماندگاری بیشتری دارند و در این بخش نوزاد ۳ قلو هم داشته ایم.

دوربین خانه خشتی در بازدید خبرنگاران خانه خشتی از بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) رفسنجان (10)وی تصریح کرد: کمترین وزن نوزادان در این بخش ۶۰۰ گرم و بیشترین وزن ۵ کیلوگرم تاکنون بوده است.

وی بحث نظام تحول سلامت را در کاهش هزینه های بیمارستان طرح مفیدی عنوان کرد و گفت: مسئولین سیستم درمان همت و تلاش خود را در جهت عملکرد بهتر انجام می دهند.

مسئول بخش نوزادان با اشاره به اطلاع رسانی بیشتر به مردم رفسنجان در خصوص برخی بیماری ها گفت: برخی به بیماری زردی در نوزادان آگاهی ندارند و درمان سنتی را بکار می برند اما درمان پزشکی مهم و بهتر است.

وی ضمن تأکید به اطلاع رسانی مسئولین در جهت آگاهی مردم در این زمینه، افزود: بیماری زردی با نوردرمانی و تغذیه نوزادان و با نظارت پزشک درمان می شود.

گزارش: مهناز شریفی

برچسب ها:
اخبار رفسنجان بخش نوزادان و ICU بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان بیماری زردی خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان