اولین دوره مسابقات ربوکاپ به میزبانی موسسه آموزش عالی میثاق رفسنجان به پایان رسید.

  • شناسه خبر: 5375
اولین دوره مسابقات ربوکاپ به میزبانی موسسه آموزش عالی میثاق رفسنجان  به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی” : در این دوره از مسابقات که از صبح روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت آغاز شده بود، بیش از ۱۰۰ تیم رباتیک از سراسر کشور حضور پیدا کرده اند. معاون علمی پژوهشی دانشگاه میثاق در گفتگو با خبرنگار ما، هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه […]

خانه » آخرین اخبار » اولین دوره مسابقات ربوکاپ به میزبانی موسسه آموزش عالی میثاق رفسنجان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی” : در این دوره از مسابقات که از صبح روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت آغاز شده بود، بیش از ۱۰۰ تیم رباتیک از سراسر کشور حضور پیدا کرده اند.
معاون علمی پژوهشی دانشگاه میثاق در گفتگو با خبرنگار ما، هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه و حرکت به سوی صنعتی شدن دانشگاه عنوان کرد و افزود: برای این منظور مسابقات را در چهار بخش مسیریاب، شبیه سازی امداد، ACM و آزاد که شامل ربات های مین یاب، جنگجو، فوتبالیست، انسان نما و زیر دریایی، آتش نشان و … برگزار کرده ایم تا شرکت کنندگان در بخش های مختلف حضور یابند و به رقابت بپردازند.
مهندس رمضانی، در ادامه اظهار داشت: قرار بر این بود که مسابقات را با حضور دانشگاه های منطقه شرق کشور برگزار کنیم، اما با توجه به استقبال فراوان، از استان های خراسان، آذربایجان شرقی، تهران، سمنان، خوزستان، یزد، کرمان، اردبیل، سیستان و بلوچستان و رفسنجان تیم های قوی ثبت نام و حضور پیدا کرده اند که امیدواریم با همکاری یکدیگر شاهد رقابتی سالم بین شرکت کنندگان باشیم.
وی افزود: در بخش دانش آموزی نیز شاهد حضور ۱۵ تیم از شهرهای بم، کرمان و رفسنجان بوده ایم که به دلیل هم سطح نبودن ربات های آن ها با ربات های بخش دانشجویی، مسابقات این رده سنی به صورت جداگانه برگزار شد.
وی حضور تیم های رباتیک دانشگاه های رفسنجان را بسیار قابل توجه دانست و گفت: در مجموع ۴۶ تیم از دانشگاه های رفسنجان حضور داشتند که از این تعداد تنها ۱۵ تیم از دانشگاه میثاق شرکت کردند که در بخش ربات های مسیریاب بسیار موفق بودیم و توانستیم رتبه های برتر را از آن خود کنیم.
وی در ادامه تصریح داشت: در طول برگزاری مسابقات، برنامه های جانبی نیز برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شد که شامل بازدید از موزه رفسنجان و مجتمع مس سرچشمه بود. ضمن اینکه از مساعدت های فراوان شهرداری، فرمانداری و صنایع مس سرچشمه و سایر سرمایه گذاران کمال تشکر و قدردانی را داریم.
دبیر کمیته علمی نخستین مسابقات رباتیک جنوب شرق کشور، سطح برگزاری مسابقات را بسیار در خور توجه عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه زمان ثبت نام از شرکت کنندگان در بازه زمانی ۵ تا ۲۵ اسفند سال گذشته و هم زمان با تعطیلات بین دو ترم دانشجویان در نظر گرفته شد، و با توجه به اولین تجربه دانشگاه در این زمینه و عدم پیش بینی ما، بالغ بر ۱۰۱ تیم از سراسر دانشگاه ثبت نام کردند که بسیار خوشایند بود؛ به طوری که در لیگ مسیریاب ۵۰ شرکت کننده داشتیم و در لیگ ACM و آزاد نیز هر کدام ۲۶ تیم حضور یافتند.
مهندس قربانی ادامه داد: برای طراحی زمین مسابقه که نسبت به دانشگاه های مطرح کشور مثل صنعتی اصفهان و امیرکبیر، بسیار پیچیده تر بود، تلاش فراوانی صورت گرفت؛ ضمن اینکه تنظیم قوانین لیگ های مختلف و به خصوص لیگ مسیریاب وقت زیادی از ما گرفت.
وی اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی اعضای تیم رباتیک دانشگاه و با توجه به حضور تیم های قوی در این دوره از مسابقات، توانستیم با افتخار در بخش ربات های مسیریاب عنوان اول و دوم را کسب کنیم تا نام دانشگاه میثاق در سطح کشوری بدرخشد. ضمن اینکه در بخش آزاد هم دانشگاه میثاق ایده های بسیار خوبی ارائه داد اما تصمیم هیئت داوران بر این بود و موفق به کسب رتبه در این زمینه نشدیم.
دبیر کمیته اجرایی این دوره از مسابقات نیز با اشاره به فرآیند برگزاری اولین دوره از مسابقات رباتیک دانشگاه های شرق کشور، که از آبان سال گذشته آغاز شد، گفت: کمیته های برگزاری این دوره از مسابقات شامل کمیته هماهنگ کننده به سرپرستی خودم، کمیته تشریفات و پذیرش (مهندس زارع)، کمیته انتظامات (مهندس رنجبر)، کمیته تدارکات (آقای اسماعیلی)، کمیته فنی و تاسیسات (آقای محمدی) بود که کلیه امور مربوط به اجرا و برگزاری مسابقات به بهترین نحو ممکن را به عهده داشتند.
مهندس اسداللهی در ادامه گفت: با توجه به اینکه در این دوره از مسابقات از دانشگاه های سراسر کشور شرکت کننده داشتیم، خوشبختانه با برنامه ریزی های صورت گرفته، همگی در روز ۱۹ اردیبهشت پذیرش شدند که در مجموع ۳۵۰ نفر از دانشجویان سراسر کشور را تشکیل می دادند.
در پایان از برگزیدگان اولین دوره مسابقات رباتیک دانشگاه های جنوب شرق کشور با اهدای جایزه و لوح و تندیس ویژه مسابقات تقدیر شد و برگزیدگان به شرح زیر اعلام شدند:
در بخش ACM رتبه اول به تیمی از دانشگاه فردوسی مشهد تعلق گرفت و دو تیم شرکت کننده از دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز موفق به کسب رتبه دوم و سوم شدند و مقام چهارم هم به یکی از تیم های دانشگاه فردوسی مشهد اختصاص یافت.
در بخش لیگ مسیریاب رتبه اول و دوم به دو تیم از دانشگاه میثاق اختصاص یافت.
در لیگ آزاد ،ربات امدادگر از دانشگاه کار و ربات لوله نورد از دانشگاه کار به ترتیب رتبه اول و دوم را کسب کردند و ایده کولر آبی از دانشگاه میثاق و تیم بازوی مکانیک هوشمند ار دانشگاه آزاد کرمان مشترکا سوم شدند.
ضمن اینکه در لیگ مسیریاب ویژه (بخش دانش آموزی)، تیم شرکت کننده از پژوهشسرای امام محمد باقر (ع) رفسنجان رتبه برتر را به دست آورد.

برچسب ها:
اولین دوره مسابقات ربوکاپ به میزبانی موسسه آموزش عالی میثاق رفسنجان به پایان رسید.
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان