مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان مطرح کرد:

حل مشکل زمین خواری با سند دار کردن عرصه های دولتی / ارتباط زیاد کارمند و ارباب رجوع موجب فساد مالی می شود

  • شناسه خبر: 53540
حل مشکل زمین خواری با سند دار کردن عرصه های دولتی / ارتباط زیاد کارمند و ارباب رجوع موجب فساد مالی می شود

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک به دنبال به حداقل رساندن ارتباط بین کارمند و ارباب رجوع است، آنجا که ارتباط زیاد باشد موجب فساد مالی می شود، زیادی ارتباط مردم در انجام خدمات خود فساد آور است.

خانه » آخرین اخبار » حل مشکل زمین خواری با سند دار کردن عرصه های دولتی / ارتباط زیاد کارمند و ارباب رجوع موجب فساد مالی می شود

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، رضا طالبی زاده در جمع اصحاب رسانه شهرستان بحث موقوفه و سند دار کردن آنها و همچنین مسائل پیرامون زمین و مسکن در شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: بازرسی ها تاثیر فراوانی بر نحوه ی خدمات رسانی به مردم دارد و در صورت وجود ابهام و مشکل در جهت رفع آن تلاش می شود.

وی تعداد ازدواج به ثبت رسیده در سامانه ثبت اسناد استان در هشت ماه سال ۹۳ را، ۳ هزار و ۵۸۳ فقره و طلاق را ۷۹۹ فقره اعلام کرد و افزود: در ۹ ماه سال ۹۳ در شهرستان رفسنجان نیز یک هزار و ۸۰۹ فقره ازدواج و ۳۷۲ فقره طلاق به ثبت رسیده است.

طالبی زاده با اشاره به راه اندازی سامانه فن آوری اطلاعات ثبت شرکت ها در استان خاطر نشان کرد: از هفته گذشته کلیه ثبت، تاسیس و یا تغییرات متقاضیان شرکت ها از طریق سامانه ثبت اسناد استان به آدرس الکترونیکی ssaa.ir و بدون مراجعه حضوری صورت میگیرد که بسیار به روند کار متقاضیان سرعت می بخشد.

IMG_4784

وی وضعیت ثبت اسناد و املاک در رفسنجان نسبت به سایر شهرستان را خوب و قابل قبول ارزیابی کرد و بیان داشت: بایستی سیاست های سازمان اجرا گردد، در سازمان ثبت اسناد کلیه ثبت های دستی کنار گذاشته می شوند و ارائه خدمات از طریق سامانه و فن آوری اطلاعات صورت میگیرد.

این مسئول به روند کار سامانه ثبت آنی معاملات اشاره کرد و گفت: در گذشته که مراجعین برای استعلام دستی حضوری به ادارات ثبت در استان خود یا دیگر استان ها مراجعه می کردند امروز کل فرآیند از طریق سامانه و پاسخ استعلامات روزانه صادر می شود.

وی افزود: وضعیت بسیار خوبی نسبت به یکسال گذشته در روند مراجعه متقاضی صورت گرفته است و سرویس دهی آسان و سریع شده است.

مدیر کل ثبت اسناد استان کرمان سند دار کردن کلیه عرصه های دولتی و در اختیار مردم را راه حل جلوگیری از زمین خواری و حاشیه نشینی عنوان کرد و گفت: برای این کار نیاز است تا سازمان های متولی زمین و مسکن از جمله منابع طبیعی، راه و شهرسازی، آب منطقه در بحث حریم رودخانه و وزارت نیرو در بحث حریم تاسیسات برق همکاری لازم را از طریق در اختیار قرار دادن نقشه های عرصه های در اختیارشان صورت گیرد تا سند صادر شود.

وی افزود: قطعا باید روند رفع تصرف و تخریب ساخت و سازهای خلاف مقررات در اراضی دولتی ادامه یابد و در کنار آن در دراز مدت بحث سند دارد کردن عرصه های دولتی نیز دنبال گردد.

IMG_4772

طالبی زاده به صدور ۵۵ هزار و ۳۴۶ سند مالکیت در ۸ ماه سال ۹۳ در استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۸ میلیارد تومان وصولی بانک ها در ۹ ماه سال ۹۳ در شهرستان رفسنجان گزارش شده است که در این مدت خوب ارزیابی می شود.

وی خاطر نشان کرد: حذف فیزیکی دفاتر املاک و اسناد رسمی یکی از طرح هایی است که به دنبال اجرای آن هستیم تا سال آینده دفاتر جمع آوری شود و دست نویسی ها بصورت الکترونیک صورت گیرد.

طابی زاده در پایان تصریح کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک به دنبال به حداقل رساندن ارتباط بین کارمند و ارباب رجوع است، آنجا که ارتباط زیاد باشد موجب فساد مالی می شود، زیادی ارتباط مردم در انجام خدمات خود فساد آور است.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان حل مشکل زمین خواری با سند دار کردن عرصه های دولتی / ارتباط زیاد کارمند و ارباب رجوع موجب فساد مالی می شود خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان