دیدار کمیسیون فرهنگ و هنر مجمع امور جوانان با رییس ارشاد رفسنجان

گرایش های سیاسی مانع حضور افراد در مجمع جوانان رفسنجان نخواهد شد/سرمایه ارشاد، هنرمندان و فرهیختگان هستند

  • شناسه خبر: 48292
گرایش های سیاسی مانع حضور افراد در مجمع جوانان رفسنجان نخواهد شد/سرمایه ارشاد، هنرمندان و فرهیختگان هستند

حسین تقوی گفت: هنر وسیله ای برای رسیدن به اهداف متعالی نظام و وزارت ارشاد است و باید در هر برنامه ای پیامی منتقل شود.

خانه » آخرین اخبار » گرایش های سیاسی مانع حضور افراد در مجمع جوانان رفسنجان نخواهد شد/سرمایه ارشاد، هنرمندان و فرهیختگان هستند

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، در دیدار صمیمانه اعضای کمیسیون فرهنگ و هنر، مشاور امور جوانان در فرمانداری به بیان اهداف تشکیل این کمیسیون پرداخت و گفت: معضلی که در بحث جوانان در حوزه ساختار داریم، این است که متولی جوانان هنوز مشخص نیست.

علی غلامرضا پور ورود جوانان به هر عرصه ای را موجب طراوت و خلاقیت و کارآمدی در هر مجموعه ای بیان کرد و افزود: شهرستان رفسنجان ظرفیت بالایی دارد و باید برای استفاده از این ظرفیت از انرژی جوانان استفاده کرد.

وی ادامه داد: شاهد ورود گروه های مختلف فرهنگی، اجتماعی به کمیسیون هستیم و گرایش های سیاسی مانع حضور هیچ کس نخواهد شد.

حسین تقوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی5

ترویج فرهنگ عمومی برای ورود مردم به برنامه های فرهنگی و هنری شهرستان

مسلم حاج عبداللهی به عنوان رییس کمیسیون به معرفی اعضا پرداخت و انقلاب فرهنگی در شهرستان رفسنجان را منوط به حمایت از اعضا عنوان کرد و گفت: فعالیت های ما در دو بخش فرهنگ عمومی و هنری دسته بندی شده است.

وی توجه به فرهنگ عمومی را برای ورود مردم به عرصه فرهنگ لازم دانست و افزود: به دنبال ایجاد زیرساخت های اداری در مجموعه هستیم و در بخش های هنری ورود پیدا می کنیم.

رفع معضل اشتغال، توجه به گروه های هنری بومی در مناسبت های گوناگون، حفظ جایگاه هنرمندان و ایجاد پیوند میان آنان، برپایی هفته فرهنگی و انتشار تقویم فرهنگ و هنر برای رفسنجان از پیشنهادات اعضای کمیسیون بود.

وجود اختلافات، نبود بانک اطلاعاتی کامل از سوابق هنرمندان، از بین رفتن ارتباط هنرمندان با سیستم ارشاد از مشکلاتی بیان شد که اهالی فرهنگ و هنر با آن دست و پنجه نرم می کنند.

حسین تقوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی4

تنها مجتمع فرهنگی هنری افصح هجری باید در شأن هنرمندان باشد

کمیسیون فرهنگ و هنر در ادامه خواستار رسیدگی رییس ارشاد به اوضاع مجموعه فرهنگی افصح هجری شدند و از وی تقاضا کردند برای مدیریت بهتر مجموعه تلاش کنند و این مجموعه ساماندهی گردد.

اعضا معتقد بودند که مجتمع افصح هجری به مکانی برای تمرین گروه های تئاتر تبدیل شده است و باید برای آن چاره ای اندیشید تا از یکنواختی و بی تحرکی باز بماند.

زهرا قدیری از فیلمنامه نویسان و داستان نویسان رفسنجان نیز تشکیل انجمن داستان شهرستان را بسیار مناسب عنوان کرد و گفت: این انجمن همچنان فعال به کار خود مشغول است و تحول چشمگیری در آن دیده می شود.

حسین تقوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی3

متولی جشن پسته هنرمندان باشند/هنرمندان را آشتی دهیم

بهشته بهشتی از هنرمندان عضو کمیسیون گفت: ما باید هنر رفسنجان را به رخ ملت بکشیم و هنرمندان را به خانه خود بازگردانیم تا با عزت دیده شوند.

وی برنامه ریزی بلند مدت برای برگزاری جشن پسته را ضروری عنوان کرد و پیشنهاد داد: شأن یک شهر به برگزاری جشنواره پسته آن است که باید متولی آن ارشاد و هنرمندان باشند.

ایجاد محیطی برای حضور هنرمندان در کنار هم و برپایی نمایشگاه های عکس و حمایت از فیلمسازان و عکاسان از دیگر پیشنهادات اعضای کمیسیون بود.

نقاشی محیطی و تئاتر خیابانی راه اندازی شود

تشکیل پاتوق هنری، انتشار نشریه داخلی فرهنگی و هنری، برگزاری سینماهای پارکی، راه اندازی نقاشی محیطی و تئاترهای خیابانی با توجه به معضلات شهری، تغییر در پوشش فرهنگی شهر، فعالیت گسترده انجمن ها و مدیریت نیروهای ارشاد از پیشنهادات نایب رییس کمیسیون فرهنگ و هنر بود.

یاسر شریف ادامه داد: هنرمند باید بدون توجه به دیدگاه های متعارض، درخواست هایش را ارائه دهد و حرفش را به گوش مسئولین برساند.

حسین تقوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی1

انجمن خبرنگاران به منظور ایجاد همدلی و اتحاد در میان اصحاب رسانه تشکیل شود

نماینده رسانه های محلی نیز با تأکید بر حمایت ارشاد از خبرنگاران به عنوان تنها متولی آن ها، گفت: تشکیل انجمن خبرنگاران در ایجاد اتحاد و همدلی و رفع اختلافات تأثیر بسزایی دارد.

وی به وجود رکود و کاهش انگیزه در میان اصحاب رسانه اشاره کرد و افزود: باید تحولی در رسانه های محلی ایجاد شود تا ضمن گسترش فعالیت های رسانه ای در شهرستان، شاهد رفع مشکلات مربوط به آن ها باشیم.

وی افزود: پیش از این نیز پیشنهاد تشکیل انجمن از سوی سایر خبرنگاران مطرح شده بود که تاکنون بی نتیجه مانده است.

حسین تقوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

سرمایه ارشاد، هنرمندان و فرهیختگان هستند

حسین تقوی نیز خطاب به هنرمندان حاضر در جلسه گفت: در این فضا هیچ کس جای دیگری را تنگ نکرده است و باید از پتانسیل موجود برای فعالیت های فرهنگی و هنری استفاده شود.

وی هنرمندان و فرهیختگان را سرمایه ارشاد دانست و افزود: هنر وسیله ای برای رسیدن به اهداف متعالی نظام و وزارت ارشاد است و باید در هر برنامه ای پیامی منتقل شود.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی رفسنجان از برگزاری نشست با مدیران مسئول هفته نامه ها، کانون های تبلیغاتی، انجمن های فرهنگی هنری خبر داد و اظهار داشت: به زودی نشست هایی با چاپخانه ها و سایر تشکل ها نیز خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: اولین هدف بزرگ ما بازگرداندن جایگاه واقعی ارشاد به مردم است.

تقوی ادامه داد: ما تاکنون فرصت های بسیاری را از دست داده ایم، ضمن اینکه شاهد فرسایش اعتماد در جامعه بوده ایم و باید نیروهایی برای ساماندهی فعالیت ها بکارگیری شود.

گزارش: بهناز شریفی

عکس: مهناز شریفی

برچسب ها:
اخبار رفسنجان افصح هجری خانه خشتی رفسنجان فرهنگ عمومی کمیسیون فرهنگ و هنر رفسنجان مجمع امور جوانان رفسنجان مشاور امور جوانان رفسنجان هنرمندان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان