معاون توسعه مدیریت و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان کرمان:

علم و دین از هم جدا نباشند / فراگیری علم واجب عینی است

  • شناسه خبر: 46737
علم و دین از هم جدا نباشند / فراگیری علم واجب عینی است

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارت های مردمی آموزش و پرورش استان با تأکید به اهمیت علم و فراگیری دانش و توسعه آن در جامعه مسلمین گفت: بیش از چندین هزار حدیث و روایت از معصومین در زمینه فراگیری علم و دانش وجود دارد.

خانه » آخرین اخبار » علم و دین از هم جدا نباشند / فراگیری علم واجب عینی است

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، زنگ مهر صبح امروز با حضور معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارت های مردمی آموزش و پرورش استان کرمان، فرماندار رفسنجان، امام جمعه و دیگر مسئولین شهرستان در مدرسه راهنمایی دخترانه شهید پور علی نواخته شد.
معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارت های مردمی استان با تأکید به اهمیت علم و فراگیری دانش و توسعه آن در جامعه مسلمین گفت: بیش از چندین هزار حدیث و روایت از معصومین در زمینه فراگیری علم و دانش وجود دارد.
وی علم را یک واجب عینی دانست و افزود: با تحقیق در نهج الفصاحه که روایت و احادیث از رسول خدا می باشد به ۱۱۴ حدیث در ارتباط با اهمیت علم اشاره شده است.
مسلمی نماز را یکی از مهم ترین و با اهمیت ترین تکالیف در بین مسلمین عنوان کرد و افزود: نماز ستون دین است و اگر کارکرد ستون در یک بنا را در نظر بگیریم، همه ایستادگی و دوام بنا در ستون می باشد که اگر فرو ریزد کل بنا ویران می شود.
وی با اشاره به حدیثی از رسول خدا در نهج الفصاحه خاطر نشان کرد: طلب علم و فراگیری دانش برتر از نماز، روزه، حج و جهاد می باشد و فراگیری علم بعنوان یک تکلیف شناخته شده است.
مسلمی رسیدن به توسعه پایدار را متضمن خوشبختی، سعادت، عزت، سربلندی و عدم وابستگی عنوان کرد و گفت: با دست یافتن به علم و دانش، راه و روزنه ای برای ورود دشمنان به کشور وجود ندارد.
وی با بیان سخنی از امام رضا (ع) که فرمودند علم و دین همانند دو بال با هم پرواز کنند، خاطر نشان کرد: امروزه برای بکار بردن علم در رفع گرسنگی انسان ها، آن را در جهت ساخت سلاح های کشتار جمعی قرار می دهیم.
معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارت های مردمی استان تصریح کرد: اگر کشوری مستقل و در رفاه و آسایش می خواهید به فراگیری علم بپردازید و آن را در کنار اخلاق و دین قرار دهید.
وی افزود: برای رسیدن به اهداف و فرمایشات قرآن و معصومین باید سه عامل را که معلم، فراگیرنده علم و فضا و تجهیزات آموزشی می باشد داشته باشیم که امروزه در بعد سوم هنوز به حد استاندارد نرسیده ایم که امیدوارم با کمک دولت و خیرین در این بخش نیز موفق شویم.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی رفسنجان زنگ مهر علم و دین مسلمی مشارکت های مردمی معاون توسعه مدیریت و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش کرمان نهج الفصاحه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان