یادداشت/هوشنگ حمزه نژاد

صلح، کمدی تهوع آور هزاره سوم

  • شناسه خبر: 45048
صلح، کمدی تهوع آور هزاره سوم

جنگ واژه غریبی است که در تقویم همه کشورها و جوامع عضو سازمان ملل متحد قرار دادن صلح در مقابلش دروغ بزرگی بیش نیست و روز بین المللی مبارزه با سلاح شیمیایی و میکروبی، حقوق بشر و…صرفا تداعی و معانی بیشتر جنگ است و تحقیر صلح بعنوان کمدی هزاره سوم.

خانه » آخرین اخبار » صلح، کمدی تهوع آور هزاره سوم

 

سینه سوخته های تیر، ترکش و قلبهای دریده و از قافله عشق جا مانده، این روزها که مداوم از هر سوی جهان صدای شیپورهای جنگ، بمب و کشتار به گوش می رسد می دانند که از صلح گفتن، مبالغه آمیز ترین شعار و کمدی تهوع آور هزاره سوم است.

 

تاریخ بشریت و قرن اخیر گواه صادقی بر بی پایه بودن صلح جهانی و تداعی بیشتر جنگ و روزمره شدن آن در زندگی مردم جهان است. شعاری که مصداق بارز آن شرق اروپا، بوسنی، یوگسلاوی، غرب آسیا، ایران، عراق، سوریه، افغانستان، غزه، لبنان اصلا پنج قاره جهان است.

 

جنگ واژه غریبی است که در تقویم همه کشورها و جوامع عضو سازمان ملل متحد قرار دادن صلح در مقابلش دروغ بزرگی بیش نیست و روز بین المللی مبارزه با سلاح شیمیایی و میکروبی، حقوق بشر و…صرفا تداعی و معانی بیشتر جنگ است و تحقیر صلح بعنوان کمدی هزاره سوم.

 

انگار جامعه شناسان جنگ را بعنوان یکی از عناصر پایدار تاریخ بشری و واقعیت اجتماعی به رسمیت شناخته اند. بشر این موجود متمدن در طول ۵ هزار سال تاریخ تمدن خود ۱۴ هزار جنگ را دیده و در این جنگ‌ها بیش از ۴ میلیارد انسان جان باخته‌اند.

 

قابل ذکر است که در طول چند هزار سال تمدن بشری صرفا ۲۶۸ سال بدون جنگ و مناقشه بوده است، در طی ۴۵ سال (از سال ۱۹۴۵ تا ۱۹۹۰) در کره زمین فقط ۳ هفته بدون جنگ بوده و اکثر این جنگ‌ها در ۲۵۰ سال گذشته از سوی اردوگاه نظام سلطه به پدر بزرگی کشور ایالات متحده آمریکا به وقوع پیوسته است. در قرن بیستم بیش از ۲۲۰ جنگ به وقوع پیوسته است.

 

مردم دنیا طی سالیان گذشته شاهد جنگ های مهم مانند جنگ تحمیلی و دفاع مردم ایران، جنگ اول خلیج فارس، جنگ افغانستان و جنگ آخر آمریکا و انگلیس علیه عراق و… بوده اند. از اهداف راهبردی استکبار جهانی در راه اندازی این درگیری ها و مناقشات می توان اهداف ژئو پلتیک، مهار، محاصره و مقابله با انقلاب های مردمی را نام برد.

 

بررسی و تجزیه تحلیل تجارب حاصله از جنگ‌های اخیر خصوصا هشت سال دفاع مقدس مردم ایران، جنگ ۴۳ روزه ۱۹۹۱ متحدین علیه عراق (جنگ اول خلیج فارس)، کشتار و خرابی زیر ساخت ها در جنگ ۱۱ هفته‌ای سال ۱۹۹۹ ناتو علیه یوگسلاوی تایید کننده این نظر است که کشور و کشورهای مهاجم جهت در هم شکستن اراده ملتها از هیچ جنایتی فرو گذار نیستند.

 

کشتار مردم غزه از سوی رژیم اشغالگر قدس که تابلوی تمام عیار و نهایت کینه توزی با اسلام و مسلمانان را در کارنامه خود دارد گواه صادقی بر کذب بودن صلح دوستی مجامع بین المللی و اردوگاه نظام سلطه است. بر پایه آخرین سرشماری سازمان مرکزی آمار اسرائیل این کشور در حدود هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که در حدود پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از ساختار جمعیتی آن را یهودیان تشکیل می دهند و مابقی ساختار جمعیتی از مسلمانان، مسیحیان، دروزها و سامریون تشکیل شده‌ است. همچنین بزرگ‌ترین بخش از اقلیت‌های قومی را شهروندان موسوم به عرب اسرائیلی تشکیل می‌دهند، این غده سرطانی با حمایت و پشتیبانی مالی، سیاسی و تسلیحاتی اردوگاه جنگ لیبرالیسم بلای جان بیش از ۴۰۰ میلیون نفر مسلمان اعم از شیعه و سنی در منطقه خاورمیانه شده است.

 

 بر خلاف شعارهای عوام فریبانه و دروغ، رژیم غاصب فلسطین با مظلوم نمائی و فریادهای حقوق بشری در طول تاریخ کرارا با پشتیبانی قدرتهای استکباری دنیا از جمله انگلیس و آمریکا  همواره جنایتهای جنگی و ضد بشری بر علیه مسلمانان انجام داده است، طبق گزارش های منتشر شده در وزرات جنگ رزیم صهیونیستی ۳۴ درصد از ارتش اسرائیل از دختران و زنان تشکیل شده است که این رقم در ارتش های دنیا بی سابقه است، چرا که ارتش اسرائیل تنها ارتشی است که سربازی رفتن برای دختران اجباری است، و تنها دخترانی از سربازی معافند که ازدواج کرده باشند و یا حامله و تک دختر خانواده باشند.

 

معمار بزرگ انقلاب اسلامی و مهندس انتقال قدرت از غرب به شرق فرموده اند “دولت غاصب اسرائیل، با هدف هایی که دارد برای اسلام و ممالک مسلمین خطر عظیم دارد و خوف آن است اگر مسلمین به آنها مهلت دهند، فرصت از دست برود و جلوگیری از آنها امکان پذیر نشود و چون احتمال خطر متوجه اساس اسلام است لازم است بر دول اسلامی بخصوص و بر سایر مسلمین عموما که رفع این ماده فساد را به هر نحو که امکان دارد بنمایند. تمام گرفتاری ما از این اسرائیل است ! اسرائیل هم از امریکاست.”

 

رژیم اشغالگر قدس با تشکیل گردان زنانه به دنبال جلب اطمینان ساکنان سرزمین‌های اشغالی و ارائه چهره‌ای بهتر از رژیم صهیونیستی و نهایتا وانمود کردن این امر است که ارتش رژیم صهیونیستی برابری زنان و مردان را برقرار کرده و به زنان نیز ماموریت‌های نظامی داده و فقط آنها را محدود به کارهای اداری نکرده است.

 

بلاشک، جنگ‌ یعنی تأثیرات‌ گسترده‌ بر  همه چیز و همه کس و مهم نیست که جنگ کجای عالم واقع شده است، حاصل جنگ فروپاشی‌ نظام‌ ها، چند قطبی‌ شدن و شکل‌گیری بلوک های سیاسی، جنگ یعنی رنگ‌ باختن‌ نفوذ کشورها، پر رنگ شدن نفوذ کشور ها و شروع‌ جنگ‌ یعنی صحنه‌ رقابت‌ همه کشورها به صورت پنهان و آشکار در قالب‌ اتحادیه‌ها و پیمانهای‌ خاص‌، جنگ یعنی تحریک‌ جنبش ها، گروه ها و متعاقب‌ آن‌ استقلال‌ و ایجاد کشورهای جدید.

 

فلذا در دنیای امروز و در وانفسای جنگ در گوشه و کنار کره خاک، همه ما بلا استثناء باید بیش از گذشته و پیش از همه گوش به فرمان فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه ای باشیم و فرامینش را در خصوص دفاع، اقتصاد، فرهنگ و…ملکه ذهن و آویزه گوشمان قرار دهیم، ایشان می فرمایند”اگر هر ملتی بتواند در هنگام تهاجم دشمنان و خطری که بیگانگان برای او به وجود می‌آورند، از خودش دفاع کند و دشمن را سرکوب نماید و به عقب براند و بعد از جنگ، ویرانی‌های جنگ را اصلاح کند و اوضاع را به حال اول در بیاورد و عزت و آبروی آن ملت را حفظ بکند و یادگارهای جنگ، یعنی همین رزمندگان و جانبازان و خانواده‌های شهدارا گرامی بدارد، این ملت، ذلیل‌شدنی نیست، این ملت عزیز خواهد ماند.

یادداشت از: هوشنگ حمزه نژاد

برچسب ها:
آمریکا انقلاب منردمی جنگ صلح کمدی هزاره سوم
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان