فرماندار رفسنجان گفت:

نخبگان عامل حرکت دولت به سمت برنامه ریزی برای توسعه هستند

  • شناسه خبر: 44864
نخبگان عامل حرکت دولت به سمت برنامه ریزی برای توسعه هستند

حمید ملانوری گفت: اصحاب علم و عمل باید بدون توقع کمک نمایند تا مسیر توسعه فراهم شده و نسل بعدی از امکانات موجود استفاده کند و نقش آنان در ایجاد این جریان مؤثر خواهد بود.

خانه » آخرین اخبار » نخبگان عامل حرکت دولت به سمت برنامه ریزی برای توسعه هستند

به گزارش “خانه خشتی”، فرماندار رفسنجان در جمع نخبگان و برترین های کنکور ۹۲ رفسنجان، برنامه ریزی و تلاش دستگاه های اجرایی را از محورهای نخبگی برشمرد و گفت: باید از اهالی علم و پژوهش و نخبگان برای تعالی جامعه استفاده شود و شورای آموزش و پرورش نیز برای توسعه تعلیم و تربیت و تعداد نخبگان و افزایش رتبه های برتر برنامه ریزی کنند.

حمید ملانوری افزود: نهادهای مردمی و بدنه کارشناسی آموزش و پرورش، خانواده ها و دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند نقش خود را به عنوان زمینه ای برای نخبه پروری انجام و خدمات خوبی ارائه دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نخبه پروری از ویژگی های خاص کشورهای مدرن است، اظهار داشت: نخبگان از عوامل سنجش امتیاز کشورهای توسعه یافته هستند و توانمندی کشورها بر همین اساس ساخته می شود و جامعه ای که تعداد فعالین و نخبه های بیشتری دارد، رشد می کند.

فرماندار رفسنجان توانایی خانواده های امروزی را در زمینه دست یابی به جایگاه های بالا کامل دانست و گفت: امروزه محرومیت وجود ندارد و همه مدارس و انجمن اولیا و مربیان تلاش می کنند تا هر کس در هر جایگاهی بتواند پیشرفت کند.

وی با اشاره به ظرفیت ویژه رفسنجان در زمینه های مختلف و وجود انسان های شاخص و فعال، گفت: جوانان نخبه دغدغه آینده شغلی دارند و نباید این انتظار از سوی دولت برطرف شود و توقع ایجاد شغل از سوی دولت صحیح نیست.

ملانوری وجود منابع سرمایه گذاری در شهرستان و توجه به تولید، سودآوری و کارآفرینی و اشتغال را امتیاز قابل توجهی در زمینه ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: میزان درآمد پسته شهرستان رفسنجان در سال های اخیر که با خشکسالی و بدمحصولی همراه بود، به حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید که اگر هزینه های جانبی آن را کم کنیم، به مبلغی به میزان ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان می رسیم که می بایست در مسیر توسعه کار آفرینی و تعالی قرار گیرد..

فرماندار رفسنجان نخبگان را عامل حرکت دولت به سمت برنامه ریزی دانست و گفت: اصحاب علم و عمل باید بدون توقع کمک نمایند تا مسیر توسعه فراهم شده و نسل بعدی از امکانات موجود استفاده کند و نقش آنان در ایجاد این جریان مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به حضور ۵۰ هزار اتباع بیگانه در رفسنجان، گفت: طبق آمار رسمی نزدیک به ۱۳ هزار بیکار در شهرستان داریم که اشغال قریب به ۱۵ هزار فرصت شغلی توسط اتباع بیگانه ضربه بزرگی وارد می کند که باعث می شود جایگاه هایمان را از دست بدهیم.

ملانوری ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به فصل برداشت پسته، حضور افراد بومی هر چند تحصیلکرده زمینه ای را برای در اختیار گرفتن فرصت های شغلی موجود فراهم می کند تا از تهدید اقتصاد، فرهنگ و امنیت خود توسط اتباع بیگانه جلوگیری کنیم.

برچسب ها:
18 کارگر بخش کشکوئیه رفسنجان تجلیل شدند آموزش و پرورش برترین های کنکور 92 رفسنجان برنامه ریزی توسعه خانه خشتی رفسنجان فرماندار رفسنجان نخبگان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان