رئیس آبفا رفسنجان:

تابستان رفسنجان تا ۳ سال آینده بی‌آب می‌شود

  • شناسه خبر: 44842
تابستان رفسنجان تا ۳ سال آینده بی‌آب می‌شود

رئیس آبفا شهرستان رفسنجان گفت: اگر برای تامین آب رفسنجان فکر اساسی نشود تا سه سال آینده تابستانی بی‌آب خواهیم داشت.

خانه » آخرین اخبار » تابستان رفسنجان تا ۳ سال آینده بی‌آب می‌شود

به گزارش “خانه خشتی“، عباس سالاری رئیس آبفا رفسنجان با بیان اینکه آب شرب رفسنجان از طریق ۲۱ حلقه چاه تامین می‌شود، اظهار داشت: تعداد ۱۵ حلقه چاه در دشت سعیدآباد است و شش حلقه چاه در جنوب شهر بردسیر قرار دارد.

وی تصریح کرد: جمع دبی چاه‌ها ۵۰۰ لیتر در ثانیه از عمق ۲۰۰ متری زمین با خط انتقال ۱۷۶ کیلومتر وارد مخازن می‌شود. ۵۱ هزار فقره انشعاب در رفسنجان وجود دارد که ۸۰ درصد آنها خانگی هستند، مصرف گاز کلر در ماه بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ کیلوگرم است و آب در دو ایستگاه پمپاژ می‌شود.

سالاری هزینه تمام شده برای هر متر مکعب آب را ۸۵۰ تومان عنوان کرد و گفت: ۴۵۰ تومان این هزینه توسط مردم پرداخت می‌شود و ۴۷ درصد را دولت می‌پردازد.

وی همچنین ظرفیت تامین آب با مصرف در رفسنجان را مساوی خواند و افزود: به طور متوسط ۳۴ هزار تا ۳۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز آب مصرف می‌شود که با تولید برابر است. حدود ۲۰ درصد آب مصرفی جزو فروش نیست، زیرا برخی انشعابات غیرمجاز هستند و پولی پرداخت نمی‌شود.

سالاری با بیان اینکه تابستان سختی را در رفسنجان پشت سر گذاشتیم به طوری که آب به کف مخزن می‌رسید، تصریح کرد: با فرهنگسازی که انجام شد و امام جمعه رفسنجان در خطبه‌های نماز جمعه بر صرفه‌جویی تاکید کرد، مردم همکاری خوبی در این زمینه داشتند و با قطعی و جیره‌بندی آب مواجه نشدیم.

رئیس آبفا رفسنجان ادامه داد: برای تامین آب رفسنجان باید فکر اساسی شود و فقط روی کاغذ و حرف زدن نباشد، زیرا اگر این وضع ادامه پیدا کند تا سه سال آینده تابستان بدون آبی پشت سر خواهیم گذاشت.

سالاری با اشاره به طرح فاضلاب شهری رفسنجان بیان کرد: مطالعات اول و دوم این طرح انجام شده و ۳۲۰ میلیون تومان هزینه تخصیص داده شده است که در فاز یک و دو ۱۲۰ تا ۲۰۰ لیتر در ثانیه دبی آن خواهد بود که سرانه مصرفی ۲۴۸ لیتر برای هر فرد در شبانه‌روز است.

وی افزود: شرکت ایران ارتباط متعهد شده در زمینه طرح فاضلاب شهری رفسنجان تا شش ماه آینده مطالعات را به‌روز کند و دولت هم کمک‌های لازم را انجام دهد، وام ارائه شود و در اختیار پیمانکار قرار گیرد تا این پروژه به اجرایی شدن برسد.

منبع: فارس

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی خشکسالی رفسنجان کم آبیبحران
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان