معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان:

بیان اثرات کار بر سلامت روحی جامعه از عوامل تشویق کننده کسب روزی حلال است

  • شناسه خبر: 44676
بیان اثرات کار بر سلامت روحی جامعه از عوامل تشویق کننده کسب روزی حلال است

احمد جمالی زاده گفت: با توجه به اینکه کار در اسلام از ارزش بالایی برخوردار است و روایات و توصیه های فراوانی از ائمه در این خصوص ذکر شده است، فرهنگسازی کار از طریق اعتقادات دینی بسیار موفق خواهد بود.

خانه » آخرین اخبار » بیان اثرات کار بر سلامت روحی جامعه از عوامل تشویق کننده کسب روزی حلال است

به گزارش “خانه خشتی”، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان، آسیب شناسی فضای کسب و کار و بررسی شاخص های فرهنگی را ضروری دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه عوامل بسیاری در ترویج فرهنگ کسب حلال مؤثر است، توجه به بنگاه های اقتصادی گام مهمی در پیشرفت این فرهنگ دارد.

احمد جمالی زاده افزود: مصرف گرایی، رفاه طلبی، ضعف رسانه ای، دور شدن از ارزش مداری کار و … تأثیرات منفی در بازار کار دارد و برای گسترش فرهنگ کار باید از آن به عنوان ارزش دینی، ملی و مذهبی در جامعه یاد شود.

وی ایجاد بسترهایی برای بروز خلاقیت های مردمی، ترغیب به انجام کارهای جمعی و سازمانی و مدیریت علمی را از دیگر راهکارهای ترویج کسب و کار حلال عنوان کرد و ادامه داد: ایجاد انگیزه مادی و معنوی و روحیه نشاط و امید، ساماندهی قوانین و راهکارهای اجرایی و ایجاد فضای رقابتی و مشارکتی و ترمیم گسست ها میان دولت و ملت و تکیه بر خودکفایی و فرهنگ ملی همراه با بهره گیری از تجارب کشورهای موفق در ترویج فرهنگ کسب و کار حلال راهگشاست.

جمالی زاده بیان اثرات کار بر سلامت روحی جامعه را از عوامل تشویق کننده کسب روزی حلال بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه کار در اسلام از ارزش بالایی برخوردار است و روایات و توصیه های فراوانی از ائمه در این خصوص ذکر شده است، ورود به آن از طریق اعتقادات دینی بسیار موفق خواهد بود.

وی ادامه داد: افزایش فعالیت های اجتماعی و ایجاد عدالت به تولید کار می انجامد و باید نقش مؤثر آن در رشد فکری جامعه و ایجاد اعتماد به نفس و عزتمندی انسان ها بیان گردد.

برچسب ها:
رفسنجان روحیه نشاط شورای فرهنگ عمومی علوم پزشکی فرهنگ کار کسب و کار حلال
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان