حماس: توقف پرواز شرکت‌های هواپیمایی به تل‌آویو پیروزی بزرگی است

  • شناسه خبر: 43087
حماس: توقف پرواز شرکت‌های هواپیمایی به تل‌آویو پیروزی بزرگی است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین: توقف پرواز شرکت‌های هواپیمایی به تل‌آویو پیروزی بزرگی به شمار می‌آید.

خانه » آخرین اخبار » حماس: توقف پرواز شرکت‌های هواپیمایی به تل‌آویو پیروزی بزرگی است

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از تسنیم ، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین “حماس” طی بیانیه‌ای اعلام کرد که توقف پرواز شرکت‌های هواپیمایی به فرودگاه بن‌گوریون تل‌آویو پیروزی بزرگی به شمار می‌آید.

خطوط هوایی لهستان اعلام کرد که پروازهای خود از ورشو پایتخت این کشور به تل‌آویو در سرزمین‌های اشغالی را به دلایل نگرانی‌های امنیتی تا روز دوشنبه آینده متوقف می‌کند.

شرکت هواپیمایی ملی اردن موسوم به رویال امروز چهارشنبه اعلام کرد: همه پروازها به فرودگاه بین المللی بن گوریون تل آویو را به علت نگرانی های امنیتی لغو کرده است.

شرکت “کی ال ام” هلند نیز سه شنبه شب پروازهایش از آمستردام به فلسطین اشغالی را لغو کرد و همچنان اوضاع را از نزدیک زیر نظر دارد.

سازمان سلامت حمل و نقل اروپا نیز سه شنبه شب اعلام کرد که به مجموع شرکت های اروپایی حداکثر تا امروز چهارشنبه توصیه خواهد کرد که تا اطلاع بعدی به فرودگاه تل آویو پرواز نکنند.

توقف پروازها شامل شرکت های هواپیمایی “Germanwings” و خطوط هواپیمایی استرالیا و سوئیس نیز شده است.

شرکت هواپیمایی بروکسل نیز توقف پروازهایش به تل آویو را به همراه شرکت های هواپیمایی کانادا اعلام کردند.

شرکتهای هواپیمایی ترکیه اعلام کردند که پروازهای خود به تل آویو را متوقف کرده اند.

سازمان هوانوردی آمریکا تمام پروازهای خطوط هوایی این کشور به اسرائیل را برای ۲۴ ساعت آینده لغو کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که به نزدیکی فرودگاه بین المللی بن گوریون تل آویو راکت شلیک شد.

پیش از این دو شرکت دلتا و یو اس ایر ویز پروازهای خود به سوی تل آویو را لغو کرده بودند اما سازمان هوانوردی آمریکا در بیانیه‌ای پس از لغو پروازها از سوی این دو شرکت اعلام کرد پرواز به سوی فرودگاه بن گوریون به مدت ۲۴ ساعت ممنوع است.

در همین حال، نتانیاهو برای از سرگیری پروازها دست به دامن جان کری شد.

نخست وزیر رژیم اسرائیل برای از سرگیری پرواز هواپیماهای شرکت‌های آمریکایی به فلسطین اشغالی دست به دامن وزیر خارجه آمریکا شد.

روزنامه صهیونیستی هاآراتص در پایگاه اینترنتی خود نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل سه‌شنبه شب با جان کری وزیر خارجه آمریکا تلفنی گفت‌وگو کرد و خواستار از سرگیری پرواز خطوط هواپیمایی آمریکا شد.

سخنگوی خطوط هواپیمایی رژیم اسرائیل به نقل از کاتز وزیر حمل و نقل این رژیم افزود: کاتز سه‌شنبه شب با شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی تماس گرفت تا به آنها توضیح دهد که پرواز از فرودگاه بن‌گوریون و نشستن در آن با هیچ مشکل امنیتی برای هواپیماها و سرنشینان همراه نیست.

کاتز گفت: هیچ دلیلی برای اینکه شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی پروازهای خود را لغو کنند، وجود ندارد.

درهمین حال، شرکت هواپیمایی رژیم صهیونیستی موسوم به “العال” در بیانیه‌ای اعلام کرد که همه پروازهای رفت و برگشت خود به فلسطین اشغالی را ادامه می‌دهد.

این اولین باری است که از زمان جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ میلادی شرکت‌های هواپیمایی مهم جهان تصمیم به توقف پروازهای خود به فلسطین اشغالی می‌گیرند.

گردانهای شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پیشتر از شرکت های هواپیمایی جهان خواسته بود که پروازهای خود به فلسطین اشغالی را متوقف کنند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها:
حماس: توقف پرواز شرکت‌های هواپیمایی به تل‌آویو پیروزی بزرگی است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان