مسمومیت با آرسنیک، ۲۴ نفر از کارگران واحد پالایشگاه مجتمع مس سرچشمه را راهی بیمارستان یزد کرد

  • شناسه خبر: 41066
مسمومیت با آرسنیک، ۲۴ نفر از کارگران واحد پالایشگاه مجتمع مس سرچشمه را راهی بیمارستان یزد کرد

مسمومیت شدید کارگران در روز ۲۵ خردادماه در بخش سلDI پالایشگاه مجتمع مس سرچشمه تعدادی از کارگران این واحد که از شهرهای شهربابک، سیرجان، رفسنجان و پاریز بودند، سریعا به مراکز درمانی داخل و خارج از استان منتقل کرد. به گزارش “خانه خشتی”، به نقل از بابک زمین، شهردار، رییس و اعضای شورای شهر و […]

خانه » آخرین اخبار » مسمومیت با آرسنیک، ۲۴ نفر از کارگران واحد پالایشگاه مجتمع مس سرچشمه را راهی بیمارستان یزد کرد

مسمومیت شدید کارگران در روز ۲۵ خردادماه در بخش سلDI پالایشگاه مجتمع مس سرچشمه تعدادی از کارگران این واحد که از شهرهای شهربابک، سیرجان، رفسنجان و پاریز بودند، سریعا به مراکز درمانی داخل و خارج از استان منتقل کرد.

به گزارش “خانه خشتی”، به نقل از بابک زمین، شهردار، رییس و اعضای شورای شهر و رئیس هیئت امنا بیماران خاص شهربابک، از کارگران پالایشگاه مس سرچشمه که در بیمارستان خیریه گودرز یزد بستری شده بودند، عیادت کردند.

به گزارش خبرنگار ما، یکی از کارگران در تشریح وضعیت خود در این خصوص می گوید: بعد از اینکه چند ساعتی در محل کار به فعالیت پرداختیم، دچار سرگیجه و تهوع شدید شدیم و به مسئول مستقیم خود مراجعه کردیم؛ گفتند جلسه داریم و از ساعت ۱۱ تا ۳/۵ عصر اجازه ملاقات به ما ندادند که وضعیت بسیار بد خود را به اطلاع برسانیم. ساعت ۳/۵ به شهربابک آمدیم، به دکتر معصومی مراجعه و وی همراه با تجویز سرم و دارو ما را جهت انجام آزمایش به آزمایشگاه فرستادند. پس از انجام آزمایش و مشاوره با دکتر پرورش، خانم دکتر امامی رییس آزمایشگاه گفت: شما باید سریعا به یزد یا تهران جهت مداوا بروید.کارگران مسموم مس با آرسنیک

یکی از پزشکان بیمارستان گودرز به خبرنگار ما گفت: مسمومیت این افراد که ناشی از اوره و کراتین است، بالا بودن میزان آنزیم های وی پی کا است و در حال حاضر این بیماران در حال سرم درمانی با آزمایشات مکرر هستند و یداله زین الدینی به علت شدت مسمومیت در حال دیالیز است.

این پزشک بیمارستان اظهار داشت: این مسمومیت ناشی از بخارات آرسنیک می باشد که روی کبد و آنزیم های قلبی و CPK اثر مخرب می گذارد.

وی افزود: این بیماری «HOMACHORY» نام دارد و ما از کارگرانی که به این بیمارستان فرستاده شدند هر روز آزمایشات کبدی می گیریم و با انجام سرم درمانی در حال پایین آوردن این مسمومیت هستیم.

در بازدید خبرنگار بابک زمین از بیمارستان خیریه گودرز یزد که بیش از ۷۰ سال از احداث آن می گذرد، علاوه بریداله زین الدینی، سید محمد مهدی هاشمی نیا، سید محسن حسینی، صادق طهماسبی، حسن اسماعیلی و تعداد زیادی از بچه های پاریز، سیرجان و رفسنجان حضور داشتند که جمع این عزیزان در زمان گزارش ۲۴ نفر بوده است؛ نماینده این کارگران که به شدت برای مداوای آنها تلاش می کرده نیز پس از انجام آزمایش مسمومیت بر روی او، بستری می شود.

شایان ذکر است همراهان این کارگران به عدم انجام تست و آزمایش سرب در خون به شدت اعتراض داشتند و گفتند نه خودشان تست سرب را می گیرند و نه اجازه می دهند خودمان بگیریم.

دومین اعتراض آن ها به این بود که چرا ما را در بیمارستانی با امکانات محدود و قدیمی فرستادند؟

سومین اعتراضشان این بود که چرا مدیریت پالایشگاه اقدامی برای ما نکرده است و حراست و بهره برداری به مشکل ما توجه نکردند و سوالشان این بود که آیا نسل های آینده ما سالم خواهند ماند ؟

یکی دیگر از همراهان گفت: این کارگران نانشان را در خونشان می زنند و می خورند و تعداد آن ها بیش از ۱۹۲ نفر بوده است که از سوی قطب الدینی به عنوان مسموم و مشکوک جهت انجام آزمایش معرفی شدند .

منبع: بابک زمین

برچسب ها:
آرسنیک بیمارستان رفسنجان سرچشمه سیرجان شهربابک مس مسمومیت یزد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان