پانزدهمین جشنواره علمی دانش آموزان ممتاز، مبتکر و مخترع بسیجی دوم اردیبهشت برگزار می شود.

  • شناسه خبر: 4105
پانزدهمین جشنواره علمی دانش آموزان ممتاز، مبتکر و مخترع بسیجی دوم اردیبهشت برگزار می شود.

مرحله کشوری پانزدهمین جشنواره علمی دانش آموزان ممتاز، مبتکر مخترع بسیجی دوم اردیبهشت از سوی سازمان بسیج دانش آموزی در تهران برگزار می شود. به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  بیست، سرهنگ ممتحن سرپرست سازمان بسیج دانش آموزی گفت: سازمان بسیج دانش آموزی به منظور حضور موثر در جنبش نرم افزاری و تولید علم و با […]

خانه » اجتماعی » پانزدهمین جشنواره علمی دانش آموزان ممتاز، مبتکر و مخترع بسیجی دوم اردیبهشت برگزار می شود.

مرحله کشوری پانزدهمین جشنواره علمی دانش آموزان ممتاز، مبتکر مخترع بسیجی دوم اردیبهشت از سوی سازمان بسیج دانش آموزی در تهران برگزار می شود.
به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  بیست، سرهنگ ممتحن سرپرست سازمان بسیج دانش آموزی گفت: سازمان بسیج دانش آموزی به منظور حضور موثر در جنبش نرم افزاری و تولید علم و با هدف تشویق و ترغیب دانش آموزان مستعد برای حضور در عرصه های علمی برنامه های متنوع و متعددی را پیش بینی و اجرا می کند که یکی از این برنامه ها تجلیل از دانش آموزان ممتاز و مخترع و مبتکر بسیجی است.
سرهنگ ممتحن، ارتقاء سطح علمی دانش آموزان و شناسایی دانش آموزان مخترع و ممتاز، ارائه الگوهای ممتاز و قابل تعمیم برای عموم دانش آموزان و جامعه جوان کشور، پرورش و تربیت و معرفی استعدادهای درخشان و برتر دانش آموزی را از جمله اهداف سازمان بسیج دانش آموزی از برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
وی افزود: جشنواره ممتازان ، مخترعین و مبتکرین بسیجی امسال پانزدهمین سال است که با دعوت از دانش آموزان در روز شنبه دوم اردیبهشت کار خود ر ا با تقدیر از برگزیدگان این جشنواره به پایان می رساند.
ممتحن درباره نحوه ثبت نام و دیگر مراحل این جشنواره در بخش ممتازان گفت: سازمان بسیج دانش آموزی از ابتدای سال تحصیلی ۹۰ -۹۱ با اطلاع رسانی مناسب از طریق چاپ و توزیع پوسترو تبلیغ در فضای مجازی کار خود را در سطح دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان آغاز کرد و بیش از یکصدهزار دانش آموز ممتاز از طریق سامانه beest.ir و یا با مراجعه حضوری به واحد بسیج مدارس برای شرکت در این جشنواره اعلام حضور و ثبت نام کردند.
وی تاکید کرد: دارا بودن حداقل ۱۲ ماه سابقه عضویت در بسیج و داشتن حداقل معدل ۱۹ در مقطع راهنمایی و معدل ۱۸ در مقطع دبیرستان از جمله معیارهایی است که بسیج دانش آموزی برای شرکت کنندگان در این جشنواره درنظر گرفته است.
سرپرست سازمان بسیج دانش آموزی افزود: در بخش ممتازان با معیارهایی که بیان شد از یکصد هزار شرکت کننده ،حدود ۱۳ هزار دانش آموز برگزیده شده و به مرحله استانی راه یافتند که در این مرحله ضمن تقدیر و تکریم همه آنها ،تعداد ۲۱۵ نفر به مرحله کشوری راه پیدا کرده اند.
ممتحن درمورد نحوه ارزیابی آثار دانش آموزان در بخش مخترعین و مبتکرین جشنواره نیز گفت: در این بخش آثار بیش از ۱۱ هزار دانش آموز در ۱۰ کارگروه برق و الکترونیک، فیزیک، مکانیک، ریاضی، رباتیک، شیمی و مواد خام، عمران ، علوم انسانی و کشاورزی مورد ارزشیابی قرار گرفت و در نهایت ۴۵ اثر به مرحله کشورری راه پیدا کردند.
سرهنگ ممتحن افزود: «گنج های پنهان» بخش دیگری از این جشنواره است که در کنار دو بخش ممتازان و مخترعین، وجود دارد و به ایده های نو و قابل عملیاتی شدن دانش آموزان بسیجی می پردازد.
وی ادامه داد: در بخش گنج های پنهان از میان مجموع ایده هایی که به دست ما رسیده با غربالگری اولیه که صورت گرفته است ۳۰ اثر قابل داوری بوده که از این تعداد ۸ اثر به مرحله کشوری راه یافته است.
سرپرست سازمان بسیج دانش آموزی در پایان خاطر نشان کرد: مجموع افرادی که در بخش ممتازان، مخترعین و مبتکرین و گنج های پنهان به مرحله کشوری راه یافته اند هدایا و جوایز خود را از دست مقامات کشوری و لشکری دریافت خواهند کرد.
لازم به ذکر است مراسم اختتامیه این جشنواره کشوری با سخنرانی وزیر محترم آموزش و پرورش و سردار ریاست محترم سازمان بسیج مستضعفین در روز شنبه دوم اردیبهشت ماه درمحل اردوگاه شهید باهنر برگزار خواهد شد.

برچسب ها:
پانزدهمین جشنواره علمي دانش آموزان ممتاز، مبتکر و مخترع بسیجی دوم اردیبهشت برگزار می شود.
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان