کیهان به امارات: کوچولو بودی، کجا بودی؟

  • شناسه خبر: 4065
کیهان به امارات: کوچولو بودی، کجا بودی؟

خانه خشتی: کیهان نوشت: مقامات شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس در حالی نسبت به سفر خانگی رئیس جمهور از جزیره ابوموسی جنجال می کنند که به ماهیت ایرانی این جزیره واقفند. طی روزهای گذشته وزیر خارجه امارات، هیئت دولت سعودی، شورای همکاری خلیج فارس و سخنگوی وزارت خارجه ضمن مصاحبه ها و موضع گیری […]

خانه » آخرین اخبار » کیهان به امارات: کوچولو بودی، کجا بودی؟
خانه خشتی: کیهان نوشت:
مقامات شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس در حالی نسبت به سفر خانگی رئیس جمهور از جزیره ابوموسی جنجال می کنند که به ماهیت ایرانی این جزیره واقفند.
طی روزهای گذشته وزیر خارجه امارات، هیئت دولت سعودی، شورای همکاری خلیج فارس و سخنگوی وزارت خارجه ضمن مصاحبه ها و موضع گیری هایی تلاش کردند از دیدار رئیس جمهور با مردم جزیره ابوموسی در جریان سفر استانی به هرمزگان سوژه جنجال بسازند. هیئت دولت عربستان به ریاست ملک عبدالله این اقدام را محکوم کرده و آن را اشغالگری ایران خواند. وزیر خارجه امارات و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز از ایران خواسته اند با مذاکره، این اختلاف!! را حل کنند.
اتخاذ این مواضع مضحک و بی ارزش در حالی است که کل عمر رژیم و کشور امارات متحده عربی ۴۱ سال است و پیش از سال ۱۹۷۱ میلادی اساسا دولت-ملتی با این عنوان وجود خارجی نداشته است. کشوری به نام امارات عربی در این سال با تجمیع ۷ شیخ نشین ابوظبی، دوبی، شارجه، ام القوین، رأس الخیمه، فجیره و عجمان تشکیل شد. بنابراین ادعای اینکه جزیره ابوموسی متعلق به کشور(!؟) امارات است اساسا، امری مسخره است و این در حالی است که جزیره ابوموسی- و حتی مناطقی نظیر بحرین- قرن های متمادی بخشی از تمامیت ارضی ایران بزرگ بوده اند. برخی از شیخ نشین های عضو شورای همکاری خلیج فارس، از حیث بی تاریخی در جعلی بودن شبیه رژیم امارات هستند.
خاطرنشان می شود ایجاد جنجال مصنوعی علیه جمهوری اسلامی ایران در حالی است که هم اکنون سربازان رژیم صهیونیستی خاک بحرین را اشغال کرده و در حال کشتار مردم مظلوم و مسلمان این سرزمین هستند همچنان که نظامیان آمریکایی هم اکنون بخشی از سرزمین های بحرین و قطر و… را در تیول خود دارند و هیچ یک از این دولت های غیور، کمترین اعتراضی نسبت به این امر ندارند و صرفا به عنوان گماشته های آمریکا در کشورهای یاد شده عمل می کنند.
این نکته نیز قابل ذکر است که سن برخی حاکمان امارات به مراتب بیشتر از عمر کوتاه رژیم امارات است و بنابراین باید از آنها پرسید که کوچولو بودند، کجا بودند و کجایی محسوب می شدند؟!
رادیو فرانسه روز گذشته در تحلیلی خاطر نشان کرد: واکنش به دیدار خانگی احمدی نژاد از جزیره ایرانی ابوموسی و به همین مناسبت گردهمایی وزرای خارجه شش کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس در دوحه را می توان بیش از اصرار امارات به تکرار ادعای کهنه علیه ایران، به خشم کشورهای عربی از توافق اتمی روز ۱۴ آوریل در اسلامبول نسبت داد. توافق های کلی ایران و کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ در اسلامبول که با استقبال محسوس جامعه جهانی روبرو شد، نارضایتی های آشکاری را در جمع کشورهای مذکور و همچنین نزد دولت اسرائیل برانگیخت.
برچسب ها:
روزنامه،کیهان،ابو موسی،امارات،کوچولو بودی،کجا بودی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان